לכאורה, נראה כי מדובר בפתרונות יעילים, אך מבט מעמיק יותר מגלה שלכל אחד מהם יש מגבלות ובעוד האופניים החשמליים נוחים, שימושיים ובעיקר בטוחים יותר מהקורקינטים, לאלה האחרונים יש יתרון בכל הנוגע למימדים ולמשקל הקומפקטי.
בל נשכח גם את הסגוויי שמציע חווית נסיעה מיוחדת ונעימה אך סובל ממחיר יקר להחריד וחוסר יכולת להתקפל לצורך שינוע בתחבורה ציבורית או בתא המטען של מכונית קומפקטית.
כאן נכנסים לתמונה אמיר זייד ובני שמעון, ששוקדים בימים אלה על פיתוח ה-MUV-e - כלי תחבורה חשמלי, אישי ומתקפל שאב טיפוס שלו הוצג לאחרונה במפגש של חברת אוטודסק שעסק בהצגת תוכנית התמיכה שלה בחברות סטארט אפ ישראליות בתחום הקלינטק.
למעשה מדובר בכלי רכב תלת גלגלי קטן, שלטענת מפתחיו מאפשר להתנייע ברחבי הכרך ביציבות טובה מאשר כל מתחריו ומציע בעת הצורך יכולת קיפול מהירה לצורת מזוודת טרולי קומפקטית הניתנת לגרירה על גלגלים, כאשר רוצים להעלות לאוטובוסים, רכבות וכמובן למשרד, זאת בניגוד לאופניים החשמליים ולקורקינטים המתקפלים הכבדים שצריך לדחוס לתיק גדול, כבד ולא נוח לנשיאה.
ה-MUV-e דומה בצורתו לקורקינט אך כולל, כאמור, 3 גלגלים כשמקדימה מותקנים שניים ומאחור אחד ומפתחיו טוענים שחוויית הנסיעה מזכירה יותר סגוויי. כאן, בניגוד לקורקינט, הרוכב עומד על הכלי בצורה נוחה על מדרך אופקי כששתי רגליו ניצבות זו לצד זו.
בנוסף הכלי משוכך בכל גלגליו בבולמי זעזועים ממולאי שמן וגרסת הפרימיום תכלול, כמו ברכבי יוקרה, בולמים בעלי שיכוך אויר.
בשלב זה המנוע שמשודך ל- MUVeהוא בהספק של 250 וואט המאפשר לכלי לנוע במהירות של עד 25 קמ"ש כפי שמותר בחוק.
טווח הנסיעה בין טעינות ינוע בין 15 ל-40 קילומטרים בהתאם לסוללה שיבחר הלקוח. תפעול הכלי יתבצע באמצעות מצערת ועל בלימתו יהיו אחראיים מעצורי דיסק קדמיים ומעצור וי אחורי. המשקל שלו ינוע בין 12 ל-15 קילוגרם בהתאם לסוללה ומחירו, לכשיגיע לגרסת ייצור, אמור להתחיל בכ-7,000 שקלים. אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב.