עד לאחרונה ב.מ.וו, יצרנית רכבי היוקרה ממינכן, מיקדה את מירב משאביה בטיפוח התדמית הספורטיבית ובשיפור היכולת הדינמית של כל דגמיה, אבל לאחרונה נראה שמשהו השתנה והיצרנית, שחרתה על דגלה את הסלוגן "חווית הנהיגה המושלמת", עושה צעדים לכיוון המיינסטרים של תעשיית הרכב, שוקלת מעבר להנעה קדמית בדגמי הבסיס ומוסיפה להיצע גרסאות היברידיות בחלק נכבד מליין הדגמים (סדרה 3, 5 ו-X6 אקטיב הייבריד) כדי להתעטף בתדמית פוליטיקלי קורקט שכל כך חשובה לאנשים בעידן זה. 

עוד ב-mako  רכב
השוואתי: מרצדס ML, ב.מ.וו X5 וגרנד צ'ירוקי
שיא החיסכון: 35 ק"מ לליטר בפיג'ו משפחתית

כעת, כמעט שנה אחרי שהדור החדש של רכב הכדורגלנים האולטימטיבי נחשף, ב.מ.וו חושפת גרסה היברידית ל-X5 בעבור אלה שחשוב להם ירוק מסביב לא רק על המגרש.

ה-X5 eDrive משלב בין מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר שמפיק 245 כ"ס לבין מנוע חשמלי המפיק 95 כ"ס שמעבירים יחדיו 340 כ"ס לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 יחסים בעזרת הנעה כפולה קבועה X-drive.

על אף שיחידת ההנעה של ה-X5 ההיברידי אינה פורצת דרך טכנולוגית (כמו המיצובישי אאוטלנדר PHEV , למשל), בעזרת סוללות ליתיום גדולות ואפשרות לטעינה מהזרם הביתי (פלאג אין היבריד) ה-X5 למחבקי העצים יכול לנסוע, עם טווח נסיעה חשמלי של 32 ק"מ ועד מהירות 120 קמ"ש, ללא כל בעיה מפולג לת"א ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית, דבר שמאפשר לו, על פי תקן המדידה האירופאי, להציג נתון צריכת דלק רשמי של 26.3 ק"מ לליטר, ההופכים אותו לרכב החסכוני ביותר בסגמנט רכבי הפנאי היוקרתיים. 

עם זאת, חשוב לציין שעדיין מדובר ב.ב.מ.וו ואם תרצו לעבור לקצב מהיר וחסכוני פחות תוכלו לראות את הספרות 100 בספידומטר בתוך 7 שניות  - רק עשירית שנייה לאט יותר מגרסת 3.0d  עם מנוע טורבו דיזל 258 כ"ס.

ויזואלית ה-X5 ההיברידי זוכה לבידול בדמות חישוקי 21' בעיצוב ייחודי וצביעה כחולה למסיטי האוויר מלפנים ומאחור, לגריל הכליות וגם בשולי דלתית החיבור לשקע החשמל. ה-X5 eDrive הוצג בתערוכת ניו יורק לפני ימים אחדים והוא אמור לקרוץ ללקוחות מהצד השני של האטלנטי המחבבים דגמי "מס שפתיים" היברידיים דוגמת קאדילק אסקלייד ושברולט טאהו המאפשרים להצטייר כסביבתיים מבלי לוותר על הנוחות.  

>> חצי חשמלי: רכבי פלאג אין היבריד שיגיעו לארץ
X5 edrive (צילום: אוטו)
גרסה היברידית נטענת ל-X5|צילום: אוטו