יוני- קוב כלי תחבורה אישית של הונדה
מאפשר תנועה לכל הכיוונים ללא צורך במרחבים לתמרון
אין ספק שהמצאת הגלגל והפיתוחים התחבורתיים הרבים שבאו בעקבותיה שינו מהקצה אל הקצה את החיים על פני הכדור הזה. הם אפשרו לפתח אמצעים יעילים להובלת המונים וגם אמצעי תחבורה אישיים. לפני קצת יותר מעשור ממציא בשם דין קיימן יצא בהצהרה בומבסטית וטען כי כלי תחבורה יחודי שהוא וצוות מפתחים עומדים לחשוף יגדיר מחדש את המושג תחבורה אישית ויהפוך את השימוש במכוניות ברחובות הערים למיותר, ממש כמו שכרכרות הסוסים הפכו ללא רלוונטיות לאחר שהומצאה המכונית.

המציאות סיפרה קצת אחרת ועשור אחרי שהסגוויי נחשף לציבור אין מנוס מלציין שעל אף שמדובר בהמצאה טכנולוגית מרשימה היא לא הצליחה לכבוש את העולם ונשארה שעשוע לאנשים עשירים.

יצרנית המכוניות והאופנועים הונדה משתעשעת כבר כמה שנים בפיתוח כלי תחבורה אישיים ביותר המשתמשים, כמו הסגווי, בג'יירוסקופים לייצוב, בחיישני שיפוע והפעלתם נעשית באמצעות הטיית הגוף של המשתמש. האבולוציה האחרונה של הונדה בתחום היא היוני –קאב: חד אופן בעיצוב די משונה העושה שימוש בסוללת ליתיום נטענת המספיקה לשימוש לטווח של כ-6 קילומטרים במהירות נסיעה של עד 6 קמ"ש.

 

יוני- קוב כלי תחבורה אישית של הונדה
העיצוב מזכיר יותר שואב אבק מאשר כלי תחבורה

בניגוד לסגוויי, בו הרוכב חייב לעומד זקוף כל העת, הנסיעה ביוני- קאב של הונדה מתבצעת בצורה נינוחה יותר בישיבה על כסא אוכף (בדומה למושב של אופניים). מעבר לנוחות המשופרת המהנדסים של הונדה מציינים כי בעוד שבסגוויי המשתמש עומד בצורה יהירה על הכלי וגבוה כ-25 סנטימטרים מהסובבים עימם הוא מאבד קשר עין, ביוני קאב תנוחת הישיבה המוגבהת מאפשרת למשתמש להשתלב בצורה הרמונית יותר עם הסובבים בגובה זהה להם וליהנות מאפשרות לניידות אישית ללא כל מאמץ.

בנוסף מציינים בהונדה כי מבנהו הקומפקטי של היוני-קאב מקל על התנועה והתמרון בחללים קטנים וצפופים ומאפשר למשתמש חופש תנועה מוחלט לכל הכיוונים - קדימה ואחורה, לצדדים ובאלכסון, ממש כמו הליכה על הרגליים.
היוני–קאב הוא למעשה אבולוציה של ה-U3-X שהונדה חשפה בשנת 2009, ומשתמש בטכנולוגיית Omni-directional העושה שימוש בצמד גלגלים, אחד גדול ושני קטן, הניצבים אחד יחסית לשני ומתואמים ביניהם בצורה מושלמת.

הניווט של היוני-קאב מתבצע, כאמור, באמצעות הטיית הגוף אך בהונדה החליטו לאפשר גם למי שמתקשה להתחבר לדרך התניידות זו לשלוט בכלי באמצעות שלט רחוק בממשק הפעלה מיוחד למכשירי סמארטפון.

בניגוד לסגוויי, היוני-קאב לא מתאים להתניידות במרחבים אורבניים פתוחים אך מציג יתרונות רבים בתנועה בחללים סגורים דוגמת מפעלים, מרכזי קניות, מוזיאונים, נמלי תעופה ועוד.
בשלב זה עדיין מדובר בפרויקט מחקרי בלבד והונדה לא מציינת אם, מתי ובאיזה מחיר היא תציע את היוני-קאב לקהל הרחב אך בחודש הבא החברה היפנית תחל להציג ולאפשר לציבור לחוות את הנסיעה בכלי התחבורה החדש, בשלב ראשון למבקרי מוזיאון המדע ביפן ובהמשך בכנסים טכנולוגיים ובתערוכות שונות מסביב לעולם.

 

יוני- קוב כלי תחבורה אישית של הונדה
מאפשר לשמור על קשר עין עם הסובבים

>> צפו: להחנות את הרכב בעזרת הסמארטפון