המבצע בעזה יוצר בעיות בטיחות גם בכבישי ישראל: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פירסמה בעקבות כמה תאונות דרכים קשות קריאה לצה"ל להקפיד על תקנות התעבורה, וללוות כל מוביל טנקים בשני כלי רכב - מלפנים ומאחור. מאז תחילת המבצע נהרגו שני נהגים כתוצאה מהתנגשות במוביל טנקים.
הרשות ממליצה כי בדרך מהירה עם הפרדה בין מסלולים, ושני נתיבים לכל כיוון, מאחורי כל מוביל טנקים או מוביל מטען חורג אחר, ייסע רכב ליווי מיוחד שיהיה מצויד בכל אמצעי האזהרה המקובלים: פנסים מהבהבים רבי עוצמה ושלטים גדולים המתריעים על קיומו של מטען חורג. בדרך עם נתיב אחד לכל כיוו ן- יש צורך בשני רכבי ליווי לכל רכב או שיירה עם מטען חורג. לפי הודעת הרשות, "גם בעת חירום אנו צריכים לוודא שרכב צבאי עם מטען חורג לא ינוע בכבישי ישראל ללא רכבי ליווי".
עוד ב-mako רכב
אקסטרים אמריקאי: לשכור טנק ולמחוץ מכונית
ביקור ביחידה שמבטיחה שפשוף קל לכלי רכב בצבא
צפו: חיפושית קטנה עם מנוע של טנק
הרשות מפרסמת קריאה לצה"ל להקפיד על הכללים, ומבקשת גם מהמשטרה להקצות ניידות לליווי שיירות ומשאיות, אם לצה"ל אין רכבי ליווי מתאימים. עוד אומרים ברשות כי הם מסכימים להעמיד לרשות צה"ל ניידות בטיחות המשמשות, כיום, את פקחי הרשויות המקומיות, אם לא יימצאו ניידות אחרות או מכוניות צבאיות לליווי מובילי הטנקים.
ברשות אף ממליצים על צעד קיצוני ואומרי כי אם יתברר כי שלוש האפשרויות לליווי אינן מספיקות לתנועה בטוחה של מובילי טנקים על כבישים ציבוריים, הרשות קוראות למשטרה למנוע נסיעות של כלי אזרחיים על הכביש, ולמעשה, לסגור אותם לתנועה כליל.
הידיעה התפרסמה לראשונה ב-TheMarker
לכתבות נוספות באתר:
>> מה קורה כשסמארט קטנטנה מתנגשת במרצדס שעולה מיליון שקל?
>> הנפגעים העיקריים בענף הרכב מהמצב: חברת ההשכרה ומגרשי היד שניה