רכב חשמלי אמפיבי

הכירו את "קונספט 1" של Fomm - דגם רעיוני של חברה יפנית למכונית חשמלית עירונית שיכול לזכות בתארים "הרכב החשמלי הקטן ביותר עם 4 מושבים" ו..."הרכב החשמלי הראשון עם יכולת ציפה ואפילו תנועה במים". כן כן, זו לא טעות ובמילים אחרות מדובר בסוג של כלי כלאיים ראשון מסוגו המשלב בין יכולת אמפיבית להנעה חשמלית.

בחברה מדגישים שלא מדובר ברכב אמפיבי במלוא מובן המילה, מודים כי יכולת התנועה במים היא מוגבלת ומציינים כי למעשה מדובר בסוג של "פונקציית חירום" ושאחרי שימוש במים הרכב יצטרך לעבור טיפול תחזוקה מסוים.

רכב חשמלי אמפיבי
העירונית החשמלית הכי קטנה ל-4 נוסעים

עם זאת החברה מאמינה, על רקע זיכרונות קשים מהצונאמי הקטלני ששטף את יפן ב-2011, שבאזורים בדרום מזרח אסיה המועדים לשטפונות, גשמי זעף ופגעי טבע אחרים, הפונקציה הזו בהחלט עשויה לעניין לקוחות רבים ואף להציל את חייהם.

עוד ב-mako  רכב 
האסון ביפן: אובדן של 600,000 מכוניות  
העתיד כבר כאן: דגמים אמפיביים שיסחפו אתכם 

כל עוד התנאים יבשים הרכב העירוני הקטן, הנמתח לאורך של 2.4 ושוקל 459 ק"ג, נע באמצעות צמד מנועים חשמליים קטנים המפיקים 14 כ"ס ומומנט מרשים של 28 קג"מ אשר ממוקמים בגלגלים עצמם. בעת כניסה למים או הצפה חיישן מיוחד בתחתית המרכב שולח אות למערכת הפיקוד המפעילה מנוע נושף המייצר סילון מים (בדומה לאופנוע ים) המאפשר תנועת רכב על פני המים. הסוללות המשמשות להנעת הרכב נמצאות מתחת למושבים נשלפות וניתנות להחלפה בשניות.

רכב חשמלי אמפיבי
וגם החשמלית היחידה בעלת יכולת לצוף ואף לנוע במים


מיקום המנועים בגלגלים אפשר למהנדסים, למרות המימדים הקטנים, ליצור קבינה מרווחת למדי ויתכן כי מסיבה זו הם גם בחרו להשתמש בכידון בדומה לאופנוע ולא בהגה ובדוושות כמו בכלי רכב עם 4 גלגלים.

בשלב זה עדיין כמובן מדובר רק בקונספט והדרך לייצור סדרתי עדיין רחוקה, אך בחברה מדגישים כי לא מדובר בחלומות באספמיה וכי כל הטכנולוגיה כבר קיימת וישימה וכעת רק נותר לבחון את דרישות השוק ואת סיכויי ההצלחה הכלכלית בהתחשב בעלויות הייצור בכמויות גדולות.

רכב חשמלי אמפיבי
קוקפיט עם כידון במקום הגה ודוושות
רכב חשמלי אמפיבי
האם הוא יגיע לייצור סדרתי?

>> פורים: המכוניות שהתחפשו למטוס, יאכטה וצוללת