אחרי שלל קדימונים, באודי החליטו להסיר הלילה את הלוט ולחשוף באופן רשמי את הג'יפון הקטן החדש של החברה, ה-Q3, שייחשף לקהל הרחב בתערוכת הרכב בשנחאי שתפתח בסוף השבוע
ה-Q3, כפי שכבר פורסם בעבר, יתבסס על פלטפורמת הג'יפון האח הטיגואן של פולקסווגן (שמבוסס, אגב, על רצפת הפולקסווגן גולף).
כדי להישאר נאמנים, במימדים הקומפקטים של הפלטפורמה, לעיצוב הספורטיבי בסגנון קרוס-קופה קוואטרו קונספט שהוצג בשנת 2007 וזכה לתגובות נלהבות נאלצו באודי להתפשר לא מעט על החלל הפנימי שללא ספק יהיה מוגבל בשורת המושבים השנייה ובתא המטען. מצד שני, העיצוב הספורטיבי, מעבר להיותו מרשים, מביא עימו יעילות אווירודינמית מעל לממוצע לסגמנט רכבי השטח עם מקדם גרר של 0.32.
כנהוג בדגמי אודי בשנים האחרונות כך גם ה-Q3 שומר על קווי העיצוב המרשימים, המחוטבים ומאידך מעודנים המאפיינים את מרבית ליין הדגמים של החברה.
בחזית אפשר לפגוש את הסבכה המוכרת של אודי ביחד עם יחידות תאורה ראשיות המשלבות פנסי לד. מאחור אנו פוגשים פגוש אגרסיבי שחלקו התחתון שחור, יחידות תאורה מלוכסנות וחלון בזווית חדה.
בגזרת המנועים יוצאו בשלב ראשון 3 אופציות שיכללו 2 מנועי בנזין ומנוע דיזל, כולם עם הזרקה ישירה וכולם ישודכו לגיר DSG כפול מצמדים עם שבעה יחסי העברה. טווח ההספקים ינוע בין 140 כ"ס ל-211 כ"ס וההיצע יכלול גרסאות הנעה קדמית וגם גרסאות קוואטרו עם מערכת ההנעה הכפולה המפורסמת של החברה.
מחיר הבסיס של ה-Q3, ששיווקו יחל ביוני, לא יהיה זול ויעמוד על כ-30 אלף יורו שהם בעברית כ-150 אלף שקל וחשוב לזכור שזה לפני מס קניה, מע"מ, הובלה והרווח של היבואן כך שיש להניח שלמרות גודלו הצנוע מחירו של ה-Q3, כשיגיע לארץ לקראת סוף השנה, יעמוד על לא פחות מ-250 אלף שקלים.