רפי גינת (צילום: נעם וינד)
חולה הגה ידוע |צילום: נעם וינד

3.4 שניות למהירות תלת ספרתית, מהירות סופית של מעל ל-300 קמ"ש ולא פחות מ- 505 כ"ס הם רק חלק מהמפרט שכוללים הגלגלים החדשים של מר כולבוטק רפי גינת.

מסתבר שאת הדרך בין חשיפת שערוריית מזון אחת לקוליפורמים בחומוס עושה לאחרונה גינת על סיפונה של שברולט קורבט Z06 שחורה ומבהיקה ביבוא אישי.

במקרה של גינת לא מדובר בגחמה חד פעמית למכונית ספורטיבית אלא במשוגע מוטורי אמיתי - חולה הגה שבמשך שנים דואג כל פעם להתחדש בסחורה חמה מאוד.

בעבר, גינת כבר אחז בהגה של מכוניות כמו פונטיאק טראנס אם, מרצדס S600 עם מנוע וי 12, מרצדס SL 65 AMG, פורשה 911 ועוד מכוניות שהמכנה המשותף להן הוא הרבה הרבה כוח ומחיר לא זול.

הרכש האחרון, הקורבט של שברולט, לא מיובאת לארץ ביבוא סדיר ויש להניח שהגיעה לכאן באמצעות אחד ממתווכי היבוא האישי.

אין תמונה
הגלגלים החדשים של רפי גינת: פחות מ-4 שניות למאה קמ"ש

הקורבט היא אחד האייקונים המוטוריים החשובים בתולדות ימי הרכב של האומה האמריקאית. היא הוצגה לראשונה בשנת 1952 ומאז ועד היום נחשבת לאייקון הספורט האמריקאי המוביל. כמו תמיד באמריקה, הגודל בהחלט קובע ובמשך כל הדורות שלה הקורבט התאפיינה במנועים עצומים עם הספקים אדירים.

בדורות הראשונים יכולת ההתמודדות של השרירנית האמריקאית עם כבישים מפותלים הייתה מוגבלת למדי והשימוש בו היא הצטיינה במיוחד היה שריפת צמיגים בקו ישר, אבל בשני הדורות האחרונים השקיעו בשברולט מאמצים רבים כדי להעניק לאייקון האמריקאי יכולות התנהגות כביש שלא יפלו, באופן משמעותי, מאלו של מתחרותיו מאירופה.

הדור הנוכחי, השישי במספר, הוצג בשנת 2006 וכולל מספר תתי דגמים וגרסאות בטווחי מחירים שבין 49 אלף דולר (בארה"ב, כמובן) לגרסת הקופה הבסיסית ועד 111 אלף דולר לגרסת הzr1 המצוידת במנוע שמפיק 638 כ"ס.

הגרסה שגינת רכש היא כאמור ה Z06 שנייה רק לzr1 וכוללת מרכב שעבר, כמו גינת, דיאטה רצינית כדי להיות קל משקל, כיול מתלים מיוחד, בלמים עם קליפרים הכוללים 6 בוכנות ובעיקר מנוע וי 8 עצום בנפח של 7000 סמ"ק המפיק לא פחות מ-505 כ"ס. מחירה של ה Z06 בארצות הברית מתחיל ב-74.5 אלף דולרים.

כדי לעלות אותה על כבישי מע"צ גינת( או מי שהוא רכש אותה ממנו) נאלץ להוסיף למחיר הובלה ימית, מס קניה בגובה של 90 אחוז, מע"מ ועוד עלויות שונות שמביאות את המחיר לאזור של בין 600 ל700 אלף שקלים – בהחלט לא זול, אבל לא לא סכום השיא שגינת הוציא על מכוניות במהלך השנים.

רפי גינת (צילום: נעם וינד)
מאחורי ההגה של הרכב המשפחתי - מרצדס 600 עם מנוע וי 12 |צילום: נעם וינד
>> המכוניות החזקות בישראל
עוד איש גדול מימדים מאחורי ההגה של הZ06