הצפיפות בערים הגדולות רק הולכת וגוברת, ובכל הקשור לתחבורה המצב חמור ביותר.
מאחר שהאמצעים הקיימים לא נותנים מענה מוחלט על הצורך בכלי תחבורה זמין ובטוח, נראה כי יצרני הרכב החלו להבין את הצורך בכלי תחבורה קטן מידות (שכן רוב האנשים נוסעים רוב הזמן לבד במכונית), חסכוני, ידידותי לסביבה ובטיחותי.
רנו הייתה הראשונה לצאת מגבולות דגמי התצוגה ולהפוך את הקונספט לרכב ביצור סדרתי עם הטוויזי, רכב חשמלי קומפקטי בעל שני מקומות ישיבה בצורת טנדם (אחד מאחורי השני) שכבר מתגלגל ברחובות אירופה ואפילו כאן בישראל (יחידה אחת שהגיעה לצורכי בחינות ותקינה).
כעת גם טויוטה, מחלוצת המכוניות ההיברידיות, מציגה את פתרון שלה לבעיית הצפיפות עם ה-i- ROAD.
הדגם, שנחשף בתערוכת ז'נבה לצד מכוניות על מתוצרת פרארי, מקלארן ולמבורגיני, עורר עניין רב למרות מידותיו הצנועות עם אורך של 235 ס"מ (34.5 ס"מ פחות מסמארט), רוחב 85 ס"מ והמנוע החשמלי הקטן בו הוא מצויד המפיק בסך הכל 2.7 כ"ס.
בשונה מהטוויזי של רנו, ה-i-ROAD מצוידת בשלושה גלגלים בלבד, שניים מלפנים ואחד מאחור. מלאכת ההיגוי אמנם מתבצעת בעזרת גלגל הגה כמו במכונית רגילה המזיז את הגלגלים הקדמיים אבל בשילוב הטיית המרכב כמו באופנוע.
ה- i-ROAD, שהוצג כקונספט, אמור להציע פתרון תחבורתי עירוני נקי לחלוטין מפליטת מזהמים ולשלב בין יתרונות של מכונית כמו בטיחות פסיבית והגנה מפגעי מזג האוויר ליתרונות של כלים דו גלגליים כמו מידות קטנות המאפשרות לנוע בחופשיות בכרך הצפוף ולהשתחל לכל חור כשמחפשים חניה.
למרות שמדובר ביצור כלאיים בין אופנוע למכונית, ה-i-ROAD אינו דורש כישורי נהיגה מיוחדים וכל מי שמחזיק רישיון נהיגה יתרגל אליו בקלות.
האם זהו הפתרון האידיאלי לבעיות התחבורה העירונית? רק העתיד יתן לשאלה זו מענה אמיתי, אבל למרות שטויוטה עדיין לא מדברת על תאריך להתחלת הייצור, לכולם ברור שבתוך שנים לא רבות נתחיל לראות יותר ויותר כלים שכאלה ברחובות הערים מסביב לעולם.
>> בתל אביב מתכוננים: חשמליות אישיות להשכרה במודל תל-אופן