אין תמונה
בר ונועם במבצע: קני ב-300 שלמי 200

סרטון שעלה בימים האחרונים לרשת שוב מעורר שאלות קשות בקשר לאפשרות של כלי תחבורה איטי ופגיע כמו אופניים לחלוק את הדרך עם כלי תחבורה ממונעים כמו מכוניות, משאיות ואוטובוסים.

בסרטון שצולם על ידי מצלמות התנועה במדינת פנסילבניה ניתן לראות רוכב אופניים המתנהל לאיטו, בהתאם לחוק כך מסתבר, במרכז הנתיב הימני על גשר צר, ארוך ועמוס בתנועה.

בסרטון ניתן לראות כי על אף שמימין לנתיב הנסיעה יש שביל מרווח להולכי רגל רוכב האופנים ממשיך לרכב במרכז הנתיב הסואן על אף שבולט מאוד שהוא מפריע לתנועה ומאלץ את נהגים לסטות בחופזה לנתיב השמאלי כדי לחמוק מפגיעה בו.

עוד ועוד מכוניות מצליחות להימנע מתאונה ברגע האחרון אך בשלב מסוים המזל של הרוכב נגמר ונהג רכב שלא יכול היה לסטות לנתיב השמאלי משום שזה היה עמוס טעה בהערכת מהירותו של רוכב האופניים ופגע בו בעוצמה.

אך כאן התאונה קיבלה תפנית ונהג המכונית החליט להמלט מהמקום ולהמנע מעונש אפשרי. נהג אוטובוס שנסע על הגשר הבחין בפגיעה ברוכב האופניים ובנהג הפוגע שמנסה להמלט ובמחשבה מהירה החליט לנצל את גודלו של האוטובוס ורוחבו הצר של הגשר, חסם בעזרתו את שני נתיבי הנסיעה ומנע מהנהג הפוגע את האפשרות לברוח.

באורח פלא, למרות שאופניו נמעכו בצורה קשה, רוכב האופניים הצליח לשרוד את התאונה ללא פגע אך זה לא מנע מהמשטרה לעצור את הנהג הנמלט ולהגיש נגדו כתב אישום מרובה סעיפים.

כאמור, כפי שניתן לראות בסרטון, לאופניים אמנם יש זכות חוקית לנוע בנתיב הימני של הגשר הספציפי אך ללא ספק מה שנראה בו מצית שוב הויכוח שעולה כל פעם כשמתרחשת תאונה מתוקשרת הקשורה בפגיעה ברוכבי אופניים בכבישים בין עירוניים - האם התנהלות הרוכבים הגיונית ולגיטימית או שעצם ההחלטה לרכב על כלי תחבורה איטי ופגיע בצורה קיצונית במקום בו נוסעים מכוניות, משאיות ואוטובוסים היא ממש הזמנה לתאונה?

 לצערנו, על אף החיבה לספורט הרכיבה על אופניים, נראה שבכביש בין עירוני לרוכבי אופניים פשוט אין מה לחפש. המציאות שנכתבה בדם מוכיחה שעצם הימצאותם של רוכבי האופניים בשוליו של כביש בין עירוני או על הכביש עצמו הופך את התאונה הבאה לעניין של זמן, סטטיסטיקה, 1 מ-.

נווה שלום, טיולי אופניים (צילום: מור וליקסון)
לרכב על אופניים זה טוב ומומלץ אבל לא על כבישים ביו עירוניים |צילום: מור וליקסון

ואם בעבור קדושת הרכיבה יש מספיק רוכבים שרוצים לסכן את עצמם במידה לא הגיונית צריך שיהיה שם חוק שיעצור אותם.
ממש כמו שלרוכבי קטנועי 50 סמ"ק, סוסים עם עגלות והולכי רגל אסור להכנס לכבישים מהירים, כך גם רוכבי האופניים צריכים להיות מורחקים על פי חוק מדרכים שאינן עירוניות ויפה שעה אחת קודם.

 

>> גם אתם יכולים להיות טל מור הבא