על אף שמדובר באחת המכוניות הכי מדוברות בעולם וברכב שקבע שיאים חדשים בכל הנוגע לכוח, מהירות ומחיר, כפי שהצגנו לכם כאן לא מזמן, מסתבר שהבוגאטי ויירון היא גם אחת המכוניות שגרמו להפסדים הגדולים ביותר בתולדות עולם הרכב. למרות שכל ויירון חדשה עלתה מעל למיליון יורו, מסתבר שקונצרן פולקסווגן, הבעלים של בוגאטי, הפסיד על הפרויקט 1.65 מיליארד יורו וסכום שיא של 4 מיליון יורו על כל מכונית.
אם זה לא מספיק, כעת ניצבת יצרנית רכבי העל בפני בעיה נוספת שמוכרת בדרך כלל לשחקנים בשוק הליסינג המקומי: מלאי רכבים ללא דורש במחסני החברה שמגדיל את הבור התקציבי של החברה שמייצרת ומוכרת דגם אחד בלבד בכ-85 מיליוני דולר נוספים.
מסתבר שמלאי גרסאות הקופה נגמר כבר ב-2011 אך לכוונה הראשונית לייצר 300 יחידות נוספו בשלב מאוחר יותר 150 יחידות נטולות גג שכבר יוצרו אך חלקן לא נמכרו מבעוד מועד.
מדובר בכ-40 אקזמפלרים עם גג נפתח מגרסאות גרנד ספורט וגרנד ספורט Vitesse החזקה יותר המוצעות למכירה במחירים של 1.435 מיליון יורו ו-1.69 מיליון יורו ליחידה בהתאמה. גם היום, 8 שנים לאחר תחילת השיווק שלה, הויירון היא עדיין המכונית החזקה והמהירה ביותר שניתן לרכוש אך השנים שעברו ומתחרות חדשות - אמנם פחות מהירות אבל יותר ספורטיביות באופיין, מרשימות בעיצובן ופחות יקרות כמו פורשה 918, מקלארן P1 ופרארי "לה פרארי" - גרמו לירידה בביקושים להייפר-קאר הצרפתית שמעולם לא שידרה חושניות או סקסיות כפי שמתבקש ממכונית נחשקת שכזו.
יתרה מזאת, בעוד שבדרך כלל ערכן של מכוניות מהסוג הזה רק עולה עם השנים, במקרה של הויירון מסתבר שאפשר כיום לשים את היד על אקזמפלר במצב מעולה משנת היצור 2006 בעבור מחיר של "רק" כ-650 ל- 750 אלף יורו.
עם זאת, אם אתם מיליונרים שמחפשים רכב חדש עם ניילונים על המושבים במחיר מציאה לא היינו ממליצים לכם לבנות על ויירון במבצע לעמיתי "חבר" במחירי רצפה, אך בבוגאטי בהחלט מחפשים דרכים יצירתיות כדי לשכנע רוכשים פוטנציאלים לרכוש את המכוניות שבמלאי ובימים אלה החברה נמצאת בעיצומם של ארבעה אירועים ברחבי ארצות הברית בהם חובבי מכוניות ספורט עם מלאי מזומנים נדיב במיוחד יוזמנו לנהוג בויירון בכבישים פתוחים ובמסלול המראה של שדה תעופה, כדי לחוות את העוצמות של מנוע W16 עם 1,200 כ"ס, האצה למהירות תלת ספרתית ב-2.5 שניות ובעיקר - מהירות מרבית של מעל 400 קמ"ש.
"החוויה הדינמית של נהיגה בויירון בהחלט עושה את שלה, אין מישהו שלא שמע על הביצועים של הויירון", מסביר ג'ון היל, מנהל המכירות ליבשת אמריקה. "אבל להרבה חובבי מכוניות מושבעים שיכולים לקנות מכונית כמו ויירון מעולם לא הייתה הזדמנות באמת לנהוג בה ולחוות את מה שהם קראו עליו במציאות, ולכן החלטנו להביא את המכוניות לכאן", מסביר היל את המהות של מסע הדרכים הייחודי הזה. "מדי סוף שבוע אנחנו מארחים בין 20-25 רוכשים פוטנציאלים והתגובות מדהימות".
ג'יימס מיי קובע שיאי מהירות עם בוגאטי ויירון
היל מודע לתחרות הנוכחית מצידן של פורשה, מקלארן ופרארי אך לא חושב שזה יפריע למכירות. "האנשים שנוטים לרכוש את המכוניות שלנו הם אספנים גדולים", הוא אמר, "הם בדרך כלל לא יבחרו לקנות מכונית אחת במקום אחרת - הם רוצים שיהיו להם באוסף כל המכוניות הגדולות. זה לא דיון של "או או", ודווקא העובדה שבקרוב לא ניתן יהיה לקנות ויירון חדשות מעודדת אותם לסגור עסקה, זאת על אף שהרכב בגרסאותיו השונות נמצא כבר 8 שנים על הכביש" .
בשלב זה עדיין לא ממש ברור מה יעלה בדבר היורשת של הויירון אך היל וגורמים נוספים בבוגאטי מציינים שהיא באופן ודאי לא תיחשף עד למכירת כל עודפי המלאי במחסני החברה.
בהקשר זה התבטא לאחרונה ד"ר וולפגנג שרייבר, מי שמכהן כעת כיו"ר של בוגאטי והיה בעבר המנהל הטכני של החברה בזמן הפיתוח של הויירון, במספר ראיונות בהם ציין שלא תהיה שום גרסה נוספת לויירון הנוכחית.
כמו כן שרייבר ציין כי בחברה החליטו לגנוז, בשלב זה לפחות, את דגם ארבע הדלתות בסגנון רכב התצוגה Galibier מ-2009 מאחר שהוחלט שהוא עלול לבלבל את הלקוחות וממילא לא יוכל, על פי המפרט שעליו דובר, להיות מתחרה בסביבות המחירים של האסטון מרטין ראפיד והפורשה פנמרה שזוכות להצלחה לא מבוטלת.
שרייבר בחר שלא לנדב יותר מדי פרטים בהקשר למחליפת הויירון ולא רצה להתייחס לשמועות בדבר יחידת הנעה משולבת מנוע חשמלי בדומה ל-P1 של מקלארן ול-918 של פורשה, אך בניגוד לשמועות על דגם מעט פחות קיצוני ויקר לייצור שיוכל להפוך לרווחי יותר בעבור החברה ציין שמחליפת הויירון תגדיר מחדש את גבולות הביצועים לכלי רכב עם רישוי לכביש ומאחר שהדגם היוצא הוא עדיין אמת המידה בתחום זה מדבריו ניתן להבין שהיורשת תהיה חזקה ואף מהירה מהויירון הנוכחית.
>> בוגאטי ויירון מודחת מספר השיאים של גינס