מאז שנות החמישים של המאה ה-20 מבטיחים לנו שאוטוטו רובוטים קטנים יעזרו לנו לנהל את חיי היום יום. עד היום, חוץ מצעצועי ילדים פשוטים לא באמת ראינו רובוט אישי שימושי ממש. חברת הרכב הסינית BYD החליטה לשנות את המצב ולשלב במכונית החדשה שלה רובוט.
החברה תחשוף בתערוכת בייג'ינג שתפתח השבוע את ה-Qin, קונספט למכונית חשמלית עם מאריך טווח, בדומה למערכת ההנעה המצויה בשברולט וולט.
ה-Qin אינה החשמלית הראשונה של החברה הסינית והיא מיועדת להחליף את ה-F3DM שהוצגה ב-2009 וכללה את אותה טכנולוגיה מתקדמת עוד לפני חשיפת הוולט, אך לא הצליחה להגיע להיקפי מכירות משמעותיים.
יתכן כי אחת הסיבות לחוסר ההצלחה הייתה המראה המיושן של ה- F3DM שלמרות שהייתה פורצת דרך מבחינה טכנולוגית, חיצונית דמתה מאוד לטויוטה קורולה מראשית המילניום.
גם העיצוב של ה-Qin אינו עתידני ונראה כי הוא שואב שוב השראה מטויוטה, אך הפעם מהקורולה מהדור הנוכחי. בעקבות התפתחות הטכנולוגיה מאז 2009, ה-Qin אמורה לאפשר ביצועים משופרים בהשוואה לדגם הקודם ולטענת BYD טווח הנסיעה על כח הסוללה החשמלית בלבד עומד כעת על 50 ק"מ, לפני שהגנרטור נכנס לפעולה ובנוסף המכונית מציגה נתון האצה ל-100 קמ"ש הנמוך מ-7 שניות.
אחד הגימיקים המעניינים ביותר בקונספט הסיני החדש הוא כאמור הרובוט האישי, שזכה לשם ה"מקורי" – "i".
מדובר ברובוט מוחשי קטן מימדים, המזדקר מתוך הדשבורד לאחר הפעלת המכונית ומזכיר במראהו שידוך בין הרובוט של מערכת ההפעלה אנדרואיד לרובוטית "EVE", אהובתו של וול-E.
ה-"i" יכול להסתובב על צירו, לתקשר עם הנהג בעזרת אינטליגנציה מלאכותית על ידי קול או תנועה, להדריך אותו לנהיגה ירוקה וחסכונית, לעזור בניווט ולשמש כפרטנר לנסיעה המגיב בעזרת הבעות פנים דיגיטליות.
יתכן שזה נשמע כמו לא יותר מגימיק חסר חשיבות של ממש, אך מתברר שכדי לשכנע אנשים לעבור למכוניות בעלות טכנולוגיה חשמלית ובלתי מוכרת נדרשים רעיונות מקוריים.
בכל מקרה, אין לזלזל בחברת BYD ולמרות שכמו יצרנים סינים רבים היא שואבת לא פעם השראה עיצובית מחברות אחרות, הטכנולוגיה החשמלית שלה נחשבת למתקדמת ביותר ובין היתר משתפת החברה פעולה עם מרצדס בפיתוח ליין דגמים חשמליים.