ניסאן סקייליין GT-R
מותו של השחקן פול ווקר בתאונת דרכים מזעזעת בזמן שנסע עם חברו הטוב במכונית ספורט קיצונית מדגם פורשה קאררה GT לפני קרוב לשלושה שבועות זכה לתהודה עצומה בכל העולם. מעבר לצער הבסיסי על מותו, בנסיבות טרגיות בטרם עת, של כוכב הוליוודי נערץ, המקרה זכה לפרסום יוצא דופן מכל עבר לא מעט גם בגלל נסיבות מותו - תאונה במכונית ספורט שנסעה במהירות גבוהה, שנראו כסצנה הלקוחה הישר מאחד מסרטי "מהיר ועצבני" בהם כיכב.

אבל מסתבר שהדמיון בין ווקר לדמותו של בריאן אוקנור על המרקע לא הסתכם בדרך בה נפרד השחקן מהעולם, ומתברר שווקר היה חובב מכוניות ושיפורים נלהב ואספן רכב שהשקיע בתחביב זה את מרבית זמנו הפנוי.

כצפוי יש כל מיני אנשים שמנצלים כעת את ההייפ סביב ווקר כדי לעשות קופה – בין אם על ידי מכירת מזכרות עליהן מתנוססת דמותו של הכוכב הפרסום ובין אם מכירת פריטים מסוימים שהיו שייכים לשחקן או קשורים לחייו.

בהתאם לכך סדנת השיפורים הגרמנית GT-A החליטה להציע כעת למכירה את הניסאן סקייליין GT-R שבבעלותה. מדובר במכונית הספציפית שהשתתפה בצילומי "מהיר ועצבני 4" והייתה על המרקע מכוניתו הצמודה של ווקר.

ניסאן סקייליין GT-R
בגרסת R34 הקיצונית

ה-GT-R  סקייליין הכחולה משנת היצור 2002, האחרונה של הדגם, היא בגרסת R34 הקיצונית ביותר עם הנעה כפולה והיגוי לכל ארבעת הגלגלים. לפני השתתפותה בסרט היא עברה שיפורים רבים, גם בצד הוויזואלי עם קיט מרכב מלא במראה אגרסיבי, חישוקי 19' ועוד, אבל בעיקר, כיאה למכונית של חובבי מרוצי רחוב, בצד הטכני ובין היתר היא מצוידת בקפיצי הנמכה, מערכת בלימה משופרת עם קליפרים עם 6 בוכנות מקדימה ו-4 מאחור, כלוב התהפכות מלא, כיסאות מרוץ, אינטרקולר ומגדש טורבו גדולים יותר ומחשב ניהול מנוע עצמאי הניתן לתכנות. ההספק ממנוע הטורבו של ניסאן בנפח 2.6 ליטרים עומד כעת על, אתם יושבים?, לא פחות מ-543 כ"ס. עדר הסוסים הפראי הזה עובר דרך גיר ידני עם 6 הילוכים לכל הגלגלים וכשהמשקל העצמי עומד על טון וחצי אפשר רק לדמיין את נתוני הביצועים של המכונית.

מעבר לצילומים סטטיים לצד ובתוך הרכב, ווקר אף ביצע בעצמו חלק מפעלולי הנהיגה עם ה-GT-R שהופיעו בסרט. בכל מקרה למרות סצנות המרדפים הלהוטות המכונית נשתמרה במצב מצוין ויש לה פחות מעשרת אלפים קילומטרים על השעון.

ניסאן סקייליין GT-R
מנוע משופר המפיק 543 כ"ס

אגב בעוד שבאירופה יש למכוניות מדגם זה רישוי רגיל, בארצות הברית הן מעולם לא קיבלו אישור לשימוש בכבישים ציבוריים וזו הסיבה שבגללה מפיקי הסרט החליטו לייצא את המכונית מעבר לים.

עם זאת, למרות שלא מדובר במכונית של מותג קצה אקזוטי, ועל אף שה-GT-R העדכנית מציעה מנוע בהספק דומה כבר בגרסה הסדרתית שלה, הערך של גרסאות הקצה המשופרות של הסקייליין בקרב חובבי הרכב הוא בהחלט גבוה ורכבי GT-R עם מפרט דומה נמכרו כבר בקרוב לחצי מיליון דולר.

אך גם בסטנדרטים הללו, אין ספק שתג מחיר של לא פחות ממיליון יורו אותו דורשים כעת בסדנה הגרמנית על הסקייליין הספציפית בעלת הייחוס הרקיע שחקים הרבה מעבר להיגיון.

ניסאן סקייליין GT-R
המחיר המבוקש: לא פחות ממיליון יורו

>> פול גז עם סבתא בניסאן GT-R