מספר ימים לפני ההשקה הרשמית בתערוכת ז'נבה תמונות ראשונות של הדור החדש של ה-A3 של אודי מצאו את דרכן לרשת.
כן, אתם רואים מצוין ולא, לא פרסמנו בטעות את התמונות של הדור היוצא. כך יראה הדור השלישי של ה-A3 וכן, הוא בהחלט דומה מאוד לדור היוצא.
למעשה, למעט פרונט מחודד ואגרסיבי יותר הכולל פנסים צרים עם תאורת לד וסבכה מחודדת, צדודית עם קימור פח מעט בולט יותר בחלקו התחתון של המרכב ואחוריים עם פנסים רוחביים צרים, ה-A3 החדשה מבוססת על אותו קו עיצובי של קודמתה.
אבל למרות הדמיון חשוב לא לטעות, לא מדובר בעדכון קל או אפילו במתיחת פנים נרחבת אלא בלא פחות ממכונית חדשה לחלוטין המבוססת על טכנולוגיה מעודכנת ויושבת על פלטפורמת MQB החדשה של קונצרן פולקסווגן המוצגת כאן לראשונה.
תמונות תא הנוסעים של ה-A3 החדשה נחשפו לא מכבר והוא כולל עיצוב מינימליסטי אך איכותי, כנהוג אצל אודי. את ההשראה לעיצוב הדשבורד המתכננים קיבלו מה-A1 הקטנה אך בחרו לשלב בו חומרים איכותיים יותר.
ה-A3 החדשה קיבלה גם את מערכת השליטה החדשה של אודי, MMI, המוכרת מ-A6 וה-A8. המערכת נעזרת בממשק שתוכנן כדי לצמצם ככל הניתן הסחת דעת מסוכנת מהכביש. המערכת שולטת על פונקציות ומערכות שונות של הרכב, מאפשרת בחירה בין מצבי נהיגה שונים, מפעילה את מערכת הניווט, קישוריות הבלוטות' והטלפון הנייד וכמובן גם שולטת על מערכת הסאונד המתקדמת הכוללת אפשרות להשמעת קבצי מוזיקה מכרטיסי זיכרון. מערכת של תצוגה עילית המוקרנת על השמשה מול הנהג תוצע בתוספת מחיר ובשלב מאוחר יותר תציג, לבד מנתונים כמו מהירות הנסיעה, גם את ההכוונה של מערכת הניווט.
בשלב זה אודי לא חשפה את המנועים שיוצעו עם ה-A3 החדשה אך ניתן להעריך שגרסת הכניסה תהיה מצוידת במנוע ה-1.4 TSI המוכר המפיק 122 כ"ס. כמו כן גרסאות מסוימות ישלבו, לראשונה במכוניות הקונצרן, מערכת ניהול מנוע המסוגלת במצבים מסוימים לנתק צמד צילינדרים לטובת צריכת דלק משופרת וצמצום פליטת המזהמים.
בז'נבה תוצג גרסת ה-3 דלתות החדשה. בהמשך השנה צפויה להיחשף גם גרסת הספורטבק המאורכת עם 5 דלתות ובהמשך אודי תחשוף גם גרסה נטולת גג וככל הנראה גם, לראשונה במשפחת ה-A3, גרסת סדאן עם תא מטען נפרד.
>> פרימיום או פריוס? - מבחן לקסוס CT200h