אין תמונה
נקודת ציון נוספת בדרך להשגת שיא מהירות חסר תקדים על פני היבשה נרשמה לפני מספר ימים בעת ניסוי מנועים שנערך בהאנגר מבטון משוריין, בבסיס של חיל האוויר הבריטי.

הניסוי, במסגרתו הופעל מנוע הרקטה שאמור להעניק ל- Bloodhound את הדחף בדרך להשגת השיא הוכתר בהצלחה שמעניקה כעת לצוות הפיתוח הרבה אופטימיות ורוח גבית חזקה באשר לשלבי ההמשך של הפרויקט, בדרך לניסיון לנפץ את השיא הנוכחי העומד על 763 מייל לשעה (1,221 קמ"ש) ולרשום מהירות של לא פחות מאלף מייל  לשעה (1,609 קמ"ש) – כמעט פי אחד וחצי ממהירות הקול.

 פרויקט Bloodhound SSC יצא לדרך בשנת 2008 ויגיע לשיאו בשנת 2014, במהלכה יתבצע בדרום אפריקה הניסיון לנתץ את שיא המהירות הקודם שהושג ב-1997.

 מאחורי הפרויקט השאפתני ניצבים שני אנשים ששיאי מהירות אינם זרים להם ולמעשה מחזיקים את שני שיאי המהירות המשמעותיים ביותר ב-29 שנים האחרונות - ריצ'ארד נובל שנהג ב-1983 במכונית עם מנוע סילוני בשם Thrust2 והגיע למהירות של 1,019 קמ"ש במדבריות בלאק רוק בנבאדה ואנדי גרין, טייס חיל האוויר המלכותי ששיתף ב-1997 פעולה עם נובל כדי לשבור את שיאו הוותיק עם ה- ThrustSSC שהגיע, כאמור, למהירות של 1,221 קמ"ש.

אין תמונה

הפרויקט השאפתני שזוכה לעידוד ותקצוב גם מטעם ממשלת בריטניה אמור, מעבר לקביעת השיא, לתת השראה לדור חדש של מדענים צעירים ומדענים לעתיד.

למרות שקשה, גם כשמתעלמים מהמימדים העצומים עם נתון אורך של 13.5 מטרים, לראות כל קשר בין ה- Bloodhound לטויוטה פריוס למעשה בשני המקרים מדובר בכלי רכב היברידיים העושים שימוש במספר מנועים מסוגים שונים כדי להגיע ליעילות מקסימלית, אך בעוד שבמכוניות כמו הפריוס מדובר בשילוב בין יחידה חשמלית למנוע בעירה פנימית במטרה להגיע לנתוני ביצועים חסכוניים ככל האפשר, ב- Bloodhound הפתרון ההיברידי כולל לא פחות מ-3 מנועים שונים שהשילוב ביניהם אמור לתת לרכב יכולת ההאצה המרבית בכל שבריר שנייה וכך למעשה הזינוק יתבצע בעזרת מנוע V8 של מכונית פורמולה, מנוע סילוני של מטוס טייפון שיכנס לפעולה ברגע שה- Bloodhound תתחיל לצבור תאוצה ובסופו של דבר יהיה זה המנוע הרקטי העצום, שנבחן כאמור לפני מספר ימים, שאמור למשוך את הרכב הייחודי אל הקצה - אל קו אלף המייל הנכסף.


כך נראה ניסוי המנוע שאמור לקחת את ה-Bloodhound למהירות של 1,000 מייל 

 "זה הרבה יותר גדול מסתם ניסיון לקבוע שיא מהירות כזה או אחר", מסביר אנדי גרין שינווט את מפלצת המהירות בעיקר בעזרת כישוריו כטייס קרב בכיר בחיל האוויר הבריטי. "מה שמיוחד בפרויקט הזה היא כמות פיתוח הטכנולוגיה שמושקעת במשהו שהוא לא מסחרי, לא צבאי ולמעשה גם לא תחרותי כי אין בעולם אף אחד שמנסה לבנות כלי מתחרה שאמור להגיע למהירות היעד שקבענו או אפילו לשיא שרשמנו כבר ב-1997". 


הדמיה של הפרויקט 

>> צפו בספה המהירה בעולם 

>> נסע במהירות של 350 קמ"ש במשך 150 ק"מ רצופים