רימאק קונספט 1?

מהי המכונית החשמלית הכי לוהטת בעולם? למרות שלל הפרסומות זו כנראה לא הרנו פלואנס Z.E של בטר פלייס ששיווקה החל השבוע בישראל באופן רשמי, גם לא השברולט וולט שאמנם טומנת בחובה ביצועים יותר משכנעים אבל נכון יותר להגדיר אותה כהיברידית נטענת משוכללת ולא כחשמלית של ממש, זו גם לא הפיסקר קארמה שעל אף שורה לא מבוטלת של לקוחות נוצצים כמו ג'סטין ביבר ומראה מהמם לא זוכה בכתר, וזו אפילו לא הטסלה רודסטר הקטנה או אחותה הסלונית הספורטיבית – מודלS , שמציגות ביצועים מרשימים מאוד וטכנולוגיה מתקדמת.

הכירו החשמלית הכי מטורפת בעולם - רימאק קונספט 1 שמגיעה אלינו לא מארצות הברית, לא מגרמניה, לא מאיטליה, מיפן או משאר מדינות עם מסורת בתחום המוטורי, אלא דווקא מקרואטיה.

מאחורי היצירה המרשימה הזו עומד מייט רימאק, בסך הכל בן 24, והדבר המעניין ביותר בכל הסיפור הזה הוא שהקונספט הזה נמצא בדרכו ליצור סדרתי במהדורה מוגבלת של 88 יחידות שימכרו למי שרוצה להתעטף באג'נדה ירוקה לוהטת במיוחד וברשותו מיליון שטרות דולר ירקרקים (לפני מסים) זמינים למטרה זו. 

למרות החזות המאוד מרשימה של היצירה עיקר העניין ברימאק נמצא מתחת לפני השטח. הרימאק היא כאמור מכונית חשמלית טהורה המבוססת על יחידת הנעה המפיקה 272 כ"ס, אך במקום להסתפק במנוע חשמלי בודד המתכננים בחרו להשתיל במכונית 4 מנועים שכאלה – אחד לכל גלגל, המפיקים ביחד 1088 כ"ס שדוחפים את מכונית הספורט נמוכת הפרופיל קדימה.

רימאק קונספט 1 - על רקע נוף
1088 כ"ס ומהירות תלת ספרתית בתוך 2.8 שניות

אין ספק שכל חולה הגה חובב טבלאות נתונים יודה כי מדובר בנתון מרשים מאוד אבל יתכן שיהיו שישמחו להפגין ידע ולציין כי קיימות היום בשוק קומץ של גרסאות משופרות של מכוניות עם נתונים דומים ושבוגאטי ויירון העדכנית מצוידת במנוע המפיק כ-1,200 כ"ס. הכל נכון ויפה אבל נראה שעם נתון מומנט של כ-390 קג"מ אף אחד לא ממש יכול להתחרות איתה (לשם השוואה לבוגאטי ויירון הנוכחית יש מומנט של כ-150 קג"מ).

הביצועים לוהטים מאוד, כצפוי, ומהירות תלת ספרתית מושגת בשקט מוחלט כעבור 2.8 שניות. המהירות הסופית עומדת על 305 קמ"ש.

למרות שכפי שכבר נוכחנו לגלות בעבר רגל כבדה על הדוושה מקצרת מאוד את טווח הטעינה במכונית חשמלית, ברימאק מבטיחים טווח נסיעה ריאלי של 600 קילומטרים בין טעינות.

"התחלנו בדף נייר חלק", אומר הצעיר המבריק שמאחורי הקונספט שהופך למציאות. "הרעיון שמאחורי המכונית היה ליצור הייפר-קאר בשילוב טכנולוגיה חדשנית שתשלב בין עוצמה כמו של בוגאטי ויירון, עיצוב מסוגנן כמו של פרארי ויוקרתיות במחוזות מרצדס – כל זאת מבלי שהמכונית תצטרך ללגום ולו טיפה אחת של דלק".

רימאק קונספט 1 - תא נוסעים
עמדת ניהוג מפנקת

כאמור, ובניגוד לשלל קונספטים מרשימים בעבר שלא הצליחו לעבור משלב דגם התצוגה למכונית הנמכרת לציבור, אתמול התברר שגרסת היצור של הרימאק תושק בקרוב.

ההשקה תרחש בתחילת ספטמבר במסגרת אירוע שנקרא "Salon Privé" - בלונדון והרשו לנו להמליץ לכם, אם אין לכם בעיה בתזרים המזומנים ואתם חושקים בחשמלית לוהטת במיוחד, כדאי לכם להיות שם בזמן כדי לשים את היד על אחת מיצירות העל המאוד מיוחדות הללו ולא לשכוח שאנחנו ראשונים לסיבוב.

>> צפו: אמנם יש לה רק 17 כ"ס, אבל הרנו טוויזי היא מכונת דריפטים מפתיעה

 

רימאק קונספט 1 מאחור
ביצועים של בוגאטי, עיצוב של פרארי, יוקרתיות של מרצדס ואפס זיהום אוויר