לאחר שנחשף באופן רשמי בתערוכת ז'נבה ובהתאם להבטחות להצגת גרסה ירוקה, מיצובישי חושפת כעת פרטים באשר לגרסה היברידית נטענת לאאוטלנדר שתוצג באופן רשמי בתערוכת פריז בסתיו.
לטענת מיצובישי מה שמיוחד בגרסת הפלאג-אין הייבריד של האאוטלנדר הוא עצם העובדה שכל רכיבי המערכת, הכוללת שני מנועים חשמליים ומנוע בעירה פנימית הפועל על בנזין, תוכננו במיוחד מהיסוד במטרה לעבודה משותפת כיחידה היברידית ועל כן מאפשרים ניצול מקסימלי ומינימום פליטות מזהמים ובזבוז אנרגיה.
בחברה מציינים שנתון פליטת המזהמים הרשמי יעמוד על 50 גק"מ ויאפשר לרוכשים ליהנות מהטבות מיסוי מקסימליות.
במיצובישי מדווחים כי ניתן יהיה להגיע לטווח נסיעה של כ-800 קילומטרים בין טעינות ותדלוקים ואף טוענים כי למרות גודלו מערך הסוללות באאוטלנדר יאפשר נסיעה חשמלית טהורה לטווח של כ-50 קילומטרים בדומה למה שמאפשרת השברולט וולט והרבה יותר מהטווח החשמלי של הטויוטה פריוס פלאג אין.
המערכת, כאמור, מצוידת במנוע בנזין שפותח במיוחד. נפחו יהיה 2 ליטרים והוא יותקן בחלקה הקדמי של המכונית ויניע את הגלגלים הקדמיים, וכן בצמד מנועים חשמליים - אחד שיותקן באזור הסרן הקדמי ומנוע חשמלי שני שיותקן מאחור ויהיה אחראי על הנעת הסרן האחורי.
בעזרת תיבת העברה רציפה ניתן יהיה לבחור בין כמה מצבי נהיגה: מצב חשמלי טהור המניע את הרכב בהנעה כפולה בעזרת צמד המנועים החשמליים בלבד, מצב משולב בו עיקר הנעת הרכב תתבצע בעזרת המנועים החשמליים שיטענו כל העת על ידי מנוע הבעירה הפנימית שיתפקד כגנרטור (בדומה לשברולט וולט) ומצב מקביל אשר ידמה למצב הפעלה של רכב היברידי סטנדרטי ובו מרבית הכוח לגלגלים יגיע ממנוע הבנזין שיעזר בכוח צמד המנועים החשמליים.
בשלב זה מיצובישי טרם חשפה פרטים נוספים כמו נתון ההספק של יחידת ההנעה המשולבת ותג המחיר המשוער של רכב הפנאי המחושמל.
בכל מקרה, לאחר ההשקה הרשמית בתערוכת פריז, שיווקו של רכב הפנאי בגרסתו ההיברידית-נטענת צפוי להתחיל בשווקים אירופאים בתחילת 2013.
כזכור, הדור השלישי של האאוטלנדר שומר כמו שני קודמיו על קווים נאים כשהשינוי העיצובי המשמעותי ביותר הוא נטישת החזית עם מראה הלוע הענקי המחודד המחבר בין הסבכה לכונס האוויר לטובת מראה יותר מעוגל ופחות קרבי ואגרסיבי. התוצאה נעימה לעין אבל עם זאת מעט שמרנית ואפילו שבלונית בהשוואה לעיצובים של רכבי הפנאי-שטח המודרניים.
בחברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, הסובלת בשנים האחרונות מצמצום משמעותי בהיקפי המכירות של המותג היפני ששלט בשוק הרכב הישראלי בשנות ה-90 של המאה ה-20 מביעים עניין ברכב הפנאי המחושמל ומקווים ששילוב בין תג מחיר אטרקטיבי מטעם היצרנית להטבות מיסוי כאן בישראל יאפשרו לשווק אותו בשילוב תג מחיר מתקבל על הדעת.