המהירות המדהימה בה אבזור שהתחיל את דרכו בתוך תוספת יוקרתית במחיר מופקע בשוק רכבי הפרימיום הופך לאביזר כמעט טריוויאלי במחיר סמלי בכל משפחתית ממוצעות מפתיעה בכל פעם מחדש.
כעת, איגוד הבטיחות האמריקאי פועל לקדם הצעת חוק על פיה בקרוב כל רכב חדש שימכר בארצות הברית יהיה חייב להיות מצויד במצלמת רוורס שתקרין על מסך, בעת נסיעה ברוורס, את הנעשה מאחורי הרכב.
מסתבר שלא הרצון לשמור לנהגים האמריקאים על חשבון הוצאות צנוע אצל הפחח הוא שהביא להצעת החוק הזו אלא נתונים מדהימים למדי המדווחים על כך שמדי שנה לא פחות מ- 18 אלף אמריקאים נפגעים בעקבות נסיעה לאחור. יתרה מזאת, בממוצע שנתי, קרוב ל-300 בני אדם מקפחים את חייהם בעקבות תאונות שהתרחשו בנסיעה אחורנית, כשעיקר הנפגעים הם ילדים עד גיל 5 שבשל גובהם הנמוך לא נראים במבט לאחור.
על פי הצעת החוק, התקנה תיכנס בהדרגה לתוקף כשבשנה הבאה כל יצרן יהיה חייב לצייד לפחות עשרה אחוזים מהמכוניות שהוא מוכר במערכת שכזאת והחל בשנת הדגם 2014 כל מכונית חדשה שתימכר בארצות הברית תחויב במערכת.
גם אצלנו שמים דגש על בטיחות
אך לא רק באמריקה הגדולה ממהרים לחבק מערכות בטיחותיות. בינואר השנה ישראל הפכה לאחת המדינות הראשונות בעולם המחייבות הימצאות מערכת בקרת יציבות (ESP) בכל רכב חדש שנמכר בארץ. לפני כחצי שנה אושרה בועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק שהוגשה על ידי חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני.
על פי אותה הצעת חוק, שבינתיים לא הגיעה להצבעה במליאה, כל מכונית שתימכר בישראל תהיה חייבת להיות מצוידת בחיישני רוורס המספקים התראה על לעצמים קרובים לאחורי הרכב בעת נסיעה לאחור.
כשהמצלמות הופיעו לראשונה, מחירן, כאמור, היה גבוה, אך כמו שחיישני הרוורס הפכו לאבזר אותו אפשר למצוא אפילו במחירים נמוכים מ-200 שקלים כעת גם המצלמות נמכרות במחירים שווים לכל נפש ואין בעיה, במידה ורכבכם מצויד במערכת מולטימדיה, למצוא באתרי מכירה ברחבי העולם מצלמה באיכות לא רעה במחיר נמוך ממאה שקלים כולל משלוח לארץ או מערכת מלאה הכוללת מסך, מצלמה וכל מה שצריך בכ-500-600 שקלים.
>> שמנים? המנעו מתאונת דרכים