רוקט-סקייט (צילום: אוטו)
רוקט-סקייט|צילום: אוטו
ההצלחה המסחררת לה זוכים בשנים האחרונות כלי תחבורה חשמליים אישיים דוגמת אופניים וקורקינטים חשמליים מוכיחה שבעידן בו הצפיפות ברחובות הכרך כל העת הולכת וגוברת, מחירי הדלק משתוללים והמודעות לזיהום אוויר ולתוצאותיו הקשות הופכת למשמעותית, הציבור ממש משווע לפיתוחים ולהמצאות חדשות מהסוג שיאפשר לו תנועה ירוקה במרחב האורבני ללא מאמץ. 

עוד ב-mako רכב
עצוב: כוכבת מכסחי השדים הפכה לגרוטאה 
העתיד מעבר לפינה: סקייטבורד מעופף ב-2015  
הסגוויי של הונדה

במסגרת אותם מאמצים בלתי פוסקים של מפתחים למצוא את כלי התחבורה האישי האולטימטיבי, לפני כשנתיים וחצי דיווחנו כאן על מיזם מעניין של כמה חבר'ה יצירתיים מלוס אנג'לס לפיתוח כלי ממונע קטן במיוחד בדמות גלגיליות עם מנועים חשמליים. 

רוקט-סקייט (צילום: אוטו)
להיט בטוח?|צילום: אוטו

כזכור, בדומה לגלגיליות רגילות, גם את הגלגיליות הממונעות מצמידים לכל זוג נעליים באמצעות מספר רצועות אך בניגוד לגלגיליות מכניות המחייבות הפעלה מתמדת של השרירים כאן 4 מנועי סרבו רוטוריים מאפשרים תנועה ללא כל מאמץ. יתרה מזאת, בזכות מבנה ייחודי הכולל רק צמד גלגלים גדולים בניגוד לגלגיליות העושות שימוש בגלגלים קטנים, אין צורך להוריד את הגלגיליות הממונעות מהרגליים כשצריך לעבור מכשולים כמו מדרגות או איזורים עם תנאי שטח משובשים. 

בשנים שחלפו מאז שההמצאה נחשפה לראשונה בקיקסטרטר הגלגיליות עברו עוד כמה שלבי פיתוח, שינו את שמן מ- spnKiX לרוקט-סקייט, צוידו בממשק הפעלה שלא מצריך כמו בעבר שימוש בשלט פיקוד אלא פועל באופן מלא על פי הטיות הגוף והכי חשוב - הגיעו לייצור סדרתי ב-3 גרסאות עם טווחי נסיעה שונים במחירים של החל מ-1400 שקלים.

פיטר טרדווי, המעצב תעשייתי שמאחורי הפיתוח, מסביר שאחרי תרגול קצרצר השימוש ברוקט-סקייט הופך לאינטואיטיבי ופשוט מאוד וכל אשר צריך לעשות הוא להתחיל להתגלגל קדימה. ברגע שהמערכת מזהה תנועה היא מכניסה לפעולה את ארבעת המנועים החשמליים שנמצאים במרכז הגלגלים ואלה ידאגו לשמור על מהירות הגלגול. 

רוצים להאיץ? כל מה שצריך לעשות הוא לדחוף את הרגל המובילה קדימה. רוצים להאט או לעצור? השעינו את כף הרגל לאחור.
אגב, התיאום בין קצב התנועה של המנועים בגלגיליות בשתי הרגליים נעשה באופן אוטומטי לחלוטין.

רוקט-סקייט (צילום: אוטו)
גלגיליות לעצלנים|צילום: אוטו

המהירות המרבית עומדת על כ-19 קמ"ש, אמנם לא גבוהה במיוחד אבל בהחלט יותר ממספקת לתנועה ברחובות הכרך. הטווח המרבי בן טעינות של סוללות הליתיום תלוי בדגם שרוכשים כשהדגם הבסיסי המוצע, כאמור,  ב-1,400 שקלים מציע 45 דקות של פעולה וטווח של כ-9 קילומטרים בכל טעינה, דגם הביניים ב-1,800 שקלים מציע 70 דקות שימוש וטווח של כ-12.5 קילומטרים ואילו הדגם הבכיר ב-2,100 שקלים מאפשר 90 דקות שימוש וטווח של כ-16 קילומטרים. טעינה של הסוללות בכל הדגמים אורכת כשעה וחצי. 

אפליקציה ייחודית למכשירי סמארטפון מתקשרת עם הרוקט-סקייט באופן אלחוטי ויכולה לספק למשתמשים מידע כמו מצב הטעינה, אחוזי הסוללה שנותרו, מהירות הנסיעה וגם מציעה אפשרות לתקשר עם משתמשי רוקט-סקייט נוספים. 

למרות שעושה רושם שהפיתוח כבר מבושל לחלוטין והדגמים מוכנים להגיע לשווקים ברגע זה, מפתחי הרוקט-סקייט פצחו לפני כחודש בקמפיין גיוס כספים נוסף בקיקסטרטר במטרה לאפשר להפוך את הרוקט-סקייט למתקדמים יותר וזולים יותר לייצור המוני.

רוקט-סקייט (צילום: אוטו)
תחבורה אישית ממונעת|צילום: אוטו

את המטרה הראשונית לגייס 50 אלף דולרים נוספים לפרויקט הם עברו כמעט באופן מיידי וכיום נצברו כבר כרבע מיליון דולרים בקופה. עם עוד יותר מחודש לסיום הקמפיין נראה שגיוס של חצי מיליון דולרים (פי 10 מהיעד הראשוני) נראה כמטרה בהחלט אפשרית לביצוע. 

רוכשים אמריקאים של הרוקט-סקייט צפויים לקבל את הגלגיליות הממונעות במהלך חודש אוקטובר ואילו רוכשים מאירופה, אסיה והמזרח התיכון יאלצו לחכות חודש נוסף בטרם יוכלו להתגלגל על הכלי המדליק.

רגע לפני שאתם רצים לאתר החברה כדי להזמין הרשו לנו לצנן לכם מעט את ההתלהבות ולתמוה בקול רם, איך, במידה ובאמת מדובר בפתרון תחבורתי כל כך יעיל, עד היום אף חברה ענקית לא מיהרה לקנות את ההמצאה, ובמישור המקומי להזכיר שבהחלט יותר מסביר להעריך שהמכס לא יאשר להכניס את הסקייטים הממונעים לארץ וגם אם יאפשר בוודאי ידרוש להוסיף לעלות הרכישה תשלומי מס לא מבוטלים.

>> אפשר גם בלי רישיון: כלי רכב ממונעים שלא מצריכים רישיון נהיגה
 

רוקט-סקייט (צילום: אוטו)
תנועה ירוקה במרחב האורבני|צילום: אוטו