פרסומת לרנו חשמלית (צילום: אוטו)
מה היה קורה אם הכל היה מונע בבנזין?|צילום: אוטו
קבעונות של בני האדם מפריעים לא פעם בהחדרה של טכנולוגיות חדשות ולעיתים קשה מאוד לשנות הרגלי צריכה שהושרשו במשך שנים רבות.

אמנם, כפי שדיווחנו כאן בעבר, לטכנולוגיית המכוניות החשמליות יש עדיין לא מעט משוכות טכניות לא פשוטות בדרך עד שהיא תהפוך לבחירה הטבעית והמתבקשת של מי שמחפש מכונית חדשה, אבל בניסאן ורנו, שתיים מהיצרניות הרכב הבולטות ביותר שעוסקות בפיתוח מכוניות חשמליות, מאמינים שבמידה ונעשה כבר עכשיו את השינוי בראש ונבין את היתרונות הגדולים של ההנעה החשמלית יתכן שנחליט, למרות מגבלות כמו בעיית הטווח, לבחור במכונית חשמלית.

במקום לעשות לנו הרצאה על היתרונות של המכונית החשמלית, תרומתה לאיכות הסביבה, השקט הסביבתי ועלויות התפעול הנמוכות הפרסומאים של ניסאן ורנו החליטו ללכת בכיוון ההפוך ולהציג לנו איך היה נראה עולם בו במקום חשמל היינו משתמשים רק במכשירים המופעלים על ידי מנועי בעירה פנימית שמרעישים ומזהמים ממש כמו המנוע שנמצא במכונית שלי ושלך

צמד הפרסומות מספקות הדגמה ויזואלית מרהיבה איך היה נראה יום שמתחיל עם שעון מעורר מנועי, ממשיך בהתנעה של המנוע של מכונת הקפה שמעשנת וכולל גם מחשבים עם צינורות אגזוז טורדנים, תדלוק של המחשב הנייד ועוד.

המסר הוא פשוט: עברנו לשימוש בחשמל בכל כך הרבה תחומים. מדוע שלא נעשה את זה גם בכלי הרכב שלנו?

 

אגב הפרסומת של הניסאן ליף שפונה במיוחד לשוק האמריקאי כוללת גם עקיצה קטנה למתחרה הגדולה, הוולט של שברולט, שכידוע מצוידת גם במנוע בנזין המשמש בעיקר כגנרטור מאריך טווח: לקראת סוף הפרסומת ניתן לראות בעלים של וולט עומד ומתדלק בנזין בתחנת דלק בעוד ליף נוסעת על הכביש מול בדממה, בכוח חשמלי בלבד.

 

 

>> האם העתיד החשמלי באמת קרוב?

>> מבחן דרכים: רנו פלואנס Z.E - המכונית החשמלית של בטר פלייס