מרבית האנשים בישראל נוסעים במכונית משפחתית אוטומטית עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק בין 100 ל-130 כ"ס.
השילוב הזה מנפיק ביצועים סולידיים למדי אך מספקים בעבור הרוב המוחלט של הנהגים. מי שבכל זאת מחפש קצת יותר דרמה רוכש גרסה ספורטיבית למכונית קומפקטית עם מנועים שריריים יותר הרותמים בערך 200 סוסים לצורך התזוזה הזריזה.
באמריקה, בדרך כלל, המכוניות גדולות יותר וכך גם המנועים אך כשקדילאק הציגה בשנת 2008 את הגרסה הספורטיבית של הסדאן של החברה, ה CTS–V היא הדהימה את עולם הרכב בשילוב בין מנוע סופר חזק המפיק 556 כ"ס ויכולות דינמיות גבוהות שהציבו את הביצועים של האמריקאית המשפחתית בליגה של מכוניות על.
לאחר שקבעה זמני הקפה מרשימים ביותר במסלול נורבורגרינג המפורסם בגרמניה, קדילאק השיקה גם גרסת קופה מסוגננת לCTS וכמובן גם גרסת CTS–V קופה לחובבי הביצועים החמים.
אבל מסתבר שיש גם אנשים שהספק של 556 כ"ס, האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4 שניות ומהירות סופית של כ300 קמ"ש לא מספקים אותם ולטובתם סדנת השיפורים המפורסמת של ג'ון הנסי בשיתוף פעולה עם מחלקת הספורט של ג'נרל מוטורס משלימים בימים אלו לקראת החשיפה הרשמית בתערוכת SEMA בסתיו את הכנת מהדורה מוגבלת ומטורפת עוד יותר של ה CTS-V קופה.
המנוע של הV העושה שימוש במגדש על בנפח 6.2 ליטרים פינה את מקומו לטובת מנוע וי 8 בנפח 7 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו עצומי מימדים המפיק, אתם יושבים? 1000 כ"ס! רק כ"ס אחד פחות מההספק של מכונית העל החזקה ביותר, הבוגאטי ויירון.
הביצועים, כצפוי, בהחלט מרשימים מאוד אם כי התוספת של 440 כ"ס קיצצה מזמן ההאצה ל-100 קמ"ש רק קצת פחות משניה לכ3.5 שניות ומהירות סופית של לא פחות מ-370 קמ"ש (300 ב CTS-V הסטנדרטית).
הגרסה, בשלב זה, תיוצר במהדורה מצומצמת ביותר של 12 עותקים ותכלול גם בודי קיט עם ניפוחים ועזרים אווירודינמיים. המחיר הרשמי טרם פורסם אך הוא יכול גם קורס הדרכה עם נהג מרוצים מוביל שילמד את הרוכשים כיצד להתמודד עם המפלצת המטורפת הזו.