הרשויות בארצות הברית חוקרות האם ההתרסקות שבה נהרג כוכב "מהיר ועצבני", פול ווקר, התרחשה כתוצאה מאירוע אפילו יותר קרוב לעלילה בסרטים בהם כיכב מאשר בתחילה סברו.
רשת CNN דיווחה הלילה כי מודיע אנונימי התקשר למשטרה המקומית ורמז כי לאירוע קשורה גם מכונית נוספת.
במשטרה מתייחסים למידע בזהירות ולא ממהרים לשחרר הצהרות מכל סוג שהוא, אך מידע זה בשילוב העובדה שמיקום התאונה בסנטה קלריטה ידוע כאתר בו מתקיימים מעת לעת תחרויות בין נהגים ומרוצי רחוב לא חוקיים בהחלט מענקים לחוקרים כיוון חקירה נוסף שיהיה עליהם לבדוק.
גם מעבר לדמותו על המסך, פול ווקר היה חובב רכב נלהב והחיבור עם רוג'ר רודאס, שהפך ברבות הימים לחברו הטוב וליועץ הפיננסי שלו, הייתה על רקע אהבה משותפות זו למכוניות מהירות ומרוצים.
רודאס בן ה-38 היה נהג מיומן ובין היתר הוא השתתף בכמה סבבי מרוצים חוקיים ורשמיים באזור קליפורניה ורשם במהלך השנים האחרונות כמה הישגים מכובדים: בשנת 2012 זכה במקום השני בסבב מרוצי אליפות מועדון בעלי פורשה במערב ארצות הברית עם 2 ניצחונות ו-6 מרוצים נוספים בהם הצליח להגיע לפודיום.
ב-2013 הוא לקח את קריירת המרוצים שלו צעד אחד קדימה והצטרף לסבב מרוצים מקצועי יותר "Pirelli World Challenge GTS" והתחרה עם פורד מוסטנג שלבי.
רודאס היה בעלים של סדנת רכב בשם " Always Evolving" ובה למעשה התקיים אירוע הצדקה למען נפגעי ההוריקן בפיליפינים. לפי מקורות שהיו באירוע רודאס ו-ווקר החליטו לצאת לסיבוב קצר לאחר שעובד של הסדנה הסתבך ולא הצליח להחנות את הקאררה GT שחנתה כחלק מהתפאורה לאירוע שיועד בעיקר לחובבי רכב.
מכונית מרוץ למקצוענים עם רישוי לכביש
עד לחשיפת הפורשה 918 לפני מספר חודשים הקאררה GT הייתה היצירה המוטורית המטורפת ביותר של יצרנית רכבי הספורט מגרמניה. היא יוצרה בין השנים 2004-2007 ובסך הכל יוצרו רק 1,270 יחידות. תג המחיר ללא מיסים עמד על לא פחות מחצי מיליון דולרים.
הקאררה GT צוידה במנוע וי 10 שהפיק לא פחות מ-612 כ"ס שהועברו לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית.
עם משקל עצמי של 1,300 קילוגרם, הביצועים היו מדהימים ו-100 קמ"ש נרשמו בתוך 3.8 שניות, 160 קמ"ש בתוך 6.9 שניות ונתון המהירות המרבית דיווח על 330 קמ"ש.
עם זאת למרות האיכויות הגבוהות והביצועים הקיצוניים רבים טענו במהלך השנים שהקאררה GT היא מכונית מאוד לא פשוטה לנהיגה ומאוד לא סלחנית – אפילו מפחידה ולראייה מספרן הגבוה של ה-GT שכבר ירדו מהכבישים בעקבות תאונות.
מקורבים לרודאס מציינים שלמרות שהיה בעליה של סדנת שיפורים הקאררה GT שהייתה מעורבת בתאונה הקשה הייתה מקורית לחלוטין וללא שום שינוים ושיפורים.
אפשרות לתקלה מכנית
אותם גורמים גם מציינים שבאופן מוזר הלהבות פרצו בחלקה הקדמי של המכונית ולא בחלקה האחורי בו ממוקם המנוע, כמו כן הם מציינים שסימני ההחלקה על הכביש מצביעים על כך שככל הנראה הרכב איבד את יכולת ההיגוי שלו אולי כתוצאת מדליפת נוזלים ממשאבת ההגה ההידראולית הממוקמת בחזית המכונית.
ג'ים טרוף, חובב רכב שהיה באירוע הצדקה ממנו יצאו ווקר ורודאס לסיבוב ממנו לא שבו, טוען שהוא שמע בוודאות את פיצוץ חזק שניה לפני ששמע את המכונית מתנגשת בעמוד התאורה "אני לא יודע מה היה הקול הזה, לי נראה שצמיג שלהם התפוצץ וזה בכלל מה שגרם לתאונה".
יתכן שלעולם לא נדע אם תקלה טכנית, צמיג שהתפוצץ, הסחת דעת או מרוץ רחוב הם שהובילו לתאונה הקשה. בכל מקרה מה שבטוח מעל לכל ספק הוא שמכונית הפורשה נסעה במהירות הרבה מעל למותרת בכביש זה העומדת על 45 מייל לשעה (72 קמ"ש) וששום דבר לא יחזיר את הגלגל לאחור ואת שני הצעירים לחיים.