המכוניות הראשונות של בטר פלייס עולות לכביש
"נעשו טעויות, אבל הדברים הגדולים נעשו בצורה הנכונה ביותר"

"בטר פלייס" כינסה הבוקר מסיבת עיתונאים ראשונה לאחר הדחתו של שי אגסי מתפקידו, באירוע פגש מנכ"ל החברה הנכנס, אוון ת'ורנלי, את התקשורת הישראלית.
לאחר שבוע סוער למדי, ניסו בחברה לשדר עסקים כרגיל. ת'ורנלי הסביר במסיבת העיתונאים, כי כמו כל חברה חדשנית בתחילת הדרך, נעשו טעויות. אם כי, לדבריו, הדברים הגדולים והמשמעותיים נעשו בצורה הנכונה ביותר.  

ת'ורנלי סיפר על פגישתו הראשונה עם אגסי ואמר: "אני עדיין זוכר את הפגישה הראשונה שלנו על כוס קפה בסטארבקס. זה מדהים לראות לאן הגענו בסך הכל כעבור פחות מחמש שנים ". והוסיף, "לדעתי, יחס התקשורת הישראלית לאגסי היה מחפיר ונאמרו בשבוע האחרון הרבה דברים מאד לא מדוייקים באשר לנסיבות שגרמו להזזתו של אגסי מתפקידו".

בשלב זה ת'ורנלי עדיין לא מדבר על תמחור חדש ואטרקטיבי יותר למכוניות החשמליות ולפי ראייתו, מדובר במחיר הגיוני ואטרקטיבי, בהשוואה למה שההעסקה מציעה וביחס למכוניות משפחתיות אחרות, אם כי בין השורות ניתן היה להבין שהמנכ"ל החדש לא פוסל מהלך של הורדת מחירים כדי להגדיל את האטרקטיביות של העסקה. 

בהתייחסו לחזונו של אגסי, שעד לשנת 2020 יותר ממחצית מהמכוניות שיימכרו בישראל (כמאה אלף מכוניות בשנה, על פי מימדי השוק הנוכחיים), יהיו מכוניות חשמליות. מסביר ת'ורנלי, שמניסיונו בחברות בהן עבד בעבר, אולי הדברים הולכים קצת יותר לאט ממה שהמפתחים חוזים בתחילה, אבל הם תמיד בסופו של דבר הם הופכים לגדולים יותר ממה שחזו תחילה.

ת'ורנלי מסביר גם ש"לכל יצרני הרכב ברור שהכיוון הולך להיות חשמלי, אבל הבעייה היא עדיין הטווח. ונראה שבשלב זה מרבית יצרני הרכב מביטים מהצד ביישום המודל של בטר פלייס, ובהמשך לאחר שהוא יוכיח את עצמו, גם הן בוודאי ישקלו לפתח דגמים של מכוניות חשמליות עם סוללה מתחלפת, אם כי" מחדש המנכ"ל  "אנחנו נשתף פעולה עם כל מי שמייצר או מחזיק מכונית חשמלית ונאפשר להפוך כל מכונית החשמלית, בין עם כזו העושה שימוש בטכנולוגיה של פלאג אין היבריד, כזו המשתמשת בסוללה קבועה וכמובן כזו עם סוללה מתחלפת למשתלמת ושימושית יותר לצרכנים" 

אין תמונה
לא מדברים על תמחור אטרקטיבי יותר

לנו ולרנו אינטרס משותף

כזכור, יצרנית הרכב היחידה השותפה, בשלב זה, לחזון הסוללה המתחלפת של בטר פלייס היא רנו, שמציעה את הפלואנס ZE המשפחתית.
בעבר, דובר על כך ששיתוף הפעולה הזה נולד מתוך התחייבות של בטר פלייס לקנות מרנו כמאה אלף רכבים מסוג פלואנס עד שנת 2018.
לנוכח נתוני המכירות המדשדשים עם תחילת השיווק, עמידה ביעד הזה נראית רחוקה מאוד ולשאלתנו ת'ורנלי מתייחס לנתון ומסביר שהיחסים של בטר פלייס עם רנו מורכבים ויש בהם הרבה מישורים והסכמים. "אני מאמין שהאינטרס שלנו ושל רנו להצלחת הפתרון החשמלי הוא משותף והתפקיד שלנו הוא למכור כמה שיותר מכוניות".

גם משה קפלינסקי, מנהל  פעילות החברה בישראל, נכח במסיבת העיתונאים ואמר: "שי אגסי הוא ענק רעיוני, החזון שלו ימשיך להיות נר לרגלינו. נעזור לו לראות את החלום מתגשם".

בהתייחסו למכירות המדשדשות ולעיכוב בתחילת שיווק המכוניות מציין קפלינסקי שהוא אמנם לא איש שמגיע מתחם הרכב, אבל יש לו ניסיון בפרויקטים גדולים ולדעתו "בפרוייקט בסדר גודל כזה המצריך הקמת תשתיות ושינוי תודעתי משמעותי בקרב הצרכנים, איחור של שנים-שלושה רבעונים הוא לא דבר משמעותי" 

למרות רעידת האדמה שעוברת בטר פלייס בימים אלה קפלינסקי מקפיד לדבוק ביעד המכירות של 4,000 מכוניות חשמליות במהלך שנת הפעילות הראשונה עליו הוצהר בעבר, אך עם זאת מדגיש שהדבר המרכזי מבחינת "בטר פלייס" הוא לא המספר, אלא שביעות הרצון של הלקוחות. בשלב זה גם קפלינסקי מדגיש שאין בכוונתם לשנות את תמחור המכונית או חבילות השירות. 

 

שי אגסי איש עסקים שיזם את המכונית החשמלית (צילום: חדשות 2)
"ענק רעיוני, חזונו ימשיך להיות נר לרגלינו"|צילום: חדשות 2

>> שי אגסי עוזב סופית את בטר פלייס

>> עתיד חשמלי בקרוב? - לא בטוח