פעם, מי שהיה לו רדיו תדיראן ברכב עם 6 תחנות קבועות ב-AM היה המאושר באדם. בהמשך הסטנדרטים קצת עלו ורדיו-טייפים עם החלפת צד אוטומטית הפכו לדבר החם בתחום הבידור ברכב, ואז הגיעו הרדיו-דיסקים ומחליפי הדיסקים בבגאז' וכולם חשבו שאין יותר מתקדם מזה.
אבל לא עברו יותר מדי שנים ומכשירים קוראי MP3 ובעלי חיבור לנגנים חיצוניים ביטלו את הצורך בהחזקת ספריית תקליטורים שלמה ברכב. אבל, כפי שאתם בוודאי יודעים, זה לא עצר גם כאן ומחוויה שעובדת על חוש השמיעה בלבד מערכות הבידור העכשוויות לרכב כבר מציעות חוויה לכל החושים עם מסך גדול ושילוב בין נגני מוזיקה, דיבורית בלוטות', מכשיר ניווט, DVD, מקלט טלווזיה ועוד.
לכאורה, זה נשמע ממש מושלם אבל יש משהו די מבאס שמשותף לרוב המוחלט של המערכות המתקדמות לרכב - ממערכות סיניות זולות מ-eBay, דרך מערכות מולטימדיה של יצרניות אלקטרוניקה מובילות ועד למערכות דוגמתMY TOUCH של פורד שיצרני הרכב השקיעו מיליונים בפיתוחן. הן לא אינטואיטיביות, מסורבלות לתפעול וסובלות ממשק הפעלה ממש גרוע.
בתחילה היו מי שתירצו את זה בכך שזה המחיר שיש לשלם כשיש צורך להפעיל פונקציות רבות - יכול להיות, אבל מאידך ממשקי ההפעלה בטלפונים חכמים וטאבלטים מבית אפל או אנדרואיד הוכיחו שאפשר גם אחרת והציעו חווית משתמש ברמה אחרת ממש.
וכך בשנים האחרונות לא מעט חובבי גאדג'טים לרכב שהתייאשו מהמערכות הייעודיות לרכב בחרו פשוט להשתיל אייפד ברכב במקום מערכת מולטימדיה מסורבלת.
הבעיה היא שעם מסך בגודל 10 אינץ' האייפד השתלב ללא בעיה רק בדשבורדים של מספר מצומצם של מכוניות ואילו באחרות נדרשה הסבה משמעותית שהביאה את מרבית האנשים לוותר על הרעיון.
לפני קצת יותר משבוע אפל השיקה את האייפד מיני עם מסך בגודל 7.9 אינץ ובעוד שברשת נרשמה בעיקר אכזבה מהמכשיר שלא הביא איתו בשורה חדשה כפי שניתן היה לצפות מאפל, מסתבר שהיו גם מי שהביטו במכשיר החדש ומיד זיהו את הפוטנציאל הגלום בו - היכולת שלו להשתלב ללא בעיה בדשבורד של כמעט כל רכב חדיש בו ניתן להתקין מערכת בגודל סטנדרטי של 2DIN.
התושבת נפתחת מהצד וכל מה שצריך לעשות הוא להחליק למסילה שבה את המכשיר, לסגור ולהתחיל ליהנות ממערכת מולטימדיה רבת פונקציות שלא נתקעת ואף מתחברת לרשת.
הסאונד מהאייפד מגיע לרמקולים שברכב דרך מתאם מיוחד שיכול לעבוד דרך המחבר של המכשיר או באמצעות קישוריות בלוטות' ובנוסף הוא מציע שליטה נפרדת על הווליום, הטונים וחלוקת הרמקולים.
כפי שניתן לראות בוידאו המצורף, ההתאמה של המכשיר למכונית לגמרי מושלמת ומעניקה תחושה של מוצר מקורי. נותר רק לקוות שמי שיבחר לעשות התקנה שכזאת, שעלותה מוערכת בכמה מאות דולרים, לא יתפתה ובמקום להסתכל על הדרך יתמגנט למסך המרצד שמציע אין סוף אפשרויות.