אין תמונה
הדגם המשודרג יחדש את פעולתו באופן אוטומטי בכל שלוש שעות

פעם, כשלא היו הרבה מכוניות או עומס בכבישים לא הייתה כל בעיה להחנות למעשה בכל מקום כל עוד הוא לא הפריע לתנועה. עם התרבות התנועה והמכוניות, במיוחד בערים הגדולות, הרשויות המקומיות החלו לעשות סדר בבלאגן ובאותה הזדמנות הבינו שגביית תשלום על חניה במקביל למדרכות היא עסק מאוד רווחי. במשך שנים רבות אותו תשלום על חניה נעשה באמצעות כרטיסי חניה שהיה צריך לגרד או לקרוע על מנת לקבוע בהם את מועד החניה.

כל רשות מקומית הוציאה בעצמה כרטיסים ייחודים לעיר וכל מי שהיה נוהג לחנות במספר ערים היה צריך להחזיק מלאי של כרטיסים מסוגים שונים ברכב. עם כניסת המילניום השלישי פיתוח מקורי וחדשני שלא היה דומה לו בעולם נכנס לשימוש בישראל - מכשיר קטן ואלקטרוני בשם איזיפארק אשר כלל כספומט של זמן חניה שנקנה מראש.

המכשיר, שהיה מקובל על מרבית הרשויות המקומיות בישראל, עשה מהפכה של ממש בתרבות החניה בישראל ואפשר לאנשים לחנות כחוק ובניגוד לכרטיסי חניה גם לשלם רק על הזמן של החניה בפועל.

הכרטיס זכה במשך שנים להצלחה גדולה אך בשלוש השנים האחרונות מעמדו נשחק בשל כניסתם של שירותי חניה סלולריים של חברות כמו סלופארק ופנגו.

הסיבות למעבר לחניה הסלולרית רבות כשבראש ובראשונה ניתן לציין את הזמינות (הרי אין באמת ישראלי שלא צמוד לסלולרי), את העובדה שבדרך זו אין צורך ברכישה של מאגר שעות מראש, אין סכנה שברגע האמת תתקעו עם כרטיס ריק ואולי הכי חשוב ניתן לחדש ולהפעיל החניה שעל פי חוק נפסקת באופן אוטומטי לאחר שלוש שעות מרחוק מבלי צורך להפסיק את סדר היום כדי לחזור לרכב.

בחברת איזיפארק לא אמרו נואש, האמינו שלמכשיר הצהוב הקטן יש עוד עתיד ולאחרונה השיקו דור חדש ומודרני יותר שמציע שימושיות משופרת מבעבר.

השינוי המשמעותי ביותר יאפשר לאיזיפארק להתמודד עם חברות החניה הסלולרית  וכעת, ובניגוד לעבר, המכשיר החדש מאפשר לבחור במצב בו הוא מחדש את הפעולה באופן אוטומטי עם סיום זמן החניה המרבי המותר בתום שלוש שעות וחוזר חלילה עד לכיבויו או עד למועד סיום שעות החניה בתשלום. בכך חוסך המכשיר מבעליו את הצורך שהיה עד כה לחזור לרכב ולהפעיל מחדש את מכשיר החניה.

המכשיר החדש גם מאפשר קביעת חניה עתידית בהתאם לשעות בהן נדרש תשלום על החניה. כך למשל, ניתן להפעיל את מכשיר בערב כשהחניה בכחול לבן היא חופשית  וזה יתחיל לפעול באופן אוטומטי בשעות הבוקר בהן החניה היא בתשלום.

מכשיר איזיפארק החדש (צילום: נעם וינד)
האם יצליח להתחרות בחניה באמצעות הסלולרי?|צילום: נעם וינד

חידוש משמעותי נוסף היא שבניגוד לעבר טעינת המכשיר בשעות חניה חייבה ביקור במוקד שירות (בדואר או בתחנות שירות). כעת יוכלו הרוכשים לטעון את המכשיר בעצמם, מבלי שיצרכו לצאת מהבית, באמצעות חיבור USB של המכשיר למחשב הביתי דרך אתר איזיפארק.

לדברי עופר ציפרמן מאיזיפארק ישראל, כעת איזיפארק הוא פתרון החניה האידיאלי והזול ביותר בישראל:  "אנשים נוטים לזכור רק את התשלום בעבור זמן החניה אך שוכחים שבכל הפעלה וכיבוי של חניה סלולרית יש עליות נוספות של זמן אוויר או סמס שבמיוחד בחניה לפרקי זמן קצרים התוספות הללו יכולות  לעלות את עלות החניה בעשרות ואף במאות אחוזים". ציפרמן מוסיף ומסביר כי "מרבית האנשים חונים לפרקי זמן קצרים אך רבים מהם, במיוחד בקרב המשתמשים בחניה סלולרית לא זוכרים להפסיק את התשלום על החניה ולמעשה משלמים על זמן רב, עד שלוש שעות, בעוד שבפועל הם חנו דקות ספורות. מכשיר האיזיפארק שנמצא ברכב באופן פיזי וכעת בדורו החדש גם מצפצף בכל דקה מזכיר לאנשים באופן ממשי שהחניה מופעלת ויש לנתקה".

בעשור הפעילות של החברה בישראל נמכרו כ-750 אלף מכשירי איזיפארק. כעת החברה מציעה ללקוחותיה לשדרג לדור החדש המגיע כשהוא טעון ב-15 שקלים לחניה בעבור 55 שקלים. לקוחות חדשים יוכלו לרכוש מכשיר מהדור החדש כשהוא טעון ב-15 שקלים בעבור 89 שקלים.

>> חדש בישראל: אפליקציה שמאפשרת לכם לחנות בחניות פרטיות