לוגו טויוטה פריוס
גרסה מוקטנת למערכת ההנעה של הפריוס
115 אלף שקלים, זה הסכום שתדרשו להיפרד ממנו די להפוך לבעליה של טויוטה יאריס היברידית שהושקה אתמול בישראל.

עם השקתה, היאריס תופסת את מקומה של ההונדה ג'אז ההיברידית והופכת למכונית ההיברידית הזולה בישראל. בטויוטה מתגאים ומציינים שההיברידית הקטנה כוללת את המילה אחרונה בתחום טכנולוגית הכלאיים ושלא נעשו במכונית שום פשרות אל מול דגמים היברידיים אחרים דוגמת הפריוס.

למעשה, היאריס ההיברידית משתמשת ברכיבים מוקטנים של אותה מערכת היברידית מלאה ומתוחכמת שבמקרה זה משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים המפיק 74 כ"ס למנוע חשמלי שמייצר 62 כ"ס שמתחברים ביניהם דרך תיבת הילוכים רציפה ייחודית שמעבירה בסך הכל 100 כ"ס לגלגלים הקדמיים.

האצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 165 קמ"ש אך הנתונים הבאמת מעניינים בהקשר זה הם נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים המציגים נתונים רשמיים סנסציוניים עם 29 קילומטר לליטר בנסיעה עירונית ו-27 קילומטרים לליטר בנסיעה בין עירונית.

קדילאק
הפרונט התארך ב-2 סנטימטרים והפך לאגרסיבי יותר

לטענת טויוטה, נתונים אלה מאפשרים טווח נסיעה של כ-1,000 קילומטרים בין תדלוקים ולמרות שיש להעריך שבשימוש יומיומי מרבית הלקוחות יתקשו לשחזר את הנתון אין ספק שמדובר במכונית חסכונית מאוד שנהנית גם מנתון פליטת המזהמים הנמוך בישראל (למכונית שאינה חשמלית) של 85 גק"מ.
היאריס ההיברידית אף נהנית מיכולת לנסיעה בכוח המנוע החשמלי בלבד לפרקים קצרים של עד 2 קילומטרים בכל פעם ובמהירות שלא עולה על חמישים קמ"ש. בטויוטה מציינים שמעבר לגימיק הזה בבדיקות שנערכו מסתבר שבממוצע במשך לא פחות מ-30 אחוז מזמן השימוש בהיברידית הקטנה פועל רק המנוע החשמלי. יתרה מזאת, בחברה מציינים שכל מערכות העזר של הרכב כמו מדחס המזגן והאלטרנטור הן חשמליות ולמעשה אין במנוע אביזרי עזר הפועלים על רצועות שגוזלות כוח ומבזבזות דלק.

למרות שילובה של מערכת ההנעה המתוחכמת, בטויוטה מציינים שנפח תא המטען ותא הנוסעים לא נפגעו והשינוי היחידי במימדים אל מול גרסת הבנזין הוא שינוי קל בנתון האורך ותוספת של כ-2 סנטימטרים בקדמת הרכב.

 בחברה מציינים גם כי המראה של הגרסה ההיברידית זכה לנגיעות עיצוביות, בעיקר בקדמת המכונית, שמבדלות אותה מהיאריס הרגילה ובין היתר ניתן לציין פנסים קדמיים ואחוריים המשלבים תאורת לד, סבכה בעיצוב שונה, פגוש אגרסיבי יותר עם כונס אוויר דומיננטי וכן סמלי טויוטה עם רקע תכול וסמלים על הכנפים ומאחור עם כיתוב Hybrid.

יאריס
עיצוב תא הנוסעים לא השתנה אך נוספו לו נגיעות כחולות

רשימת האבזור נדיבה למדי וכולל מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת Start & Stop שמכבה את הרכב בעת עמידה (אך בניגוד למערכות מתחרות משאירה את המזגן פועל), כפתור התנעה, מחשב דרך מתוחכם, מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, קישוריות בלוטות' ושליטה מההגה ו-4 חלונות חשמליים. 
מפרט הבטיחות כולל 7 כריות אוויר וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP.

בטויוטה מציינים שלמרות שמדובר בתג מחיר גבוה בכעשרת אלפים שקלים ממחירה של היאריס הרגילה מדובר בתמחור אטרקטיבי שכאשר מנפקים ממנו את האבזור המשודרג של גרסת הכלאיים עומד על לא יותר מ-5 אחוזים לעומת הפרשים של מעל 25 אחוזים בין מחירי הגרסאות השונות באירופה.

דרור גורלניק, מנהל השיווק של היבואנית, אף ציין שמקבלי רכב צמוד מהעבודה נהנים, בשל היותה מכונית היברידית, מזיכוי של 540 שקלים בגובה שווי השימוש החודשי כך שלמעשה מבחינתם מדובר בשווי שימוש נמוך מזה של כל מכונית סופר מיני אוטומטית.

 בסך הכל נעים היום ברחבי העולם כ-4 מיליון רכבי טויוטה היברידים וההערכות של טויוטה חוזות כי החברה תייצר השנה לא פחות ממיליון רכבים היברידים. בישראל נעות על הכבישים, בשלב זה, כ-11 אלף מכוניות טויוטה היברידיות ובחברה מאמינים שנתון זה יגדל משמעותית בשנים הקרובות עם הצטרפותם של דגמים נוספים כמו היאריס ההיברידית כעת והפריוס פלאג והקאמרי ההיברידית בהמשך.
מבחן דרכים ליאריס ההיברידית יתפרסם בקרוב כאן ב-mako רכב 

>> מבחן דרכים לטויוטה יאריס בגרסת הבנזין 

 

טויוטה יאריס היברידית
תגדיל באופן משמעותי את מספר ההיברידיות מבית טויוטה הנמכרות בישראל?