פעם, לפני לא יותר מדי שנים, מרבית הנהגים ממש לא הרגישו צורך מיוחד לקשור את עצמם לכסא עם חגורת בטיחות ואפילו מי שהיה שר התחבורה באותם ימים הצהיר ש"קונטרה עם הידיים בהגה יותר ממספיקה כדי למנוע פגיעה במקרה של תאונה".

מאז, למזלנו, למדו להפנים שחגורת בטיחות חוגרים לא בשביל להמנע מדו"ח אלא כדי להישאר בחיים.

אין תמונה
בירך את טראמפ. בנט

בכלל, נראה שבשנים האחרונות נושא הבטיחות עלה למרכז סדר היום וכולנו למדנו לרכוש מכוניות המעוטרות בשלל כוכבים במבחני הריסוק ולפחות איזה 6 כריות גדולות שיחבקו אותנו במקרה של תאונה.

אבל מסתבר שלמרות שכביכול לכולנו יש מודעות גבוהה מאוד לבטיחות כמעט כולנו מסתכנים כמעט מדי יום בגלל חוסר תשומת לב וחשופים לפגיעות חמורות ביותר במקרה של תאונה.

כך, בעוד שאנו מקפידים שנוסעי הרכב יהיו חגורים, מרביתנו לא באמת משקיעים מחשבה בעיגון חפצים שקיימים ברכב של כמעט כל אחד מאיתנו.

אף אחד לא באמת חושב על זה אבל ממש כמו שתמרון חד, בלימה חזקה או חלילה תאונה עלולים לגרום לנוסעי הרכב לעוף ללא שליטה בחלל הרכב במידה והם אינם קשורים, כך גם כל חפץ הנמצא ברכב בהחלט עשוי, באופן מפתיע, לנטוש את מקומו, לעוף בחלל הרכב ולפגוע בנוסעיו - לעתים פגיעה קטלנית בעוצמה רבה.

ולא, אנחנו לא מתכוונים רק לפעמים בהן אתם לוקחים ברכב חפצים כמו גרזן, חרב, פטיש "חמש קילו" או מסור שרשרת, אלא גם לדברים הטריוויאליים ביותר שאנשים רבים מחזיקים בדרך קבע במכונית כמו למשל תיק, ארגז עם חפצים, דיסק על המראה, צרור מפתחות, קניות מהסופר, כדור משחק, בקבוק שתיה ואפילו הסוללרי שלכם.

בסרטון שלפניכם ניתן לראות שאפילו חפצים עם מסה לא גדולה במיוחד עלולים להיות מסוכנים במקרה של תאונה במהירות גבוהה  שעלולה לגרום להם לעוף ולהשבר לחלקים קטנים, חדים וקטלניים.

אמנם לא תמיד ניתן לוותר על הדברים הנמצאים איתנו ברכב אבל בהחלט ניתן, אם רק תשקיעו מספר דקות בארגון ועיגון החפצים, לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי לפגיעה מסוכנת ולגמרי מיותרת במקרה שמשהו השתבש.

 

>> הכל על התפתחות בטיחות כלי הרכב במאה האחרונה