בעולם בו כל אחד מנסה להותיר חותם, תחום הרכב מספק שלל אפשריות לביטוי עצמי, התבלטות וגם שבירת שיאים. יש כאלה שרוצים להיכנס לספר השיאים בזכות שיאים בומבסטיים בולטים למרחוק שינצרו לעולם (או לפחות עד שמישהו יבוא וישבור אותם) ויתעדו את הנסיעההכי מהירה, הקפיצה הכי גבוהה או את בניית כלי הרכב הכי גדול מסוגו.
אבל מסתבר שיש גם כאלה שמאמינים שגם כשעושים דברים בקטן אפשר להתבלט בחיים ואפילו להגיע לספר המפורסם של גינס.
זה בדיוק מה שעשתה קבוצה של עשרה תלמידים בני 15-19 בקורס להנדסת רכב בבית ספר תיכון באסאקוצ'י אוקיאמה סניו ביפן שהחליטה, בשיתוף פעולה עם מספר מורים, לבנות את הרכב הנמוך בעולם. לפרויקט הקטן שלהם הם קראו Mirai, שפירושו ביפנית "בעתיד" ולקח לתלמידים הנלהבים יותר משנה כדי להשלימו.
הוחלט ללכת על מנוע חשמלי בהתאם לחשיבות הגוברת והולכת לשמירה על איכות הסביבה באי היפני, בו הפריוס ההיברידית מבית טויוטה היא המכונית הנמכרת ביותר מזה זמן.
הנקודה הגבוהה ביותר ב- Mirai היא בגובה 45.2 סנטימטרים – כמעט 6 סנטימטרים פחות מגובהה של הFlatmobile, רפליקה נמוכה במיוחד ומונעת במנוע סילון לבאטמוביל מסרטי באטמן, שהחזיקה בתואר הנמוכה ביותר עד כה.
אמנם ל- Mirai יש, כאמור, רישוי מלא לשימוש בכבישים ציבוריים כפי שנדרש אך ראדה קזונארי, מנהלת בבית ספר שתלמידיה בנו את הפרויקט מודה: "זה יכול להיות מפחיד לנהוג Mirai ברחוב גדול, במיוחד כאשר עוברים למהירות מעל ל-40 קמ"ש. הישיבה מאוד נמוכה והראות של הנהג מוגבלת וכמו כן, יש תמיד את הפחד שהמכונית הקטנה פשוט תדרס על ידי מכוניות אחרות שלא הבחינו בה. לכן, בנסיעות שאנחנו עושים עם ה-Mirai בדרכים סואנות, אנחנו משתדלים לדאוג לרכב מוביל בגודל מלא ולרכב ליווי נוסף מאחור".
המורה שהדריך את התלמידים וריכז את הפרויקט מדגיש את הכמויות העצומות של תשומת הלב שהמכונית הקטנטנה מושכת אליה בכל פעם שהם נוסעים בה ברחובות. "אנשים תמיד עוצרים הכל ומסתכלים כלא מאמינים במכונית נמוכה", אבל הגאווה הגדולה שלו קשורה להישג: "רצינו להוכיח שנערים בתיכון יכולים לבנות במסגרת תוכנית הלימודים שלהם פרויקט ששווה להיכנס לספר השיאים של גינס. בקצת יותר משנה עשינו את זה והמכונית שבנו הנערים תופיע במהדורת 2013 של ספר השיאים החשוב בעולם".