לכאורה זה היה עוד לילה שגרתי. רוכב האופנוע אברהם כהן, תושב ערד בן 59 עם ותק רב על כלים דו גלגליים, רכב בשעת לילה מאוחרת מבאר שבע לכיוון צומת ערוער בדרכו הביתה. לאותו צומת התקרב באותו לילה לפני כשנתיים וחצי גם עאזי אבו עראד, נהג הסעות בן 35 ואב לעשרה ילדים, שעסק בפיזור עובדים לבתיהם. לאחר שהוריד מספר עובדים ביעדם הוא בחר לעשות פניית פרסה במקום אסור כדי לקצר את מסלול הנסיעה שלו, אך לא הבחין בכהן על האופנוע שהתקרב לצומת.
לכהן לא היה סיכוי לבלום והוא פגע עם אופנועו בעוצמה בדופן רכב ההסעות בעת שזה ביצע את פניית פרסה. מעוצמת הפגיעה כהן והאופנוע הועפו לתעלה בשולי הכביש.
אבו עראד מצידו, שבוודאי הרגיש את הפגיעה החזקה ברכב, בחר שלא לעצור כמתחייב על פי החוק, ולבדוק מה בדיוק התרחש ובמה פגע ופשוט המשיך בדרכו במלאכת פיזור העובדים מבלי להתקשר למד"א או להזעיק עזרה.
יתרה מזאת, נוסעים שהיו במיניבוס העירו את תשומת ליבו של אבו עראד שפגע במשהו ודרשו ממנו לעצור, אבל זה המשיך בשלו, סיים את המשמרת ולאחר מכן הלך לישון.
ענישה מקלה בתאונות פגע וברח שלא זכו לכותרות
צפו: אוטובוס חוסם רכב נמלט מתאונת פגע וברח
נפגעתם בתאונת פגע וברח? כך תוודאו שהפיצוי לא יברח
ניידת נט"ן שהגיעה למקום פינתה את כהן לבית החולים 'סורוקה' אבל כעבור זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו עקב חבלות קשות שספג בראשו ואובדן דם שאולי היה ניתן למנוע במידה וצוותי ההצלה היו מגיעים לכהן, שהתבוסס בדמו בצד הדרך, בזמן.
בוחני התנועה של המשטרה שחקרו את התאונה הקשה הצליחו לאתר את המיניבוס הפוגע בתוך זמן קצר וכעבור יממה הנהג אבו עראד החליט להסגיר את עצמו.
אבו עראד טען בחקירתו: "לא ידעתי שפגעתי ברוכב אופנוע. חשבתי שפגעתי באבן גדולה". עם זאת, הנהג הודה בחקירתו גם שזמן קצר אחרי התאונה הוא ביקש מכמה מחבריו להגיע לזירת התאונה כדי לברר במה פגע ומה עלה בגורלו.
אחד הנוסעים שהיה במיניבוס בעת התאונה סיפר ל"mako": "הנהג הבין שפגע ברוכב אופנוע. ביקשנו ממנו לעצור, להתקשר למד"א להושיט עזרה לאיש אבל הוא לא הקשיב לנו והמשיך לפזר עובדים בבתיהם".
בעוד שמקרים דומים של תאונות "פגע וברח" שהתרחשו באזור המרכז, כמו דריסתו למוות של רוכב האופניים שניאור חשין על ידי טל מור (שנשלח ל-12 שנים בכלא) ודריסתו והפיכתו לצמח של הילד אמיר בלחסן על ידי בני הזוג עמרי נעים ופנינה תורן (נשלחו ל-3 שנים בכלא), זכו להד תקשורתי אדיר, במקרה זה התיק התנהל הרחק מאור הזרקורים.
אך למרות שבדרך כלל תיקים כאלה ללא סיקור צמוד באמצעי התקשורת נסגרים בעסקאות טיעון ובעונשים קלים יחסית, הפעם בפרקליטות מחוז הדרום הוחלט להגיש כתב אישום חמור נגד אבו עראד על עבירות של גרימת מוות ברשלנות והפקרה.
התובע ואדים סיגל ביקש לגזור על אבו עראד עונש משמעותי של בין שלוש לשבע שנות מאסר בפועל. לדבריו, מדובר באחת מתאונות "הפגע וברח" החמורות שנתקל בהן שכן הנאשם למעשה הפקיר את כהן למות, במקום לעצור ולהזעיק עזרה שייתכן שהיתה מצילה את חייו.
בסופו של דבר אבו עראד, הודה באישומים שיוחסו לו במסגרת הסדר טיעון. סניגורו, עו"ד כאמל אלזידאנה, ביקש שלא להחמיר עם מרשו שכן מדובר באדם ללא עבר פלילי ולהתחשב בנסיבות חייו הקשות ובעובדה שהוא המפרנס העיקרי של משפחתו.
אבו עראד התנצל על מעשיו והכה על חטא שלא טרח לעצור ולעזור לכהן. במהלך המשפט התברר שלנאשם עבר תעבורתי עשיר ביותר - 14 הרשעות בגין עבירות שונות, חלקן חמורות, כמו נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, נהיגה ברכב לא תקין, סטייה מנתיב, חציית צומת באור אדום ועוד.
השופט מרדכי לוי גזר על הנאשם 40 חודשי מאסר בפועל ובנוסף שנה מאסר על תנאי, פסילת רישיון ל-18 שנה ומתן פיצוי בגובה 30 אלף שקלים למשפחתו של המנוח.
"התאונה נגרמה בגלל רשלנות גבוהה מצד הנאשם, שכן הנאשם בחר לבצע פניית פרסה במקום אסור", נימק השופט את גזר הדין.
>> הוחמרה הענישה לעברייני פגע וברח