מחקר שנערך לאחרונה ביוזמת חברת הצמיגים קונטיננטל השווה את כישורי הנהיגה של 2,000 איש, גיימרים חובבי משחקי מכוניות וכאלה שלא מתקרבים להגה וירטואלי, ומצא, באופן מפתיע למדי, שהסיכויים של חובבי המשחקים להקלע לתאונות דרכים ובאופן כללי לנהוג בצורה פזיזה ומסוכנת יותר, גבוהים משל אלה שלא משקיעים זמן רב במשחקי מכוניות.
לכאורה זה נשמע משונה, בעידן בו משחקי המחשב הגיעו לרמות כה גבוהות המדמות את המציאות בצורה שנראית כמעט מושלמת, אך המחקר מצא שזו אולי אחת הבעיות המרכזיות. הגיימרים חשבו שבעזרת הניסיון שלהם במשחק תגובותיהם מהירות והם יכולים בקלות לשלוט ברכב גם במהירויות גבוהות ובמצבי החלקה קיצוניים, בעיקר בגלל שהם מבינים טוב יותר את דינמיקת התנועה בכביש ואת התנהגות המכונית, אבל למעשה, מה שבאמת התברר היה שהרגל שלהם פשוט כבדה יותר על דוושת התאוצה.
בנוסף, בהתאם לרוח המשחקים הפרועים, גם במציאות גילה המחקר שהגיימרים הם אלה שבעולם האמיתי צפויים לעבור ביותר רמזורים אדומים, לצאת לעקיפות בלתי זהירות ולסבול מיותר "זעם כבישים".
לא הכל רע, כמובן. חשוב להדגיש שהמשחקים משפרים את רמת הריכוז ואת יכולת התגובה המהירה ואף נותנים מושג כללי על התנהגות הרכב אבל במשחק, בניגוד למציאות, אין השלכות אמיתיות לתאונה או להפסד. התנגשת בקיר? לא קרה כלום. כל שצריך לעשות הוא להתחיל מחדש.
המחקר קבע שהגיימרים מביאים את תחושת הבטחון הזו לכביש האמיתי ולוקחים יותר סיכונים גם כשהם הרחק ממסך המחשב.
אם כן, במידה ואתם מאלה המבלים שעות ארוכות מול הגה וירטואלי, לא כל שכן אם השקעתם בערכת הגה-פדאלים למחשב, בפעם הבאה שאתם מתיישבים מאחורי הגה אמיתי ועולים על כבישי מע"צ זכרו שבכביש, אם מתרסקים, אי אפשר להחזיר את המצב אחורנית בעזרת לחיצה על RESTART ובעולם האמיתי זה באמת עלול להגמר בGAME OVER.