לא פעם מאזדה מחליטה לשחות נגד הזרם השולט בעולם הרכב. כך היה כשדבקה במנוע הרוטורי לאחר שמסביב התייאשו ממנו, כשהציגה את המיאטה 20 שנים אחרי שכולם חשבו שעידן הרודסטרים עבר מהעולם וכך גם כשדבקה במכוניות עם הרבה זום-זום בעידן בו האחרים סביב דבקים באופי אפרורי.
בדרך כלל זה הצליח למאזדה וכעת יש להמתין ולראות האם גם הפעם, כשמסביב כולם מתמקדים בפיתוח מנועים היברידים, תיבות העברה כפולות מצמדים ומנועים חשמליים, האמונה של מאזדה במנועים ובתיבות הילוכים קונבנציונליות תתגלה כצעד הנכון, לפחות בשלב טכנולוגי זה.
כזכור, מאזדה הצהירה לפני כשנתיים כשחשפה את פיתוח סדרת המנועים ותיבות ההילוכיםSKYACTIV כי ניתן עוד לשפר לא מעט את המנועים ותיבות ההילוכים הקונבנציונליות, ובעזרת תכנון נכון להגיע לחסכון של 20-25 אחוזים בצריכת הדלק מבלי שיהיה צורך להשתמש במערכות מסובכות ויקרות שדורשות תחזוקה.
אך המנוע ותיבת ההילוכים אינם כל הסיפור ובמקביל מאזדה משקיעה רבות בפיתוח מכלול של מרכיבים כמו שלדה מחומרים חזקים אך קלים יותר שתתרום לדיאטה משמעותית לבעיית המשקל ממנה סובלות כל המכוניות בעידן מבחני הבטיחות של יורו NCAP.
אמנם מערכות בלימה רגנרטיבית הן לא דבר חדש ומוכרות לנו בעיקר מרכבים היברידים (בצורה זו נטענת הסוללה ברכבים אלה), אבל החידוש של מאזדה הוא שימוש בקבל חשמלי גדול האוגר את האנרגיה במקום מצבר.
היתרונות בשימוש בקבל על פני מצבר הם מגוונים וכוללים משקל קל יותר, בלאי נמוך משמעותית ובעיקר יכולת מהירה לאגור ולפרוק את האנרגיה שנאגרה בהם. לפי מאזדה, בנהיגה עירונית המערכת, בשילוב מערכת עצור וסע, תביא לירידה של כעשרה אחוזים בצריכת הדלק.
בשונה מחלק ממערכות הבלימה הרגנרטיביות מערכת i-ELOOP אוגרת אנרגיה גם במצב בו הנהג לא הפעיל את הבלמים אלא רק הרפה מדוושת הגז. אלטרנטור מיוחד הבנוי לעבוד בזרמים משתנים יטעין את הקבל והאנרגיה תשמש להפעלת אביזרי העזר החשמליים כמו בקרת אקלים, מערכת שמע, אורות וגם טעינת מצבר הרכב.
מאזדה תציג את המערכת החדשה בדגם הקונספט טקרי (עליו ככל הנראה תבוסס המאזדה 6 הבאה) שיוצג בתערוכת טוקיו שתפתח בעוד מספר ימים ובעתיד היא כנראה תשולב בדור החדש של רכבי המותג.