גוגל (צילום: istockphoto)
בדרך להפוך ליצרנית רכב? |צילום: istockphoto

האם גוגל צפויה בשנים הקרובות להרחיב את תחומי פעולתה ולהפוך גם ליצרנית רכב?
עד כמה שזה נשמע רחוק והזוי, על פי פרסום בניו יורק טיימס, אחד העיתונים המכובדים בעולם, זה בהחלט נמצא על הפרק.

העיתון פרסם ביום ראשון האחרון כתבה על מעבדות המחקר הסודיות של גוגל שעובדות על מספר רב של פרויקטים עתידניים. המעבדה הנמצאת במפרץ סאן פרנסיסקו, לא רחוק ממשרד הראשי של גוגל בעמק הסיליקון, נהנית מתקציבים גדולים, מדענים מבריקים ועל פי מקורות אפילו מייסד גוגל סרגיי בריין לוקח חלק מעשי בפיתוח חלק מהפרויקטים.

בעוד שמרבית הפיתוחים נמצאים עדיין בשלב הקונספטואלי ורחוקים מאוד מלהפוך למציאות על פי מקורות בחברה דווקא פרויקט הנהיגה האוטונומית ללא נהג מוזכר כאחד הפרויקטים שעשויים להתממש בעתיד הקרוב.
על פי אותם מקורות גוגל אף שוקלת ליצר בעצמה מכוניות בארצות הברית ולא להסתפק בשילוב הטכנולוגיה שפיתחה לנהיגה אוטונומית בדגמים קיימים של יצרנים אחרים.

ההשערה מרחיקת הלכת הזו באה על רקע ביקורת שהשמיעו בעבר בכירים בגוגל על העדר החדשנות של יצרני הרכב מדטרויט.


דוושה ברצפה, המכונית של גוגל יודעת גם לגרזן פניות  


כזכור, גוגל עורכת כבר למעלה משנה ניסויים בתחום באמצעות טויוטה פריוס עליה הורכבה מערכת נהיגה אוטומטית. אמנם כדי לפעול, מטעמי ביטחון, המערכת מחייבת המצאות נהג בעמדת הפיקוד, אך בפועל המערכת נוהגת ומנווטת את הרכב באופן עצמאי לחלוטין.

גוגל לא הייתה הראשונה לעבוד על מערכת נהיגה אוטונומית אך בניגוד למערכות ולפיתוחים אחרים בתחום שנבדקו עד כה רק במסגרת תחרויות או במסלולים סגורים המערכת של גוגל צברה כבר מעל למאתיים אלף  קילומטרים על כבישים ציבוריים במדינת קליפורניה.


אחד מראשי הפרויקט מסביר על המכונית ללא נהג של גוגל   

בניו יורק טיימס מציינים שמערכת הנהיגה האוטונומית עולה בקנה אחד עם המהות של גוגל. זו תוכל לתקשר עם המכונית ולספק לה שירותי ניווט, להראות לנוסעי המכונית פרסומות מבוססות מיקום ואפילו להסתנכרן עם חשבון הג'ימייל של הנוסע, לדעת את כל המידע שגוגל אספה עליו ולהשתמש בו להתאמת המוזיקה המושמעת ברקע, גווני הצגים, תוכן מותאם אישית ועוד.


כתבה מרשת ABC על המכונית

עם זאת, לדעתנו, בניגוד להערכות הניו יורק טיימס, לא נראה סביר שגוגל תכנס לתעשיה כבדה ותקים מפעל ליצור מכוניות, דבר המחייב טכנולוגיה רבה כמו פיתוח מנועים, אך בהחלט ניתן לצפות שיום אחד הענקית מעמק הסיליקון תייסד מותג רכב עצמאי יחד עם אחת מיצרניות הרכב האמריקאיות ואולי אפילו העולמיות. שיתוף פעולה שכזה יוכל לשלב את החדשנות של גוגל עם הטכנולוגיה הקיימת של עולם הרכב.

 

המכונית של גוגל
מעל 200 אלף קילומטרים ללא נהג

>> הצצה לעתיד עולם הרכב - ראיון עם סגן נשיא חטיבת המחקר ופיתוח של ג'נרל מוטורס