בשנים האחרונות שוב ושוב ניצלנו את הבמה הזאת כדי להתריע בפניכם באשר לסכנות הרבות שהתעסקות בסלולרי תוך כדי נהיגה גורמות להן, אבל למרות אין סוף דוגמאות שהבאנו לתוצאות הקטלניות של נהיגה מוסחת וקמפיניים פרסומיים אפקטיביים יותר או פחות, נראה שבעידן של אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ וסמסים קשה עד בלתי אפשרי להצליח לגמול את עם ישראל מההתמכרות שלו לזמינות המיידית ולעדכונים בכל רגע נתון.

אחרי שראש אגף התנועה הקודם, ניצב ברונו שטיין, הורה לשוטרים להתמקד באכיפת עבירות תנועה חמורות שגורמות לתאונות על חשבון אכיפה של עבירות תנועה קלות, כעת מחליפו, ניצב משה אדרי, החליט לשים על הכוונת את הנהגים המסמסים תוך כדי נהיגה.

אמנם המשטרה אוכפת עבירות הקשורות לשימוש בסלולרי (שימוש בטלפון ללא דיבורית ושליחת מסרונים) כבר מזה זמן, אך אדרי החליט, כאמור, לשים את הנהיגה המוסחת בפרונט בתקווה ליצור הרתעה משמעותית לנהגים שתגרום להם לחשוב פעמים לפני שיתפתו להתעסק במסך הקטן והמרצד ותוביל בהמשך לשינוי הרגלים מעמיק בדומה להצלחה בשינוי המגמה שהפעילות המשטרתית הממוקדת בתחום הנהיגה בשכרות עשתה.

מה אסור ומה מותר לעשות בנהיגה? (צילום: חדשות 2)
האנשים לא מצליחים להתנתק מהסלולרי |צילום: חדשות 2

חשד לפגע וברח. אילוסטרציה (צילום: דניאל נחמיה, החדשות)
אדרי מקווה כי אכיפה כואבת תצמצם את ממדי התופעה |צילום: דניאל נחמיה, החדשות
ניצב אדרי טוען שלמרות כל הפעילות השוטפת של המשטרה בתחום אכיפת עבירות של נהיגה מוסחת, בינתיים, במיוחד מאז הפיכתם של הסמארטפונים לנפוצים יותר ויותר, מימדי התופעה רק הולכים וגדלים. "מהנתונים שלנו אנחנו מבינים כי כעת, יותר מאי פעם, מדובר בבעיה משמעותית הגורמת מדי יום לתאונות דרכים רבות", מסביר אדרי, "ולכן החלטנו שאם בן אדם יתפס יותר מפעם אחת על עבירה של שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה אנחנו נפעיל אמצעים קיצוניים ממש כמו במקרים של נהיגה בשכרות. מעתה לא נסתפק בדו"ח הכספי ולמשתמשים הסדרתיים בנייד תוך כדי נהיגה פשוט לא ניתן להמשיך בדרכם ולעיתים אף נחליט על השבתת הרכב בו בוצעה העבירה לתקופה". 

כמו קודמו בתפקיד, גם ניצב אדרי מתכוון להרחיב את השימוש בשוטרים מסווים, יחידת המסוקים ואמצעים טכנולוגיים נוספים כמו צפלינים העומדים כעת לרשות משטרת התנועה אך עם זאת אדרי מבקש להדגיש כי בניגוד לתדמית הציבורית שרואה לא פעם את שוטרי אגף התנועה כסוג של שליחים של משרד האוצר להעשרת קופת המדינה מדובר באגף שמציל חיים. 

>> דעה: יותר מדי אנשים שכחו שברכב קודם כל צריך לנהוג