לפני מספר שנים, קצת אחרי ששי אגסי חשף את החזון החשמלי שהוא מתכנן בישראל, נקלעתי לדיון סוער בין כמה גורמים בענף הרכב שהתווכחו באשר לסיכוייה של המכונית החשמלית להצליח כאן, הדיון הפליג למחוזות טכניים, לפיתוחים טכנולוגיים ועוד, עד שאחד הדוברים החליט לסכם ואמר "כשתהיה מאזדה 3 עם מנוע חשמלי העידן החשמלי יחל בארץ באמת."
אותה אמירה אמנם נאמרה בחצי בדיחות הדעת אבל ללא ספק יש בה לא מעט מן האמת. המהפכה החשמלית הייתה מתקבלת במידה פחותה של חשדנות על ידי הציבור המקומי אם היא היתה מגיעה מכיוונה של היצרנית ששולטת בשוק הרכב בישראל מעל ל-15 שנים.
בעולם, כידוע, מאזדה נחשבת ליצרנית קטנה יחסית ויכולותיה הכלכליות לא מאפשרות לה להקצות תקציבי עתק לפיתוח העתיד החשמלי כמו אלה שהענקיות ניסאן-רנו, טויוטה, פורד, ג'נרל מוטורוס ואחרות משקיעות, אבל אתמול נתבשרנו שיתכן שטכנולוגיה חשמלית בכל זאת נמצאת בתוכנית העבודה של מאזדה לשנים הקרובות. מסתבר שממש בימים אלה מהנדסי מאזדה שוקדים על פיתוח גרסה חשמלית למכונית הסופר מיני של החברה, ה-2, הגרסה שאמורה להגיע לכדי יצור בעוד כשנה תוצע, בשלב ראשון, רק בעסקאות חכירה לזמן מוגבל לגופים ממשלתיים ומוסדיים ביפן.
החברה לא שחררה יותר מדי פרטים באשר ליחידה החשמלית או שאר המערכות והטכנולוגיות שיהיו מצויות במכונית או אך הדגישו שבניגוד למרבית החשמליות כיום, המציעות טווח הנסיעה של מקסימום 160 ק"מ, המאזדה המחושמלת תאפשר נסיעה למרחק של 200 ק"מ בין טעינות.
דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד בישראל, כבר הצהירה בעבר שיש בכוונתה לקחת חלק בשוק הרכב החשמלי בישראל, אך למרות החדשות ממאזדה נראה שתחילתו של העידן החשמלי של היבואנית תגיע דווקא מכיוונה של פורד שהשיקה לפני מספר שבועות גרסה חשמלית לפורד פוקס החדשה ובחרה ביבואנית פורד בישראל כאחת הסוכנויות הראשונות החברה מחוץ לארצות הברית שייקחו חלק בפיילוט לניסוי הפוקוס החשמלית בטרם יתחיל שיווקה בכנה מידה נרחב בכל העולם.