ההצלחה המסחררת לה זוכה בימים אלה יצרנית הרכבים החשמליים טסלה עם המודל S יוצרת ללא ספק 'באזז' שמגיע הרבה מעבר לקהל המכורים לרעיון המכונית החשמלית.
יש כאלה שטוענים שההצלחה של טסלה מהווה הוכחה לכך ששי אגסי צדק והחזון שלו היה נכון ומדיוק. ואילו אחרים טוענים שדווקא לנוכח ההצלחה שטסלה חווה אפשר להבין טוב יותר איפה ולמה בטר פלייס כשלה ובגדול.
כך או כך, רבים מחכים למצוא פיו של מייסד 'בטר פלייס' שי אגסי בסוגיה וכעת הוא מתייחס לטסלה (אך לא משווה או מזכיר את בטר פלייס) במאמר שפרסם בלינקדאין על רקע הידיעה שענקית הרכב ג'נרל מוטורס גיבשה צוות מומחים מיוחד שילמד הכל אודות החברה של אלון מאסק מקליפורניה.
"ג'נרל מוטורס לא צריכה להיות חברת המכוניות היחידה שמודאגת מההצלחה של טסלה". כותב שי אגסי, תוך שהוא מתייחס ל 4 לקחים שניתן להפיק מהצלחתה של טסלה.
הראשון הוא שניתן לייצר מכונית חשמלית "נחשקת". כידוע, טסלה מציעה דגם יוקרתי של מכונית חשמלית שעלותו כ-300 אלף שקל. החשמלית של טסלה מזכירה את מכונית הספורט יגואר או אסטון מרטין ויצרה "באזז" בארה"ב. בסיליקון ואלי, למשל, היא הפכה למוצר חובה.
הלקח השני עליו מדבר אגסי הוא שהמכונית החשמלית אותה מציעה טסלה "מזכירה יותר טלפון סלולרי מאשר מקרר". החשמלית של טסלה תשודרג ותשופר, לטענת אגסי, וזה משהו שחברות הרכב המסורתיות לא השכילו לעשות (למעט שיפור באמצעי הבטיחות).
הלקח השלישי לפי אגסי הוא ש"מכונית חשמלית היא חוק מור על גלגלים... טכנולוגיה אקספוננציאלית". חוק מור מדבר על הכפלה כל 18 חודשים ואגסי בוודאי התייחס לכך שהטכנולוגיה של המכונית החשמלית תשתכלל במהירות. עם זאת, קשה לומר שטכנולוגיית הסוללות החשמליות השתפרה בקצב מהיר בשנים האחרונות (בלשון המעטה).
לבסוף, אגסי כותב שמכונית חשמלית נוסעת באופן שונה ולכן יש צורך במכירות שונות. הוא טוען, למשל, שלא צריך לבחון את המכירות על בסיס חודשי כפי שנהוג לעשות בענף הרכב.
>> עתיד חשמלי בקרוב? לא בטוח בכלל