אם אתם מתכננים טיול ארוך שיכלול הרבה נסיעות בדרכים וגם קטעי שיט ביאכטה אתם צריכים להתכונן
להרבה מאוד תיאומים וגם להכין לא מעט מזומנים למכונית, למלונות ולהשכרת סירות וגרירתן, או שאתם פשוט יכולים ליצור קשר עם חברת.Highwave inc הקנדית ולהזמין מהם את הקומבו - ה- BOATORHOME - רכב הפנאי האולטימטיבי שהוא גם קרוואן וגם יאכטה מפנקת.
אמנם כבר בעבר הצגנו בפניכם את הקרוואן האמפיבי של חברת טרה-וינד אך בניגוד ליכולת השיט המוגבלת שלו שמתאימה למרחקים קצרים בלבד ולאגמים נטולי גלים, הפתרון של BOATORHOME מציע את הטוב מכל העולמות מבלי שתדרשו ליותר מדי פשרות.
למעשה מדובר בסירה וברכב מסחרי היכולים כל אחד לתפקד בזכות עצמו בצורה מלאה וגם להתחבר יחד לכדי כלי שלישי.
על התנועה היבשתית אחראי פורד Econoline, סופר-וואן מסחרי עם הנעה כפולה שעבר שלל התאמות לצורך המשימה כמו הסבה להנעה קדמית בלבד, הארכה של בסיס גלגליו וחיתוך של חלקו האחורי על מנת שזה ישמש מנשא גורר ליאכטה שנבנתה במיוחד כדי להשתלב בתוכו.
היאכטה, באורך של כ-8.5 מטרים, כוללת צמד מנועים פנימי, סיפון פתוח עם עמדה לסקיפר, מרפסת שיזוף ותא סגור עם פינת אוכל, שירותים, מקלחת ופינת ישיבה מדוגמת ההופכת למיטה מרווחת.
ברגע שהיאכטה והוואן מחוברים נוצר מוטורהום – קרוואן לכל דבר הכולל עמדת ניהוג שמאחוריה נמצא בית על גלגלים עם כל הפסיליטיז הדרושים.
כנהוג בקרוואנים אמריקאים, גם ה- BOATORHOME מציע קשר מלא בין תא הנהג לחלל המגורים. חיבור זה נעשה באמצעות דלת מיוחדת בחרטום היאכטה אשר נפתחת באופן אוטומטי ברגע שהסירה מחוברת לרכב הנושא שלה ונסגרת, כמובן, ברגע שהיא מורדת אל המים.
האורך הכללי של כלי התחבורה הזה, במצב בו שתי היחידות מחוברות יחדיו, עומד על כמעט 12 מטרים -בהחלט לא מעט במונחים ישראליים אבל די סטנדרטי בעולם הקרוואנים באמריקה הצפונית.
על מנת להוריד את היאכטה למים כל מה שנדרש לעשות הוא לנסוע רוורס לעבר המים במזח וללחוץ על כפתור השחרור החשמלי שמנמיך את הסירה למים בתוך שניות ספורות.
בעוד שלרבים ה- BOATORHOME נראה כמו המצאה עתידנית הזויה הלקוחה היישר מסרטי ג'יימס בונד, תומס דיקסון, הממציא וההוגה של כלי הכלאיים הזה, טוען שהרעיון לייצר את הכלי המיוחד נבע מצרכים הרבה יותר ארציים. לטענתו ה- BOATORHOME הוא חלומם של רבים ומאפשר שינוי מהותי בתרבות הפנאי. אם עד כה הנופשים נאלצו להתמודד עם דילמה ולהחליט האם לקחת את הקרוואן לסיור נופי קרוס קאנטרי או לצאת עם הסירה לשבוע של דיג פנטסטי באגמים, כעת ניתנת להם האפשרות לשלב בקלות בין השניים בנוחות ובחסכון מרביים.
דיקסון מפרט ומסביר: "עד כה מי שבכל זאת רצה לעשות חופשה המשלבת בין שני הסגנונות נאלץ לגרור סירה ענקית מאחורי הקרוואן. התוצאה הייתה לא נוחה בעליל ודרשה התניידות עם רכב ונגרר באורך כולל של כ-20 מטרים. המימדים הללו מנעו לא פעם כניסה לערים ולעיירות, הקשו מאוד על מציאת מקום חניה וגבו מחיר כבד בסעיף צריכת הדלק.
לטענתו של דיקסון ה- BOATORHOME מצליח להתגבר על כל המכשולים הללו ולהציע רכב פנאי וורסטילי המשלב את כל הנוחיות של יאכטה מפוארת בד בבד עם המותרות של קרוואן ומסוגל להעניק פתרון ייחודי לחופשה ללא גבולות.