ענקית הרכב ג'נרל מוטורס עובדת על פיתוח מכונית חשמלית עם טווח נסיעה של כ-320 ק"מ (200 מייל) בין טעינה לטעינה של הסוללה. כך מסר לפני ימים אחדים מנהל בכיר בחברה לכלי התקשורת בארה"ב.
מחירו של הרכב צפוי לנוע סביב כ-30 אלף דולר בארה"ב.
עם זאת, סגן נשיא ג'נרל מוטורס לפיתוח מוצרים גלובלי, דאג פארקס, לא היה מוכן להתחייב שהחברה תייצר בסופו של דבר רכב כזה.
כיום מוכרת ג'נרל מוטורס את השברולט וולט בכ-35 אלף דולר. הוולט יכולה לעבור כ-60 ק"מ באמצעות הסוללה החשמלית ואחר כך נכנס לפעולה מנוע בנזין קטן שמגדיל בהרבה את טווח הנסיעה. כך, המכונית היא למעשה היברידית ולא חשמלית "טהורה".
החברה מייצרת גם את הספארק EV , רכב חשמלי "טהור", שיכול לעבור 82 מייל (כ-130 ק"מ) בין טעינות.
טסלה היא היצרנית היחידה כיום שמייצרת מכונית חשמלית, מודל S, שיכולה לעבור 300 ק"מ ויותר בין טעינות. הבעיה: העלות, שעומדת על כ-71 אלף דולר ולפיכך מיועדת ללקוחות עשירים מאוד, גם במונחים אמריקאים. האתגר של מהנדסי GM - לייצר מכונית עם טווח נסיעה דומה שמחירה יהיה נמוך בהרבה.
כיום כ-0.3% מהמכוניות הנמכרות בארה"ב הן חשמליות ולדעת טום ליבי, אנליסט רכב, יחול שינוי דרמטי בשוק אם טווח הנסיעה יעלה והתמחור יהיה נוח יותר.
בטסלה, בינתיים, לא נחים על זרי הדפנה ומפתחים מכונית חשמלית זולה הרבה יותר שתיוצר בכמויות גדולות ותוכל לעבור כ-320 ק"מ בין טעינות. אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, מעריך שרכב כזה יוכל להגיע לשוק במהלך 2016.
>> מתחברים לזרם: שברולט וולט חשמלית במבחן דרכים