מרצדס SLS (צילום: אוטו)
לא פעם מחיר התוספות עולה על מחירה של מכונית משפחתית |צילום: אוטו
כמו בכל שנה, גם שנת 2012 מסתמנת כשנה בה יוכל מי שהפרוטה מצויה בכיסו ליהנות ממגוון מרשים ביותר של דגמי רכב חדשים ומשופרים המותחים עוד ועוד את גבולות הביצועים, האבזור והיוקרה.
בספרות בהן לא פעם מחיר התוספות האופציונאליות עולה על מחירה של מכונית משפחתית ממוצעות שם המשחק המרכזי הוא לא חיסכון אלא יותר מהכל - קבלו את הדגמים החדשים של המאיון העליון.

אודי

שנה עמוסה ודחוסה בחידושים מחכה למותג אודי. נתחיל מהקל אל הכבד: מכונית הסופר-מיני היוקרתית A1 תגיע אלינו בסוף הרבעון הראשון בגרסה עם חמש דלתות, שתפנה לקהל לקוחות רחב יותר מבעבר. היא תגיע עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבה אוטומטית. 
הדור החדש של אחותה הגדולה, ה-A3, יוצג במהלך השנה באירופה עם עיצוב פנים וחוץ חדש. אלינו תגיע ה-A3 בסוף רבעון שלישי עם מנועי 1.4 ליטר טורבו ו-1.8 ליטר טורבו.
בסוף הרבעון השני תנחת כאן סדרת ה-A4, שעברה לאחרונה מתיחת פנים וקיבלה מספר מנועים חדשים. בסוף הרבעון הראשון תגיע אלינו גם ה-A5 המחודשת, עם מנוע 1.8 ליטר טורבו.

 גם אגף ה-S הספורטיבי של החברה יקבל תגבור לכל רוחב החזית בשנה הבאה. התגבור יתחיל בסוף הרבעון הראשון עם ה-S5, שמצוידת במנוע 4 ליטר טווין-טורבו חדש. ברבעון השלישי תצטרף למערכה ה-S6 גרסת הספורט החזקה של ה-A6, שתצויד גם היא במנוע ה-4 ליטר החדש ולאחר מכן גם ה-S7 וה-S8 עם אותו מנוע.

באגף הכביש-שטח תגיע אלינו כבר בזמן הקרוב ה-Q3 הקומפקטי החדש, עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 211 כ"ס - ומאוחר יותר גם בגרסה עם 170 כ"ס.
באמצע השנה הבאה יוצג באירופה הדור החדש של הכביש-שטח הגדול Q7, אך בינתיים אין מידע רשמי על מועד הגעתו. כנ"ל לגבי שלל הגרסאות ההיברידיות של המותג, שיוצגו בשנה הבאה, וגורלן בישראל טרם הוכרע. 

Audi אודי Q3
מיני ג'יפון בניחוח פרימיום

ב.מ.וו
סוכנות ב.מ.וו בישראל החליפה ידיים בסוף השנה וב-2012 תצטרך היבואנית החדשה, דלק רכב, לקפוץ היישר למים הקרים עם השקות של דגמים חדשים, בראשות סדרה 3 החדשה, החשובה ביותר של ב.מ.וו.

המכונית תגיע ארצה בסביבות אפריל-מאי או בתחילת הרבעון השני של 2012 ובשלב ההשקה הדגם העיקרי יהיה 328 עם מנוע 2 ליטר טווין-טורבו חדש, בהספק של 245 כ"ס. דגמים נוספים, כולל דגם בסיס במחיר אטרקטיבי במיוחד, יגיעו בהמשך.

עוד לפני כן, כנראה כבר בינואר, תנחת כאן סדרה 6 החדשה בתצורת קופה, עם מנוע 3 ליטר בהספק 320 כ"ס (ומחיר יעד של כ-775 אלף שקל) ובגרסת V8 עם מנוע 4.4 ליטר בהספק 407 כ"ס (ומחיר יעד של כ-885 אלף שקל).

בינואר תושק גם סדרה 1 החדשה, שכבר נמכרת באירופה. היא תוצע בדגם 116 עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 136 כ"ס ובדגם 118 עם אותו מנוע אך בהספק 170 כ"ס. המחירים לא ידועים, אבל אפשר לצפות להפתעות. בהמשך השנה אפשר לצפות למתיחת פנים קלה גם לדגמי סדרה 7, סדרת X6 וסדרת X1.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה 2012
שומרת על אופיה כמכונית לנהג

מרצדס
השנה החולפת הייתה רגועה למדי במרצדס, אולם השנה הבאה צפויה להיות עמוסה בחדשות ובחידושים. את הרשימה פותח הדור החדש של ה-SUV הגדול והיוקרתי ML, שינחת כאן בינואר בשלוש גרסאות: ML250 "בלוטק", עם מנוע 2.2 ליטר בהספק 204 כ"ס; ML350 "בלוטק", עם גרסה חסכונית וירקרקה של מנוע ה-3 ליטר טורבו-דיזל בהספק 258 כ"ס; ו-ML350 בנזין, עם מנוע 3.5 ליטר בהספק 306 כ"ס. כל הדגמים יגיעו עם שלל מערכות היי-טק.
במרץ תגיע אלינו סדרת ה-SL החדשה, שעברה עיצוב פנימי וחיצוני חדש וקיבלה מנועים משודרגים. היא תגיע עם שלושה מנועים: החל ב-3.5 ליטר עם 306 כ"ס וכלה ב-5.5 ליטר טורבו, עם 525 כ"ס.

מרצדס מתכוונת לייבא, על פי הזמנה, גם את גרסת הקבריו של ה-SLS האקזוטית, שתהיה עוד יותר יקרה מאחותה בעלת הגג הקשיח, שכזכור הציבה את הרף על 2.2 מיליון שקל.

בקצה השני של קשת הדגמים מתכוונת היבואנית להציע בארץ את הסדרות הקומפקטיות של מרצדס: A קלאס, שמתוכננת להגיע עם מנוע 1.2 ליטר בהספק 122 כ"ס וכנראה גם עם מחיר אטרקטיבי; וסדרת B קלאס עם מנוע 1.6 ליטר בשני הספקים. מועד הייבוא טרם נקבע.
גם הג'יפ הקומפקטי GLK יעבור בשנה הבאה מתיחת פנים ויקבל יותר אישיות ונוכחות כביש.

הדגמים החדשים של 2012 -
קופה וקבריולה למי שממש לא סובל מבעיית תזרים מזומנים

לנדרובר/ריינג'רובר
החידושים המרכזיים של מותגי הכביש-שטח המפוארים בשנה הבאה יהיו מתחת למכסה המנוע: מנוע חדש בהספק 255 כ"ס, שיוצע לראשונה ותיבה אוטומטית בת 8 מהירויות, שתופיע במהרה בכל דגמי החברה. אל ה"איווק" הקומפקטי תצטרף גרסת "קופה", עם שלוש דלתות.

הדגמים החדשים של 2012 -
גרסת קופה ספורטיבית לבייבי ריינג'

מיני
שנה מעניינת מחכה למותג מיני. אל דגמי המיני הרגילים, שצפויים להגיע עם מבחר מנועים מורחב וחבילות גימור חדשות, יצטרפו עוד שתי וריאציות חדשות ברבעון הראשון. הראשונה היא המיני "קופה" החדשה והמעניינת, והשנייה היא ה"רודסטר" החדשה. שתי המכוניות לא יהיו זולות במיוחד ויוצבו בקצה העליון של קשת המחירים של המותג.

מיני רודסטר
למרות הויתור על שורת המושבים השנייה האורך הכללי לא השתנה

קרייזלר
החידוש המרכזי של קרייזלר ל-2012 היא סדרת ה-300 החדשה, שתגיע כבר בינואר. המכונית עברה שדרוג מקיף ו"אירופיזציה" עם תא נוסעים איכותי, מתלים מכוילים לטעם האירופאי ומנוע ה-V6 החדש של קרייזלר, שישודך, לראשונה, לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות.
מאוחר יותר במהלך השנה עשויה להגיע אלינו גם המשפחתית הגדולה "קרייזלר 200", אך הפרטים טרם נסגרו.

קרייזלר 200

ביואיק
בסוף 2012 תגיע אלינו הביואיק "ריגל", מכונית מדיום-פרימיום שמבוססת על אופל "אינסינייה" האירופאית ותתמודד מול דגמים כמו מאזדה 6 ושות'. לביואיק יש בקנה גם דגם פרימיום משפחתי – VERANO – שמבוסס על האסטרה/קרוז, אך גורלו המקומי טרם הוכרע.

הדגמים החדשים של 2012 -
ניחוח יוקרתי במחיר נמוך מזה של ה"לה-קרוס"

לקסוס
הדגם החשוב ביותר של לקסוס, שיושק כבר בתחילת 2012, הוא סדרת ה-GS החדשה. המכונית החדשה מרווחת יותר, מפוארת יותר ומצוידת במנועים משודרגים ובמערכת היברידית מדור חדש בדגם ה-GS450H. לקראת סוף 2012 תוצג גם סדרת ה-IS החדשה, אבל כרגע לפחות אין עליה הרבה פרטים.

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
לקסוס GS החדשה - מרווחת יותר, מפוארת יותר ומצוידת במנועים משודרגים ובמערכת היברידית מדור חדש |צילום: אוטו

וולוו
ה-C30 תוחלף במהלך השנה בדגם חדש עם עיצוב מתקדם שיקרא V30, אולם אין עליו כרגע הרבה פרטים. החברה מתכוונת לשחרר לשיווק ניסיוני את הגרסה ההיברידית-הנטענת של סדרת ה-S60, אך עדיין לא ברור מה עתידה המקומי.

וולוו S60 החדשה (צילום: נעם וינד)
וולוו S60 - תשווק ב2012 גם בגרסה היברידית נטענת |צילום: נעם וינד

 פורשה
בתחילת 2012 ינחתו כאן מכוניות ראשונות מדגם ה-911 החדש. המכונית עברה שינוי מקיף וקיבלה תא נוסעים מרווח יותר עם בסיס גלגלים, שהוארך בכ-10 סנטימטרים, ומערך פיקוד בעיצוב חדש. היא מוצעת עם מנוע 3.4 ליטר בהספק 350 כ"ס בדגם הבסיס, ועם מנוע 3.8 ליטר בהספק 400 כ"ס בדגם S. שני המנועים חסכוניים ונקיים יותר משמעותית מקודמיהם. המחירים בארץ מתחילים מכ-865 אלף שקל לדגם הרגיל ומ-985 אלף שקל לדגם ה-S.

בהמשך השנה תחשוף פורשה את ה"קייג'ון" – רכב הכביש-שטח הקומפקטי שלה, שאמור להתחרות בב.מ.וו X3 ושות' ומבוסס על מכללי אודי Q5. עדיין לא ברור אם יספיק לעלות ארצה בשנה הבאה. גם הבוקסטר והקאיימן יעברו מתיחת פנים מקיפה במחצית השנייה של 2012.

 

פורשה (צילום: אוטו)
פורשה 911 מודל 2012 - ארוכה יותר, חזקה יותר ומפוארת יותר |צילום: אוטו

>> חידושי 2012 של המותגים הפופולריים בישראל