רכבי השטח המפורסמים בעולם - ג'יפ, לנד רובר דיפנדר וטויוטה לנד קרוזר נולדו בתצורת מרכב פתוח והציעו יכולת עבירות מצוינת בשילוב נוחות ואבזור בסיסיים.
בהמשך הדרך רכבי השטח הפכו מכלים ששימשו בעיקר צבאות, חוואים ומשוגעי שטח לאמצעי תחבורה אופנתיים שהפכו אותם למתורבתים יותר, נוחים יותר, גדולים יותר, מפוארים יותר ועם גג מעל.
למעט רכבי השטח האייקונים ורכבי פנאי ספורים במימדים צנועים נראה היה שכל יצרני הרכב הגיעו למסקנה שהלקוחות שאוהבים לשבת גבוה מעל האספלט לא מעוניינים במיוחד לפתח מערכת יחסים קרובה עם השמיים מעל. יתכן שגם נושאים טכניים הקשורים לבעיות ליצר מרכב גדול יחסית ללא החיזוק המבני שמעניק גג התגלו כעניין מרכזי ברכבי שטח שאמורים להיות מסוגלים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים מבחינת קשיחות המבנה.
בכל מקרה, בשוק שמחפש תמיד את הדבר הבא ולאחר שההכלאה המשונה של ב.מ.וו בין מרכב קופה לרכב שטח גדול מימדים הפכה להצלחה שיווקית אדירה, בניסאן הגו לפני קצת יותר משנה חיבור מקורי בין המוראנו, הקרוסאובר עצום המימדים שלהם, למרכב קבריולט והשיקו את רכב הפנאי–שטח הראשון בעולם עם גג מתקפל.
התגובות היו מעורבות אבל אין ספק שגם אם לא לכולם היה קל להתחבר למפלץ שהוריד חלק עליון יצרניות הרכב זיהו את הפוטנציאל להצלחה והיה ברור שלא יעבור יותר מדי זמן עד שרכבי-פנאי-שטח- קבריולט נוספים יגיעו אל השוק.
ואכן יש לנו מצטרפת שנייה לנישה - ריינג' רובר, עם גרסת טופלס לאיווק המסוגנן. הגרסה מבוססת על מרכב 3 הדלתות של האיווק וכוללת גג ברזנט עם חלון זכוכית אחורי המתקפל בעזרת מנגנון חשמלי ומוסתר יעל די חיפוי פלסטי בחלקו האחורי של הרכב.
בשלב זה, למרות שנראה שהיא כבר מוכנה ליצור, הגרסה נטולת הגג מוגדרת כדגם קונספט שיוצג בתערוכת ז'נבה וככל הנראה לאחר מכן גם בתערוכת ניו יורק בעיקר כדי לבחון את תגובות הקהל שיכריעו האם בחברה יתנו לדגם אור ירוק ליצור סדרתי.
אין ספק שהמימדים הקומפקטיים יחסית של הבייבי ריינג' וצורתו הספורטיבית תואמים יותר את מראה הטופלס מאשר במקרה של המוראנו הענק והגמלוני אבל, דווקא אולי בגלל שכל כך התרשמנו מהאיווק בגרסתו הרגילה, בכלל לא בטוח שגרסת הטופלס לא בעיקר תגרע מהמתכון הכל כך מוצלח שפוש ספייס, ששימשה כיועצת מיוחדת בתכנון הרכב, ומהנדסי ריינג' רובר הצליחו לרקוח.
>> מבחן דרכים: ריינג' רובר איווק