כמה חודשים לאחר שמאזדה חשפה בתערוכת ז'נבה את דגם התצוגה Hazumi ("קפיצה" ביפנית) שסיפק רמז יותר מעבה בנוגע למראהו של הדור הבא של המאזדה 2 וקצת לפני החשיפה הרשמית של הדגם הסדרתי שאמורה להתקיים בראשית אוגוסט, מתגלים פרטים נוספים הקשורים לסופר מיני החדשה של המותג היפני ובין היתר מתברר כי ככל הנראה מאזדה מכינה ללקוחות הפתעה בדמות אופציה לגרסה היברידית-נטענת מתקדמת ביותר שתעשה שימוש במנוע חשמלי קדמי ובמנוע בנזין זעיר בתצורת ונקל רוטורי.
בניגוד למנוע בעירה פנימית רגיל המשתמש בבוכנות, שסתומים ומספר צילינדרים, מנוע ונקל רוטורי, כפי שניתן להבין משמו, עובד בצורה סיבובית בעזרת רוטור משולש.
>> עוד ב-mako רכב
מאזדה חוגגת 25 שנה למיאטה
אב הטיפוס של המאזדה 2 החדשה נחשף
מבחן דרכים: מאזדה 3 החדשה
מבנה זה שכולל מספר חלקים נעים קטן במיוחד מאפשר להשיג הספקים גבוהים מנפחים קטנים.
תצורה זו, שהומצאה בשנות ה-50 של המאה העשרים על ידי המהנדס הגרמני פליקס ונקל, הייתה אמורה לעשות מהפכה בעולם הרכב אך מכוניות NSU ואחר כך אודי שעשו שימוש בטכנולוגיה זו סבלו באופן מפתיע, למרות מספר החלקים הנע הקטן, מבעיות אמינות קשות.
בעוד שהגרמנים החליטו לנטוש את הטכנולוגיה במהירות, מאזדה היפנית מצאה בה עניין רב, פתרה את מחלות הילדות ובעיות האמינות מהן סבלו מנועים אלה ובמהלך השנים עשתה שימוש במנועי ונקל בדגמים הספורטיביים הכוחניים שלה, RX7 ו-RX8.
לאחרונה התפרסמו לא מעט שמעות מנוגדות באשר לעתיד הטכנולוגיה ובעוד שהיו שטענו כי מאזדה החליטה לנטוש את תצורת המנוע הייחודית לטובת מנועים מוגדשי טורבו סטנדרטיים בסדרת המכוניות הספורטיביות שלה, היו שאמרו שמאזדה מפתחת כעת דור חדש ל-RX8 וואולי גם RX7 חדשה שימשיכו לעשות שימוש ביחידות הנעה רוטוריות.
על אף שאיננו יכולים לספק תשובה חד משמעית בנושא זה, ידיעות שמגיעות ממקור אמין ביותר המקורב למאזדה מספרות על כך שלצד יחידות הנעה קונבצינליות מסדרת סקיי-אקטיב המאזדה 2 החדשה תוצע, כאמור, גם בגרסה היברידית-נטענת שתעזר במנוע בעירה פנימית בתצורת ונקל.
על פי אותו גורם, ה-2 ההיברידית תוצע למכירה רק במספר שווקים בהם הממשלות מעניקות תמריצים משמעותיים כמו סובסידיות והטבות מס למכוניות מסוג זה. בחזית הגרסה ההיברידית-נטענת ניתן יהיה למצוא יחידת הנעה חשמלית שעדיין לא ידועים יותר מדי פרטים עליה ואילו באחורי הרכב, ברצפת תא המטען, יותקן מנוע ונקל עם רוטור יחיד בנפח של 330 סמ"ק בלבד.
היחידה, שמשקלה פחות מ-100 ק"ג, לא תופסת מקום רב ובניגוד למנועים קטנים שלרוב סובלים מויברציות רבות, תצורת ונקל מאופיינת בפעולה שקטה ונטולת תנודות כמעט לחלוטין ובפעולה משולבת של המנוע החשמלי, סוללת הליתיום ומנוע הונקל שישמש כמאריך טווח, המאזדה 2 תציג אופי פעולה ידידותי במיוחד לסביבה וטווח של 380 ק"מ בין טעינות.