יגואר XJ - שבע מכוניות לשבעה טיפוסים (צילום: אוטו)
איך נראה שוק הפרימיום השנה?|צילום: אוטו
רובנו קונים מכוניות משומשות, חלקנו בר המזל והחשק קונה חדשות – וגם מהם, הרוב הן מכוניות קטנות או משפחתיות, בעיקר משפחתיות קומפקטיות. אבל יש כאלה, אלפים נבחרים בודדים מקהל עדת ישראל, שרוכש מדי שנה מכונית יוקרה בהמון כסף. אאודי, יגואר, מרצדס, לקסוס, ב.מ.וו – הכל הולך. אז הנה, תראו מה בני המזל האלה עשו השנה בתחום מכוניות הסאלון והפאר.

מכוניות סאלון

מקום חמישי - יגואר XF
אחת המכוניות היפות בישראל (אולי היפה מכולן היא אחותה הקרובה, ה- XK ) נמצאת במקום החמישי בטבלת המסירות של מכוניות הסאלון. יגואר XF , שאותה עיצב האיש שעומד מאחורי יצירות של אסטון מרטין, הגיעה ב-11 החודשים הראשונים של השנה ל-62 ישראלים מאושרים. ההגדרה "יחידי סגולה" מתבקשת כאן.

יגואר XF (צילום: נעם וינד)
אחת ממכוניות הסאלון הסקסיות ביותר |צילום: נעם וינד

מקום שלישי משותף - וולבו S80 ואודי A6
שתי מכוניות שרים מדופלמות ניצבות במקום השלישי בצוותא בטבלת המסירות. מכונית השרים השבדית הוותיקה ומכונית השרים הגרמנית הפחות-ותיקה הביאו שלווה ל-150 שרים בפוטנציה. שתי בחירות שמרניות משהו.

אודי A6 (צילום: נעם וינד)
למי שאוהב להרגיש כמו שר |צילום: נעם וינד

מקום שני - מרצדס E קלאס
המכונית הכי רשמית בקבוצה הזאת נמצאת במקום השני, עם חזות גרמנית נוקשה ו-179 הסכמי רכישה, הגרמנים השיגו את המקום השני בטבלת מכוניות הסאלון.

ב.מ.וו 535 מול אודי A6 מול מרצדס E350 (צילום: IAA)
לשומרי מסורת - מכובדת, מפוארת ויעילה|צילום: IAA

מקום ראשון  - ב.מ.וו סדרה 5
גיל אגמון, יבואן מאזדה ופורד, ידע מה הוא קונה, כשרכש את יבואנית ב.מ.וו. החברה הגרמנית הצליחה להתעלות מעל לכל יצרניות מכוניות הסאלון וסדרה 5 הגדולה והמרשימה העלתה על הכביש הכי הרבה ספינות יוקרה: 194 מכוניות.

ב.מ.וו 535 מול אודי A6 מול מרצדס E350 (צילום: IAA)
למנהל חובב ההגה|צילום: IAA

מכוניות פאר

מקום חמישי - לקסוס LS
טוב, רק 15 אנשים רכשו השנה אחת כזאת, אבל בל נשכח שמדובר במכונית שעולה כמו דירה טובה בפריפריה – ו-15 דירות זה בניין שלם! מכונית הפאר היפנית מעוניינת להיות חלק ממועדון הסילון של האלפיון העליון. 15 אנשים השתכנעו מתחילת השנה ועד לסוף נובמבר.

אין תמונה
כורסאות מסאז' באווירת מחלקה ראשונה

מקום רביעי - יגואר XJ
מכונית הפאר המהפכנית של הבריטים-בחסות-ההודים הלהיבה 28 לקוחות אולטרא-עשירים להנות מתצורת הצ'באק סופר אלגנטית וייחודית, עם מעט סממנים יגוארים-קלאסיים והרבה סממני יוקרה-אולטרא-מודרנית לאותם אולטרא-עשירים. תהנו, חבר'ה.

יגואר XJ (צילום: נעם וינד)
מסורת בריטית בעיצוב אולטרא מודרני |צילום: נעם וינד

מקום שלישי - אודי A8
היא נראית כמו A6 מוגדלת (ע"ע מכונית השרים) ולכן נחשבת למכונית הפאר הדיסקרטית ביותר בעולם. אז 49 עשירי ישראל מסתובבים עם משהו שנראה קצת כמו A6, אבל תחדדו את המבט ותגלו שם אחד מעשירי ישראל.

אין תמונה
יכולות מדהימות ונוכחות דיסקרטית

מקום שני - מרצדס S קלאס
היא כבר עומדת לקראת החלפה, אבל בכל זאת זכתה ל-80 מופעים בדפי הנתונים של היבואנית. מרצדס S קלאס, המכונית שהמציאה את עולם מכוניות הפאר בעידן המודרני, נמצאת במקום השני בטבלת הפאר של 11 החודשים הראשונים של 2011.

אין תמונה
המכונית שהמציאה את עולם מכוניות הפאר בעידן המודרני

מקום ראשון - ב.מ.וו סדרה 7
זוכת טבלת הפאר, ומי שהעלתה על כבישי ישראל ב-87 עותקים, היא ב.מ.וו סדרה 7 שמביאה כמעט כל עיתונאי ולקוח לשפוך עליה מלים חמות. בין היתר זכתה במקומות שונים בעולם בתארים כמו "המכונית הטובה בעולם" וכמו "המכונית הכי טובה למכונית עם נהג". 

ב.מ.וו 760Li (צילום: אוטו)
87 ישראלים הצטיידו בב.מ.וו סדרה 7 השנה |צילום: אוטו

>> איזה דירות אפשר לקנות במחיר של המכוניות היקרות בישראל ?

הכתבה התפרסמה במגזין הרכב הגה 
לקבלת גיליון של הגה במתנה לחצו כאן