היא נולדה כתוצאה מפרויקט כמעט עצמאי של כמה מהנדסים צעירים בפולקסווגן שהחליטו לבנות גרסה חמה למכונית שהחליפה את החיפושית, אך הצליחה מעל ומעבר ולמעשה המציאה את מכוניות ההוט האצ'.

עוד ב-mako  רכב
מבחן דרכים גולף GTI
השוואתי: רנו קליאו RS מול פיג'ו 208GTi
מבחן דרכים: יגואר F טייפ

עם זאת, ועל אף שבדורותיה האחרונים הגולף GTI בהחלט מציגה פרשנות מודרנית מוצלחת ביותר למקור, אין ספק שהמעמד שלה מעט התעמעם אל מול מתחרות כמו פורד פוקוס RS, רנו מגאן RS, אופל אסטרה OPC ואפילו הסיאט לאון קופרה, קרובת המשפחה הספרדיה, שמציעות יותר כוח וביצועים מה-GTI .

אמנם החבר'ה מוולפסברג סיפקו תשובה מסוימת עם הגולף R, שהושקה לאחרונה בדורה הרביעי, אבל למרות שמבחינת ביצועים ויכולות היא בהחלט מרשימה היא לא הצליחה מעולם להלהיב באמת או להתחרות בהוט האצ' מהקטגוריה הבכירה כמו ב.מ.וו 135M ובעיקר המרצדס A45 AMG.

גולף R400
400 כ"ס ממנוע בנפח 2 ליטרים

על אף שלקונצרן פולקסווגן תחת מותג אודי (S3 ו-RS3) יש בהחלט יכולת להתמודד עם התחרות, נראה שמישהו בוולספורג החליט שלמען הצדק הפואטי צריך שהוט האצ' האולטימטיבית תישא את הסמל העגול עם צמד האותיות VW בחזית.

בעבר פולגסווגן כבר הציגה כמה גרסאות קונספט מחוזקות מאוד לגולף, האחת מ-2007 עם מנוע מרכזי בתצורת W12, טווין טורבו, 650 כ"ס תרומת בנטלי קונטיננטל GT והנעה אחורית(!) והשניה קצת הגיונית יותר מ-2013 עם מנוע V6, טווין טורבו, 500 כ"ס והנעה כפולה, אך היה מדובר רק בהפגנת יכולת ומן הסתם הן מעולם לא הבשילו לפס הייצור.

לעומתן הקונספט הנושא את שם הקוד R400 נראה מבושל לחלוטין ועל פי מקורות שונים נמצא בדרך לייצור.

גולף R400
תא נוסעים שמכניס למוד "אטרף"

כפי שניתן להבין מהשם, ה-R400 מצוידת במנוע המפיק לא פחות מ-400 כוח סוס, אך בניגוד לעבר עם מנועי W12 ו-V6 הפעם את ההספק האדיר הזה פולקסווגן מוציעה מיחידת הכוח המוכרת שלה 2.0 ליטר טורבו של (EA888) שמניעה גם את ה-GTI הסטנדרטית.

בעזרת שינויים רבים היא מפיקה כעת 180 כ"ס יותר ובסך הכל כאמור - 400 כ"ס, 40 כ"ס  יותר ממנוע 2.0 ליטר של חטיבת  AMG המניע את מרצדס ה-A45, CLA45 ו-GLA45 של מרצדס שהיה עד כה המנוע החזק ביותר בייצור סדרתי בנפח זה.

עדר הסוסים העצבני של הגולף הפסיכית מגיע לאספלט דרך תיבת הילוכים ידנית או DSG כפולת מצמד עם 6 יחסים והנעה כפולה קבועה 4Motion עם מצמד רב דיסקיות מסוג האלדקס היכול בכל רגע נתון להעביר עד 100 אחוז מכוח המנוע לאחד הצירים.

הביצועים, כפי שאתם יכולים לנחש בליגה של מכוניות על עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ומהירות מירבית של 280 קמ"ש, מרשימים מאוד וגורמים לה להיות יותר מהירה מה-A45 ואפילו מפורשה 911 קאררה 4S.

גולף R400
תזכה בתואר ה"הוט האצ'" הלוהטת ביותר?

ה-R400 מתבססת על הגולף R, אך עם 1,420 ק"ג על מחט המאזניים היא קלה ממנה ב-56 ק"ג, הגוף הורחב ב-0.4 ס"מ, המתלים עבורו הנמכה של 2 ס"מ ובמפרט ניתן למצוא גם בולמים אדפטיביים עם 3 מצבים (Comfort, Normal ו-Sport) ומערכת XDS המדמה את פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה שאמורים לתרום ליכולת גבוהה גם בתוך הפיתולים.
ויזואלית ה-R400 נבדלת מה-R הסטנדרטית בפס צהוב לרוחב החזית, פגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים יותר, ספוילר אחורי בקצה הגג, פגוש אחורי עם מסיטי אוויר, צמד מפלטים ענק במרכז החלק האחורי וחישוקים קלים בקוטר 19' בעיצוב ייחודי מהם מציצים קאליפרי בלימה גדולים וצהובים.

בתא הנוסעים הבידול בא לידי ביטוי בציפוי עור להגה ולמושבים במרקם דמוי קרבון, תפירה צהובה ודיפונים בגימור קרבון.

הגולף R400 נחשפה לציבור כקונספט בתערוכת בייג'ין המתקיימת בימים אלה, אך, כאמור על פי מקורות, זה לא יהיה זה הימור פרוע לקבוע שהיא תגיע בקרוב מאוד לפס הייצור בוולספורג לפחות במהדורה מוגבלת.

>> מבחן: גולף GTI מול מגאן RS ופוקוס ST

_OBJ