בדיוק בזמן שמיזם המכונית החשמלית הישראלי של "בטר פלייס" קרס סופית לפני כשבועיים, יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקאית הקטנה טסלה פרסמה נתונים המצביעים על רבעון ראשון סופר מוצלח של 2013 עם מכירת כ-5,000 יחידות של המודל S החדשה רק בארצות הברית.
בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית יקרה שעולה בארצות הברית לא פחות מ-90 אלף דולרים ללא ספק מדובר בהישג מרשים מאוד הרבה מעבר להערכות של האופטימיים שבאנליסטים. יתרה מזאת מסתבר שטסלה פשוט מחצה את נישת הפאר באמריקה ובזמן שהיא מכרה כאמור כ-5,000 יחידות, מרצדס מכרה רק כ-3,000 מכוניות מדגם S קלאס, ב.מ.וו כ-2,300 מכוניות מסדרה 7 ואודי רק כ-1,500 A8.
קצב ההזמנות רק הולך ומתעצם וצפוי לעבור השנה, רק בארצות הברית, את 20 אלף היחידות – יותר מכל דגם חשמלי אחר בעולם עד כה בפרק זמן כה קצר.
ואין ספק שאחרי פשיטת הרגל של בטר פלייס ואל מול נתוני מכירות מדשדשים שכל הדגמים החשמליים של רנו, שברולט וניסאן, טסלה מספקת הוכחה חשובה שאכן ניתן לייצר בהצלחה כלכלית מכוניות חשמליות.
טסלה נוסדה ב-2003 על ידי אלון מוסק (שעשה את הונו לאחר שהקים את שירות התשלומים המקוון PayPal) והציגה שלוש שנים לאחר מכן את הדגם הראשון שלה – טסלה רודסטר (שהתבסס על מרכב הלוטוס אליז). בתערוכת פרנקפורט ב-2009 חשפה החברה את אב הטיפוס הראשון של המודל S המכונית הראשונה שתוכננה מדף חלק על ידי החברה.
המודל S הגיעה ליצור סדרתי במחצית השנייה של 2012 ומאז קטפה אינספור מחמאות ותארים, בין היתר זכתה בפרס מכונית השנה של מגזין "מוטור טרנד" ומגזין הצרכנות החשוב בעולם "קונסיומר ריפורט" הכתיר אותה כמכונית הטובה ביותר שבחן אי פעם.
אך לצד כל המחמאות היו גם מי שטענו שזו לא באמת חוכמה לייצר מכונית חשמלית טובה ומרשימה עם תג מחיר שמתאים רק לאלפיון העליון והמבחן של טסלה יהיה לתכנן, לפתח ולהעמיד למכירה רכב חשמלי שיציע את מרבית היתרונות והטווח של המודל S בצירוף תג מחיר זמין יותר לציבור הרחב.
כעת ולנוכח ההצלחה הגדולה שהחברה חווה, מייסד ומנהל החברה אלון מוסק החליט להיענות לאתגר והצהיר אתמול על כך שבעוד כשנתיים וחצי טסלה תציג אחות קטנה למודל S שתעלה פחות מחצי, או ליתר דיוק כ-30 אלף דולרים - כמו מחירה של ב.מ.וו 320 בארה"ב.
מלבד הצהרה זו מוסק לא סיפק פרטים נוספים באשר לדגם החדש, אך הבטיח שבניגוד לחשמליות אחרות בשוק בטווחי מחירים דומים שמציעות טווח נסיעה מגוחך של פחות מ-150 קילומטרים בין טעינות, הטסלה העממית תציע ביצועים מצוינים וטווח נסיעה הגיוני של כ-320 ק"מ.
מוסק גם הזכיר שהמודל X, ג'יפון 7 המקומות המרווח והמרשים שהחברה חשפה ב-2012, צפוי להיכנס לייצור סדרתי בתחילת השנה הבאה תוך שהוא מתבסס על מרכב המודל-S ונהנה מיתרונות כמו התנהגות ספורטיבית ואחיזת כביש הרבה מעל למקובל בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים בזכות מרכז כובד נמוך הודות למצברים הממוקמים ברצפה, מרווח פנימי של מיניוואן ועיצוב אגרסיבי עתידני
אין ספק שלנוכח ההצלחה המסחררת של המודל S, לקראת תחילת היצוא לאירופה ואסיה והגדלת ההיצע בשני דגמים חדשים ואטרקטיביים, העתיד של טסלה נראה מחשמל במיוחד.