אין תמונה
בפינה השמאלית העליונה אפשר לראות ניסאן 370Z. בחנו אותה השבוע
האם המצטרפת החדשה לסדרת הדגמים הספורטיבית של ב.מ.וו חזקה מדי?
שבועות ספורים לאחר שמכוניות ראשונות מדגם M1 נמסרו ללקוחות ברחבי העולם אנו כבר מתבשרים על 3 תאונות בהן היו מעורבות המכוניות הספורטיביות שמיוצרות במהדורה מצומצמת.

ה-M1 מבוססת על שלדת סדרה 1 הקומפקטית של ב.מ.וו, אלא שבמקום מנועים צנועים שאפיינו את דגמי הסדרה הבסיסית של ב.מ.וו, שהייתה אהובה בעיקר על קהל נשי, בתא המנוע של הבייבי M הושתל מנוע 6 צילינדרים בנפח 3 ליטרים מכוון לביצועים שבשילוב צמד מגדשי טורבו קטנים מפיק 335 כ"ס ומומנט בשרני של כמעט 46 קג"מ. הביצועים הרשמיים בהחלט מסמרי שיער עם האצה למאה קמ"ש בתוך 4.9 שניות ומהירות סופית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

ב.מ.וו M1 אחרי תאונה
צירוף מקרים או בעיה?

בוחני רכב ועיתונאים כמו מנחה טופ גיר ג'רמי קלארקסון שנהגו במכונית לפני תחילת שיווקה לציבור התרשמו ממנה מאוד וציינו שמעבר לביצועים היבשים, ה-M הקטנה היא בראש ובראשונה מכונת נהיגה ישירה וברוטאלית המזכירה באופיה את M3 הסנסציונית של שנות ה-80.

אמנם בניגוד ל-M3 הראשונה וכמו כל מכונית מודרנית, גם ה-M1 צוידה בשלל מערכות בקרה אלקטרוניות, אך כיול של המערכות לטובת אופי ספורטיבי בשילוב שילדה קצרצרה והרבה כוח בגלגלים האחוריים שהביאו להרבה פרצופים מרוצים בקרב נהגים מנוסים במסלולים סגורים קצת כנראה קצת פחות מתאימים לקהל הלקוחות הרחב שבשנים האחרונות התרגל למכוניות פחות ישירות, יותר מנותקות, צפויות, משעממות ובעיקר הרבה יותר מתונות וסלחניות למשתמש.

כאמור, עד עתה ידוע על 3 תאונות דרכים שהתרחשו בתוך שבועיים, בהן היו מעורבות מכוניות M1: בדרום אפריקה, בפיליפינים ובפולין. למרות נזקים כבדים למכוניות לא נגרמו בתאונות פגיעות בנפש, אבל סמיכות המקרים מעלה את השאלה האם מדובר בסתם צירוף מקרים או בתולדה ישירה של נהיגה בדגם הספציפי הזה.

 

ב.מ.וו M1 אחרי תאונה
חזקה מדי למרבית האנשים?

>> ה- M1 בסט דריפטים על מנחת מסוקים בראש גורד שחקים