אחרי שמונה שנים בהן הדור הנוכחי של הדגם הנמכר ביותר של אופל, הקורסה, משווק כמעט ללא שינוי, החברה סוף כל סוף חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הדגם החשוב ביותר בהיצע והחמישי ב-32 השנים מאז הוצגה הקורסה לראשונה.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: אופל מוקה
מבחן דרכים השוואתי אופל אדם מול פיאט 500
מבחן דרכים: אסטרה סטיישן וברלינה 1.6 טורבו
הקורסה החדשה מתבסס על פלטפורמת ההדור היוצא (SCCS שפותחה באמצע העשור הקודם בשיתוף עם פיאט) ויוצע כבעבר בגרסאות 3 ו-5 דלתות בעלות מימדים שנותרו דומים לדגם הקודם.
אופל הצהירה כי אין חלק אחד בגוף הזהה לדגם הקודם, אך המראה הכללי נראה מוכר למדי ולא חדשני כפי שניתן היה לצפות. רק החרטום שעוצב בהשראת האופל אדם עם סבכה קדמית אחת במקום מפוצלת, יחידות תאורה מחודדות ומשוכות אחורנית ותפיחות קלות על מכסה המנוע מעידים על כך שמדובר בדגם החדש.
השינוי המשמעותי יותר הוא בתא הנוסעים שזוכה לשיפור באיכות הפלסטיקה ולעיצוב רענן יותר עם לוח השעונים המכיל צג מידע דיגיטלי גדול, מערכת Intellilink בעלת מסך מגע בגודל 7' במרכז הקונסולה ואפשרות לחיבור לשלל אפליקציות מהסמארטפון.
באופל מדגישים כי פורד פיאסטה שימשה עבורם אמת מידה להתנהגות כביש דינמית ומהנה בעוד פולקסווגן פולו הייתה אמת המידה בנושא הנוחות. לשם כך המתלים שומרים אמנם על תצורת מבנה דומה (מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור), אך הם תוכננו מחדש ויוצעו בגרסת "נוחות" סטנדרטית בשילוב חישוקי 16' או בגרסת "ספורט" אופציונלית עם כיול קשיח יותר ואופציה לחישוקי 17'.
גם ההגה החשמלי חדש לחלוטין והוא כעת בעל תגבור תלוי מהירות וכולל מצב City ההופך אותו קל עבור תמרוני חניה בעיר.
אל היצע מנועי ה-1.2 וה-1.4 ליטר המוכר (עם 69 ו-89 כ"ס בהתאמה) יצטרף מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר טורבו שיוצע בשתי גרסאות הספק – 90 או 115 כ"ס ויהווה תשובה למנוע ה-1.0 ליטר "אקובוסט" של פורד שזוכה לפופולריות רבה באירופה.
כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידנית עם 6 יחסים לעומת 5 יחסים בעבר ואוטומטית עם 6 יחסים המחליפה את התיבה המיושנת בת 4 יחסים.
הקורסה החדשה תיחשף לציבור בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר והיא צפויה לנחות בישראל בתחילת 2015, בשלב ראשון עם מנוע 1.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית בעוד שיווק שאר יחידות ההנעה ישקל בעתיד.
>> כשהמיני הופך למקסי: נבחרת הסופר מיני של ישראל במבחן השוואתי