רנו פלואנס ZE (צילום: נעם וינד)
משלוח ראשון של חשמליות הגיע לנמל אשדוד|צילום: נעם וינד

עיתונות הרכב הארץ ישראלית כבר התרגלה בשנים האחרונות, מאז ששי אגסי הגה את רעיון המכונית החשמלית עם הטעינה המנוהלת, לשלל אירועים והשקות שבטר פלייס קיימה בתדירות גבוהה למדי על כל פרט חדש או התקדמות בדרך להפיכת חזון החשמול של העם בציון למציאות, אבל דווקא מאז שחשפה את מחיר המכונית החשמלית ואת חבילות השימוש השונות לצרכן, לפני קרוב לשלושה חודשים, בבטר פלייס החליטו לשמור על דממת אלחוט.

יתכן שהדבר נובע מביקורת חריפה למדי שנמתחה בעיתונות על מחיר המכונית שנהנית מהטבת מס משמעותית אך מתומחרת בדומה למשפחתיות רגילות  ובמיוחד על מחיר חבילת הקילומטרים המעמיד את עלות השימוש ברכב החשמלי בקו אחיד לעלות השימוש במכונית מונעת בנזין זאת על אף שעלות החשמל הנדרש לטעינת המצברים עומדת על תשיעית ממחיר הבנזין הנדרש לאותם קילומטרים.

 בכל מקרה, למרות השקט התקשורתי, בשבוע שעבר נפרקו בנמל אשדוד כמה עשרות מכוניות רנו פלואנס חשמליות ואתמול נתבשרנו על הסכם חשוב שחתמה בטר פלייס עם חברת הליסינג הגדולה אלבר שסולל את הדרך לתחילת השיווק של מכוניות בטר פלייס גם בשוק המוסדי, עליו סומכים בוני המודל העסקי של בטר פלייס, לפחות בתחילת הדרך.

בנוסף, בניגוד להצהרותיה בעבר, בטר פלייס התחייבה לרכוש בחזרה מאלבר את המכוניות החשמליות בתום 4 שנות החכירה במחיר מקביל למחיר של משפחתיות מונעות בנזין בנות אותו גיל.

תחנת טעינה של בטר פלייס (צילום: נעם וינד)
המסירות ללקוחות יחלו רק לאחר שבטר פלייס תשלים את הקמתן של 10 תחנות להחלפת מצברים |צילום: נעם וינד

 

ההבטחה לקניה חוזרת שגובתה במתן ערבויות גבוהות באה כדי להבטיח את שמירת הערך של המכוניות כמשומשות ועומדת כאמור בניגוד להצהרות מהעבר שטענו כי אין בכוונת בטר פלייס להתעסק עם מכירת כלי רכב משומשים.

בשלב ראשון ההסכם עם אלבר הוא בהיקף של כמה מאות מכוניות חשמליות מדגם פלואנס של רנו שהוא היחיד בשלב זה המאפשר החלפת סוללות אוטומטית מהירה על פי שיטת בטר פלייס.

חברת אלבר הודיעה כי תחל בחודשים הקרובים בשיווק המכונית החשמלית לחברות וללקוחות פרטיים, לקראת המועד בו בטר פלייס תכריז באופן רשמי על השקת השירות, ככל הנראה לקראת סוף השנה ובהתאם להתקדמות בהקמת 10 תחנות להחלפת סוללות במרחבי הארץ, בשלב ראשון.

על פי ההסכם שנחתם עם אלבר, לקוחות פרטיים או חברה שיבחרו במכונית החשמלית, יתקשרו בהסכם עם אלבר לרכישת שירותי ליסינג תפעולי ובמקביל יתקשרו בהסכם נוסף עם חברת בטר פלייס לרכישת מנוי חודשי בהתאם לחבילת הקילומטרים שתבחר.

בדומה ללקוחות הפרטיים, גם לקוחות הליסינג יקבלו עמדת טעינה ביתית, גישה חופשית ובלתי מוגבלת לעמדות טעינה ציבוריות והחלפת סוללות ללא הגבלה בתחנות ההחלפה ויתחייבו למכסת ק"מ שנתית עליה ישלמו גם אם לא ניצלו אותה.

אין זה סוד כי חברות הליסינג זוכות להנחות מפליגות בבואן לרכוש כמות גדולה של רכבים וכעת נשאלת השאלה כמה הנחה קיבלו באלבר מ"בטר פלייס" והאם הנחה זאת תהיה משמעותית מספיק כדי לגרום לאלבר לשכנע לקוחות וחברות לעבור למכונית החשמלית של בטר פלייס, זאת על אף שעלות שווי השימוש ומחיר חבילת הקילומטרים החודשית קרובים ביותר לעלויות של מכונית בנזין מקבילה.

אין תמונה
בשלב זה המדינה לא מתכוננת לעשות הנחות בגובה "שווי השימוש" אותו ישלמו מקבלי רכב חשמלי מהעבודה

>> מבחן דרכים רנו פלואנס Z.E החשמלית
>> בטר פלייס חושפת את המחיר של המכונית החשמלית