גולף וריאנט
זמן קצר לפני חשיפתה, ככל הנראה בתערוכת ז'נבה השבוע, תמונות ראשונות של הגרסה השימושית ביותר של הגולף החדשה מגיעות באורח פלא לרשת. מדובר כמובן בגרסת הסטיישן שבפולקסווגן נוהגים לכנות וריאנט.
כצפוי, בהתאם לקו העיצובי הסופר שמרני שכולל רק שינויים מינוריים בין הדורות, גם גרסת הסטיישן לא הולכת רחוק מדי ומציגה מראה שלא פורץ שום גבולות. עם זאת, בניגוד לדמיון הרב בין הגולף הקודמת לזו הנוכחית מכל זווית בגרסת ההאצ'בק, דווקא בגרסת הסטיישן קל יותר להבחין בהבדלים בזכות אחוריים שהפכו רבועים ומחודדים יותר מבעבר. כמו כל הדורות של הוריאנט בעבר גם גרסת הסטיישן החדשה תכלול גגון מסילות ומרכב מאורך.

 פולקסווגן לא משחררת בשלב זה שום נתונים אך ניתן בהחלט לקבוע שהמכונית תתבסס על פלטפורמת MQB המודולרית ושהיצע הגרסאות יכלול מנועי בנזין מסדרת TSI ומנועי דיזל TDI בהספקים של בין 105 ל-150 כ"ס שישודכו לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות כפולות מצמדים.

גולף וריאנט
היצע המנועים יהיה דומה לזה של גרסת ההאצ'בק

הגולף סטיישן הראשונה הוצגה במקביל להשקת הדור השלישי של המכונית הנמכרת באירופה בשנת 1993 ומיוצרת מאז. למרות השימושיות, לארץ גרסת הוריאנט מעולם לא הגיעה ככל הנראה משום שעד לאחרונה רכבי סטיישן סבלו בארץ מתדמית מאוד לא סקסית שלא התאימה למיצוב של הגולף, עליו הקפידה היבואנית, כרכב נחשק ונוגע בפרימיום.

בשנים האחרונות המצב בשוק המקומי השתנה וגרסאות סטיישן של מכוניות כמו פורד פוקוס ויונדאי  i30 זוכות לעדנה ונחטפות כמו לחמניות חמות וכעת מעניין יהיה לראות האם גם בצ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, ינסו לקפוץ על העגלה או שיעדיפו לא 'להתלכלך' בתחרות מול מותגים מוטי ליסינג ולהתמקד בלקוחות פרטיים ובגרסאות מוכרות.

 

גולף וריאנט
לא ברור אם גרסת הסטיישן תגיע לארץ

>> פולקסווגן גולף החדשה במבחן דרכים