עכבר בודק מנוע של מכונית (צילום: Marianna Meliksetyan, Istock)
מי נוסע ומי במוסך?|צילום: Marianna Meliksetyan, Istock

משבר דוושת התאוצה החמור של טויוטה ותיבת הפנדורה שנפתחה בעקבותיו וחשפה טיוח מצדה של טויוטה שנמשך שנים בנוסף לשלל קריאות לתיקון נוספות של טויוטה אך גם של יצרנים נוספים יצרו השנה עניין מיוחד לקראת פרסום תוצאות דו"ח הקונסיומר ריפורטס האמריקאי בסוף השבוע.

מגזין הקונסיומר ריפורטס האמריקני, אחד מגופי הצרכנות החשובים והמשפיעים בעולם הוקם ב-1933 ע"י עיתונאים ומהנדסים ומאז הוא בוחן ומדרג מוצרים ושירותים שונים, החל ממוצרי מזון, דרך מוצרים חשמליים ועד למכוניות. סקר האמינות השנתי שלו נחשב לגורם משפיע מאיין כמוהו על שוק הרכב האמריקאי.

 

אז איך נראה שוק הרכב האמריקאי בסיכומה של שנה סוערת שכללה לבד ממשבר הבטיחות והיסטרית הקריאות לתיקון גם תהפוכות, היעלמות מותגים ותיקים ומיזוגים שונים?

 אמנם, שוק הרכב האמריקאי, הדגמים הפופולריים בו והמותגים הנמכרים לא חופפים לשוק שלנו כאן, אבל ממש כמו שכל סוחר רכב מחדרה יכול לספר לכם, מסתבר שגם בסקר הענק, המקיף מאות אלפי מדרגים, אין חדש תחת השמש ותוצרי המותגים המגיעים מארץ השמש העולה, כשלושה עשורים לאחר שפתחו פער אמינות על המתחרים מאירופה ומארצות הברית, עדיין מצדיקים את התדמית החסונה שלהם.

מי לא רואות מוסך?

אין תמונה
למרות המשבר: קונצרן טויוטה עם 3 מותגים בעשירייה הפותחת

כך למשל בעשירייה הראשונה לא פחות מ7 מהמקומות שייכים למכוניות של מותגים יפניים. את המקומות הנותרים תופסים שני מותגים אירופאים ופורד האמריקאית הסוגרת את העשירייה הפותחת של נבחרת האמינות.

מסתבר שלמרות ההד התקשורתי הנרחב לו זכתה פרשיית טויוטה, כשזה מגיע לאמינות החברה היפנית עדיין זוכה לאמון נרחב מהציבור האמריקאי ולתוצאות מרשימות עם לא פחות מ-3 מותגים הקשורים לקונצרן בעשירייה הראשונה כשמותג הצעירים של החברה, שלא משווק בארץ, סאיון מגיע למקום הראשון, טויוטה לשישי ולקסוס, מותג היוקרה, לתשיעי.

גם הונדה, עם מסורת של דירוגים מצוינים בסקר האמינות לא מאכזבת, עם מקומות שלישי למותג היוקרה שלה - אקורה ורביעי להונדה.

מתחת להונדה במקום החמישי אנחנו פוגשים את מותג היוקרה של ניסאן – אינפיניטי שמדגיש ביחד עם המיקומים של אקורה ולקסוס שכשיוקרה מגיעה מיפן היא גם מצוידת באמינות מופלגת.

אינפיניטי fx30 (צילום: נעם וינד)
מכוניות היוקרה מיפן - עמוסות בטכנולוגיה וצעצועים אך שומרות על אמינות גבוהה |צילום: נעם וינד

אמינות מופלגת נוספת שהביאה יצרן קטן כמו סובארו לשליטה מוחלטת בשוק הישראלי בשנות השמונים מוכיחה את עצמה גם היום כשסובארו, כמו בשנים עברו, מתברגת אף היא בחבורה המובילה עם מקום שביעי מכובד.

במקום השני אפשר לפגוש את יצרנית מכוניות הספורט פורשה שלמרות מורכבות מכוניותיה, שלל המערכות בהן הן מצוידות והשימוש האינטנסיבי המאפיין אופי נהיגה ספורטיבי רושמת אמינות גבוהה. הבוקסטר החביבה אף זוכה לציון לשבח נוסף כשהיא קוטפת את המקום הראשון כדגם האמין ביותר מכלל הדגמים של כל היצרניות בסקר. נציגה נוספת מאירופה בעשיריית האמינות היא וולוו השבדית שמדורגת במקום השמיני.

אין תמונה
אמינות מרגשת

 מי אוהבות מוסך?

אין תמונה
יותר מדי מתוחכמות?

הצד השני של הדירוג מעניין אפילו יותר! קבלו במטח עגבניות רקובות את חמשת יצרניות הרכב עם מוניטין האמינות המפוקפק ביותר בשנה החולפת: מקום אחד מתחת למרצדס וחמישה מקומות מהסוף אנחנו פוגשים את ב.מ.וו שאולי נחשבת למשפחתית הנהיגה המושלמת אך מחייבת גם נהיגה למוסך...

בדודג' מבית קונצרן קרייזלר נראה אמנם שאחרי כמה שנים מבולבלות הצליחו להתאפס לאחרונה על ליין דגמים אטרקטיבי לקהל

היעד אבל באמינות יש עוד בהחלט כברת דרך להתקדם עם מיקום לא מחמיא, ארבעה מקומות מהראש בצד הלא נכון של הטבלה.

ב.מ.וו. ממשיכה לאכזב ומותג מיני רושם מקום שלישי ולא מכובד מהסוף. בתואר סגנית לבושה זוכה אודי הגרמנית תוך שהיא יכולה להתנחם רק בעובדה שקרייזלר זוכה למקום האחרון והמביך המזכה אותה בתואר הלא מחמיא - המכונית הלא אמינה לשנת 2010.

אין תמונה
שווה את הביקורים במוסך?
>> סובלים מעודף משקל? - תשתדלו לא להתנגש