שי אגסי (תמונת AVI: לואיז גרין, חדשות)
שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס|תמונת AVI: לואיז גרין, חדשות

במעמד השר לתשתיות לאומיות עוזי לנדאו, מנכ"ל ומייסד בטר פלייס שי אגסי ומנכ"ל החברה בישראל משה קפלינסקי, חשפה הבוקר בטר פלייס את תחנת החלפת המצברים הראשונה בישראל.
התחנה מהווה עוד נקודת ציון משמעותית בדרך למימוש חזונו של שי אגסי לחשמל את שוק הרכב המקומי.

כידוע, בשלב טכנולוגי זה סובלות המכוניות החשמליות מטווח מוגבל למדי בין טעינות העומד על 160 ק"מ בלבד המגביל עד מאוד את רמת השימושיות היומיומית שלהן.

כיוון שבניגוד לתדלוק טעינת מצברים היא פעולה שאורכת זמן רב, על מנת לאפשר שימוש מלא במכונית חשמלית גם בנסיעות ארוכות יותר הגו בבטר פלייס את הרעיון ליצר מכוניות בהן ניתן יהיה לבצע החלפת מצברים מהירה בתחנות אוטומטיות.
לפני מספר שנים, מייסד החברה שי אגסי נפגש עם מנכ"ל רנו-ניסאן קרלוס גואן המאמין גם הוא בעתיד החשמלי ורתם את קונצרן רנו לפתח מכונית חשמלית שתאפשר החלפת מצברים.

בתערוכת פריז האחרונה הושקה הרנו פלואנס ZE ששיווקה יחל בארץ לקראת סוף השנה, הפלואנס היא החשמלית הראשונה שמציעה אפשרות להתחבר לתחנת החלפת מצברים אוטומטית.

אגסי ציין היום כי המכוניות שפיתחה רנו  והשירות של בטר פלייס יספקו פתרון הולם גם לנהגים שמגיעים ל 25-30 אלף קילומטרים בשנה, זאת בזכות מערך השירות שיעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ו-40 תחנות טעינה שירשתו את כל הארץ. בכל תחנה יהיו 15 מצברים טעונים מוכנים להחלפה.

משה קפלינסקי הציג את המהלכים שעשתה ועושה החברה לקראת מסירת כלי הרכב הראשונים ללקוחות בהמשך השנה ואמר כי בין היתר יהנו הרוכשים מנקודות טעינה במאות חניונים והסדרים עם עיריות שיספקו מקומות חניה לכלי רכב חשמליים.

תחנת טעינה של בטר פלייס (צילום: נעם וינד)
הושקה תחנת הטעינה הראשונה של בטר פלייס בקרית עקרון (צומת ביל"ו)|צילום: נעם וינד

כאמור, התחנה שהושקה היום בצומת ביל"ו היא הראשונה מבין 40 תחנות החלפת מצברים ברחבי הארץ שהחברה מתכננת לבנות עוד השנה  בהן בתוך מספר דקות מערכת אוטומטית תחליף את המצבר המשומש במצבר טעון.

השר עוזי לנדאו בירך על המיזם ואמר כי העתיד החשמלי כבר כאן, ושהמעבר להנעה החשמלית מקטין את התלות בנפט: "ההתמכרות לנפט היא חברתית, פוליטית, כלכלית ונפשית וחייבים להתנתק ממנה כי כל עצירה בתחנת דלק מממנת את הטרור ואלה הקמים על התרבות הדמוקרטית שלנו. היום אנחנו חונכים מכון גמילה לעולם מהדלק ומהמוכרים אותו".
לנדאו התגאה בפיתוח הישראלי וציין שבזכות יש אגסי, בכל מקום בעולם אליו תגיע בטר פלייס יקשרו את הפרויקט לישראל. "העולם יביט בנו וירצה גם", אמר לנדאו.

הנעלמים הגדולים נותרו עדיין מחירה של  המכונית ומחיר ההצטרפות לשירות של בטר פלייס (בדומה לשירותים שכולנו מכירים מהשוק הסלולרי, כאן תהיה חבילת קילומטרים אותה ירכוש הלקוח). שי אגסי ציין שעלות החבילה בבטר פלייס אמורה להיות אטרקטיבית אך סירב בשלב זה לחשוף מחירים.
על פי ההערכות בשוק הרכב העלות פר קילומטר תהיה דומה לעלות השימוש ברכב עם מנוע בעירה פנימית.

>> החשמליות של בטר פלייס "יתדלקו" בסונול

אין תמונה
משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל, מדגים "תדלוק" חשמלי

 

.