בשנים האחרונות ככל שברור יותר ויותר שמלאי הדלק שנותר בכדור הארץ מוגבל והשימוש בו גורם לנזק בלתי הפיך לסביבה מושקעים משאבים רבים בחיפוש אחר פתרונות אנרגיה חילופים.
אמנם עיקר המאמצים מופנים לכיוון טכנולוגיה שתאפשר לאגור בסוללות או לייצר בעזרת תא מימן מספיק כוח חשמלי כדי לאפשר לכלי הרכב לעשות שימוש במנועים חשמליים יעילים במקום מנועי הבעירה הפנימית הבזבזניים, אך במקביל בשוליים נעשים גם ניסיונות למצוא אנרגיות חילופיות באמת שהרעיון הוא לנצל ככל הניתן משאבים שממילא קיימים על פני הכדור ולהפוך אותם לאנרגיה שיכולה לשמש כלי רכב לנסיעה ממקום למקום.
פרויקט מעניין שעל פיתוחו שקדה חברת האסלות היפנית "טוטו" הוצג השבוע בטוקיו. כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש על פי עיסוקה המרכזי של החברה מדובר על טכנולוגיה לייצור אנרגיה מ... צואה.
neo Toilet bike הוא למעשה אופנוע סטנדרטי עם מנוע 250 סמ"ק שהוסב לאופנוע עם 3 גלגלים הכולל מערכת מיוחדת ההופכת בתהליך סבוך צואה לביו-גז המאפשר להפעיל את המנוע.
לקח לחברה 3 שנים להפוך את הקונספט לאופנוע נוסע כשהדבר המיוחד באמת הוא שכל תהליך הפיכת הצואה לאנרגיה נעשה במערכת קטנה שהותקנה מאחורי מושב הרוכב, או יותר נכון האסלה עליה הוא יושב.
אך למרות האסלה הפוטוגנית ועל אף שמדובר באופנוע שנוסע על צואה בחברה מדגשים כי האופנוע לא פועל על הפליטות של הרוכב שלו והאסלה הותקנה לצרכי פרסום ודקורציה בלבד ולא ניתן לעשות בה שימוש כדי להזרים בוסט של אנרגיה נוספת לתהליך או לתדלק בעת הצורך. עם זאת בחברה מציינים שטווח הנסיעה ב"תדלוק" בודד עומד על כ-300 קילומטרים.
המפתחים מציינים שכל הבדיקות והניסויים שהם ערכו באב הטיפוס הניבו תוצאות טובות מאוד אשר בהחלט מצביעות על בסיס ממשי לדגם ביצור סדרתי. בדרך לשם יש להניח שהמפתחים יוותרו על מושב האסלה ויצטרכו לבחון את הכדאיות הכלכלית של הפיכת משאב זמין כמו קקי למקור אנרגיה.