כבר יותר מ-3 עשורים, מאז הוצגה אודי קוואטרו זכר צדקת לברכה מנוחתה עדן, עורכת אודי העולמית ללקוחותיה את סדנאות "חווית הנהיגה של אודי". בקורסים אלה מפגישה החברה את לקוחותיה עם מדריכי נהיגה בכירים של אודי (כולם נהגי מרוצים בעברם ובהווה), שמעבר ללימוד טכניקות נהיגה מאפשרים ללקוחות התנסות וחשיפה ליתרונות הדינמיים של מערכת ההנעה הכפולה של אודי, ה"קוואטרו".
עוד ב-mako רכב
אודי חושפת: ספורט דיזל
צפו: מחווה יהירה ורעשנית למתחרה בלה מאן
מבחן דרכים: אודי S3 מול ב.מ.וו 135M
בפעם השניה בישראל מגיעה הסדנה לכאן ואל המתחם התפעולי רחב הידיים בנמל חיפה הוזמנו 180 לקוחות החברה וגם לקוחות פוטנציאלים הנוסעים על רכבים של מותגים מתחרים להשתתף במגוון אתגרי נהיגה. טוב, אולי "אתגרי" זו מילה גדולה מדי, נקרא לזה התנסות על קצה המזלג.
האירוע הוא חלק מהתפיסה המשתנה של היבואן בנוגע למקום של דגמי הספורט ביצירת תדמית המותג. חשיבה מרעננת, אולי אחת הבודדות בשוק המקומי הרואה בשיווק ו"דחיפה" קדימה של דגמים אלה ערך אמיתי, גם אם אינו ממש משתלם בשיקול קר של עלות מול תועלת, כך לפי ניב אורון מנהל המותג.
הפקולטה למדעי ה-S
היום נפתח בהסבר אודות תנוחת נהיגה נכונה וחשיבותה לשליטה מיטבית במכונית, אחיזה והפניה נכונה של ההגה וממשיך בהסבר על היתרונות הדינמיים של מערכת הקוואטרו על פני הנעה קדמית או אחורית בהיבט של יכולת פיצול הכוח והעברתו לגלגלים.
הסבר קצר יוחד למושגים דוגמת תת היגוי והיגוי יתר, זיהוי של מצבים אלה, הגורמים להם ודרכי התיקון.
בתחנה הבאה, מסלול קצר בו פגשנו בעולה החדש, אודי RSQ3 (ראו הרחבה בהמשך) - גרסת "לא לוקחים שבויים" של ה-Q3. מתחת לעיצוב שרירי ודחוס מנוע 2.5 ליטר, חמישה צילינדרים מוגדשי טורבו שמספקים 310 כ"ס על 1,730 ק"ג. לא הייתה זו נסיעת מבחן, אלא טעימה קלילה ושטחית של הבחור החדש במשפחת גרסאות הספורט קצה של אודי. הוא בהחלט מרשים באופן בו הוא מזנק מהמקום, הנתון הרשמי הוא 5.2 שניות למאה, לא שמדדנו, אבל המוח שידר שזה היה מהיר מאוד. את מסלול הסלאלום הוא בלע בלי מלח וגם את הפניה הארוכה ימינה, שביציאה ממנה ניתן לקבור את הרגל בשטיח ולקבל תאוצה חלקה נטולת דרמות. הרושם התחזק בהתחשב בעובדה שבמקביל אליו נהגתי ב-S5, לא בדיוק עגלת ליסינג, שבכל היבט מספרי עולה עליו (333 כ"ס, 1,675 ק"ג ו-4.9 שניות למאה קמ"ש), ועדיין, לפחות מבחינת התחושות, פשוט נראה שהג'יפון המפולפל פשוט עשה את כל להטוטי הניהוג באופן מוצלח ממנה ובעיקר הרשימה אותי החדות במענה להפניית הגה והשליטה בגלגול הגוף. שאפו ענק לכיול הדינמי של ה-RSQ3.
התחנה האחרונה הציגה מסלול קצר ומפותל, אותו צלחנו באודי S3. לרשותנו הועמדו תצורות ההאצ'בק, סדאן וספורטבק. למרות שהן קלות רגליים ושככל הנראה מדובר באחת מהמכוניות הקלות יותר לנהיגה מהירה בהן נתקלתי, אי אפשר היה להתעלם מכך שבפניות ההדוקות הן לא הרגישו הכי בנוח ותיבת ההילוכים כפולת המצמד לא ממש מסתדרת עם תיזוז בין ההילוכים הנמוכים אליהם הגביל אותנו התוואי.
בריונצ'יק
כאמור, את האירוע ניצלה צ'מפיון כדי להציג את הגרסה הספורטיבית והחזקה ביותר לרכב הפנאי Q3. כבר במבט ראשון ה-RSQ3 מבהיר שיש קו מבדיל ברור מאוד בינו לבין הגרסאות הרגילות בעזרת ניפוחי מרכב וגריל גדול שעונד בגאווה את תג RS כמו אות מלחמה. גם היציבה שלו על הכביש שונה מאוד, החל בצמיגי 235/50 על חישוק 18 אינץ' (גם 19 ו-20 אינץ' זמינים למעוניינים) דרכו מציצים קאליפרים אדומים ומגודלים. לאותה יציבה תורמת גם ההנמכה שלו ב-25 מ"מ לעומת הגרסאות האחרות של Q3.
תא הנוסעים מרוצף משטיח ועד גג הזכוכית הפנורמי בערימות של ציוד ואבזור. אאציין בעיקר את השניים שתפסו אותי – המושבים הקדמיים המעולים וההגה הקטן והקטום בחלקו התחתון. שאר האבזור הוא רשימה ארוכה ארוכה שלכם אין זמן לקרוא ולנו אין מקום לפרט. אבל תסמכו עלי, מה שתחשבו – זה שם...
מחיר ה-RSQ3 הוא 350,000 שקלים שהוגדרו כ"מחיר מזומן", (הנה, סוף סוף יש לכם מה לעשות עם כל מטבעות 10 האגורות שמסתובבים בבית). נכון, המחיר בהחלט מקפיץ את רכב הפנאי הקטן לגזרה של כלים גדולים ממנו משמעותית וגבוה ביותר מ-100,000 שקלים מגרסת 2.0 הליטרים של ה-Q3 הזריזה למדי כשלעצמה, אך לזכותו יאמר שבהיבט של ביצועים לשקל כנראה שתצטרכו לשלם הרבה יותר כדי לזכות ביחס דומה במקום אחר.
>> מבחן יגואר XJ, לקסוס LS, אודי A8 וב.מ.וו 740